Gå til innhold

Iphone 8 og lading


Anbefalte innlegg

Hei !! Har en iphone 8 plus i bestilling. ( første apple mobil ..) idag har jeg en huawei mate 8 som har 4000 mah og lader med 9v / 2A , det skulle gi 18 watt ? Dette er laderen som følger med og jeg er svært fornøyd med ladehastigheten!

 

Leser at iphone 8 plus har 2691 mah , greit nok . Lader med 5watt ?? Hva blir alternativet om jeg ønsker raskere lading ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe hurtigladere til Iphone også: https://support.apple.com/en-us/HT208137

 

Her ser du en oversikt over ladetid med forskjellige ladere (Iphone 8, ikke plus):

http://bgr.com/2017/10/10/iphone-8-charging-speeds-fast-charging-iphone-x/

 

Der ser du også at tiden det tar til full lading fra tomt batteri varierer med ca 15 min på laderne fra 10W og oppover til 87W.

 

Man ser også at 61 og 87 watt laderne er ett fett om man lader telefoner.

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall slik med bil. Tesla justerer ned maks ladeeffekt fra supercharger på de bilene som har blitt ladet mye med høy effekt.

 

Litt i praralell til bilen min så lader jeg den opp til 80% og ut til 50% til hverdagsbruk. Der kan jeg stille når den skal stoppe å lade fordi at man forlenger levetiden på cellene ved å ikke ligge med høy sov (state of charge) på pakken. Finst det slapper som kan gjøre lignende med telefonen? Hadde vært digg å kunne stoppe lading på 80% på telefonen også og heller ha ladeplater litt rundtomkring for å forlenge levetiden.

Lenke til kommentar

Hei !! Har en iphone 8 plus i bestilling. ( første apple mobil ..) idag har jeg en huawei mate 8 som har 4000 mah og lader med 9v / 2A , det skulle gi 18 watt ? Dette er laderen som følger med og jeg er svært fornøyd med ladehastigheten!

Leser at iphone 8 plus har 2691 mah , greit nok . Lader med 5watt ?? Hva blir alternativet om jeg ønsker raskere lading ?

Sikker på at det ikke står 9 W / 2 A ?

9 Volt hørtes heftig ut inn på telefonen. USB standarden er 5 Volt. Batteriet i de fleste telefoner er 3,7 V.

Om det er 9 Volt på den laderen må du aldri bruke den på en iPhone!!

Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke står 9 W / 2 A ?

9 Volt hørtes heftig ut inn på telefonen. USB standarden er 5 Volt. Batteriet i de fleste telefoner er 3,7 V.

Om det er 9 Volt på den laderen må du aldri bruke den på en iPhone!!

Min Moto G5 Plus original-lader kan levere 12volt @ 1,2A. Men kun når telefonen er utladet nok. Så har du et nesten tomt batteri kan du lade den opp lynraskt, men når man nærmer seg ca 70-90% så justeres dette ned til 9/7/5 volt i takt med hvor fult batteriet er.

 

Lenke til kommentar

 

Hei !! Har en iphone 8 plus i bestilling. ( første apple mobil ..) idag har jeg en huawei mate 8 som har 4000 mah og lader med 9v / 2A , det skulle gi 18 watt ? Dette er laderen som følger med og jeg er svært fornøyd med ladehastigheten!

Leser at iphone 8 plus har 2691 mah , greit nok . Lader med 5watt ?? Hva blir alternativet om jeg ønsker raskere lading ?

Sikker på at det ikke står 9 W / 2 A ?

9 Volt hørtes heftig ut inn på telefonen. USB standarden er 5 Volt. Batteriet i de fleste telefoner er 3,7 V.

Om det er 9 Volt på den laderen må du aldri bruke den på en iPhone!!

 

Mindre varmetap å lade med 9V/2A enn 5V/3.6A. De fleste slike ladere har 9V som alternativ modus, med 5V som standard modus.

Det er heller ikke slik at 5V-linjen kobles direkte til batteriet, det er en DCDC-konverter inne i telefonen som sørger for at ladespenningen til batteriet blir riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første så er dette et tredjeparts-produkt. Altså er det ikke Apple som har laget denne laderen.

For det andre så er dette egentlig bare en kabel. Du mangler den delen som skal i stikkontakten i veggen for å få strøm, så den må kjøpes separat.

 

Du kan plugge den i pc-en eller en annen mobillader du har liggende hjemme med USB plugg men noe 12W ladestyrke kan jeg ikke garantere da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virkelig verdt pengene å kjøpe en trådløs lader til 649 ,- ? Ønsker 12w i stua med dockingstasjonen , antok at det var uproblematisk .

 

På soverommet sover jeg uansett så da blir det 5w . Fant en belkin trådløs lader til 299 ,- ikke så stor forskjell fra apple sin men veldig stor pris forskjell !!!!

Lenke til kommentar

Virkelig verdt pengene å kjøpe en trådløs lader til 649 ,- ? Ønsker 12w i stua med dockingstasjonen , antok at det var uproblematisk .

 

På soverommet sover jeg uansett så da blir det 5w . Fant en belkin trådløs lader til 299 ,- ikke så stor forskjell fra apple sin men veldig stor pris forskjell !!!!

Standarden er QI, så det burde fungere helt fint med Belkin-laderen du har funnet.

 

Angående docken du har funnet, så fant jeg denne siden:

http://www.belkin.com/us/F8J088-Belkin/p/P-F8J088;jsessionid=77B31956CDFCB1FA80FDEACC44C9AE65/

Den burde med andre ord fint takle 12W-lading, ettersom det er en "iPad"-dock

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...