Gå til innhold

Intel Optane (ssd) tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En standard Anvil test er greit da. Så kanskje prøve å kopiere en mappe med masse småfiler, og en stor mkv fil samtidig. Ta så screenshot. Jo mindre strørrelse på filene er i den mappa jo bedre, bare det er mange nok. Kanskje også komprimere den mappa og dekomprimere den igjen med 7-Zip. Noe sånt :)

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nizzen har du erfaringer med v? Optane 900p 480GB er 315 kr billigere der enn Komplett. Digital Impuls har ikke lagt den i lista si enda engang.

 

Aldri testa Webkiosken.no, og kommer sikkert ikkje til å teste den heller. Gidder liksom ikkje å "teste" eventuell retur i en "NY" butikk ingen har hørt om før :p

 

Jeg får si til Haakon at han må legge ut pris på siden, fordi jeg har hatt ordrebekreftelse siden 25.10  :wee: 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da la jeg inn en bestilling jeg også på en Optane 900p 480GB fra Proshop (6390 kr). Håper bare den ikke kommer for salg på Black Friday nå da... :p

 

Edit : Avbestilte orderen. Komplett har denne singeldag tilbud greia i dag. Så fikk nå Optane for 5690 kr isteden :D

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

22. so far... Ikkje helt bekreftet  :hm:  Irriterende å vite at det allerede er noen i USA som har fått sine :p

Jaja, vi får vel ha is i magen...

 

Kan faktisk ikkje si at Intel holder igjen når de lanserer Optane 900P og 18 kjerner cpu som er overklokkbar. Begynner nesten å bli Intel fanboy  :rofl:

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe som fikk meg til å stusse litt ved Tweaktown sitt review av Optane 900p :

 

Because TweakTown tests SSDs with the drive running as our system (OS) disk we are in a relatively unique position to comment on what matters most - actual user experience. As you can imagine, the user experience you get from the 900P is unrivaled. For the first time ever, we found that if you just use the in-box Windows 10 driver it's not a drag on performance and you get the added benefits of ease of installation and significantly faster boots. Booting the 900P on the Windows 10 NVMe driver is the best boot experience we've ever had.

 

Vesentlig raskere boot med Microsoft sin NVMe driver!? Har du testet dette tidligere Nizzen med andre NVMe SSD'er? Boot times er ikke akkurat det viktigste da tross alt, men synes dette var litt rart at det er merbar forskjell.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Ikkje tenkt på :)

 

Hovedpc starter medium raskt pga raid-0 og masse programmer i oppstarten, 2 skjermkort etc...

 

8700k starter sinnsykt raskt. Kun m.2 1TB og ett skjermkort. Installert bare spill og svært få programmer. Er faktisk win nvme driver der. Nyeste win update. Kan godt være at win nvme driver er raskere på oppstart.

 

Oppstarttid er for meg lite viktig. Server bruker f.eks 50 sekunder ekstra bare pga Arecakontroller med 28 enheter :p og ssd raid på hovedkort i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...