Gå til innhold

Intel Optane (ssd) tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ahh endelig fikk Komplett satt bekreftet dato for Optane til 30. November. Hørt noe om din Nizzen?

I følge DI så var den bekreftet til fredag, så da er de hos meg på tirsdag. Var først bekreftet i dag...

 

 

Ok. Da får du leke deg med Optane en snau uke før meg da. Tviler noen av oss klarer å presse frem ytelsesforskjellen den gir til vårt bruk, men blir moro å teste fordet :p

Lenke til kommentar

Se der ja Nizzen. Må vente en dag til jeg før jeg får min. Hvordan oppleves Optane ellers da? Noe du har gjort som føles mer snappy? :)

Nå tester jeg den ene tom på benchebordet, med 8700k maskinen.

 

Deretter skal jeg installere windws på den. Blir noe legging av unger og middag i mellomtiden, men skal nok få ut noe mere etterhvert.

 

Første 2 testene var uten å installere noe driver. Ny driver akkurat installert nå!

 

Edit: Nesten samme resultet med Intel driveren som stock windows nvme driver...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Edit: Nesten samme resultet med Intel driveren som stock windows nvme driver...

 

Kan du poste sammenlikningen? Vært fint om du kunne testet mer, fordi når jeg får min Optane (leveringen tar tid pga Black/Cyber days), så gidder jeg ikke legge inn Intel driveren hvis ytelsesforskjellen er 2% liksom... :p

Så var det jo den greia vi snakka om tidligere her om at Microsoft sin NVMe driver har bedre boot tid. Vil kanskje ikke spille en rolle siden jeg har en Intel SSD 750 som jeg har Intel driver til da menne. (skal ha begge i samme PC)

Lenke til kommentar

Jeg får ikke den ytelsen jeg skal ha med Optane her. Ja, strømsparing er av og power satt til "high performance" i Windows. 6900K @ 4200 Mhz og 3000 CL15 på RAM. Se her :

 

post-10067-0-01763600-1512152185_thumb.png

post-10067-0-61226300-1512152194_thumb.png

 

Som du ser er 4K-QD32 ytelsen helt feil. Hva kan det komme av? Jeg har ikke reinstallert Windows enda, så har bare satt Optane inn og testa. (Intel driver)  Nizzen vet du?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...