Gå til innhold

Rulle-TV-ene kommer i butikkene i 2020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir enklere å transportere slike tver siden de tar mindre plass. Altså miljøvennlig.

 

De fleste vil stå ovenfor dette 'problemet' to ganger.. Når den kjøpes og når den skal ut. Resten av tiden vil den nok stå 'utrullet' i de aller fleste hjem. Men for all del, hvis dette betyr rimeligere skjermer er jo dette positivt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Står ingen ting om HVORFOR jeg vil rulle sammen tv'n min...

Kanskje du vil ha flat TV mens kona di syns det er mer immersive med kruvet TV, så dere går med på et kompromi.

 

8k på et tv er bare tull...

Må allerede sitte under 2 meter fra et 4k 55" for at det skal være noen vits. 8k?

Blir dessuten ekstremt mye dyrere enn en 4k.

Et 8k kamera? Det koster for tiden over 200.000 kr...

Pc spill på 8k? Grafikkort klarer ikke 4k.

Husker du når Crysis 1 kom? nVIDIA 8800 GTX var the top dog den gang. Husker du også hvor mange generasjoner med skjermkort vi måtte gjennom før PC'er faktisk klare å dra Crysis? Og den gang ikke engang i 1080p, men 1050p.

Endret av Rudde
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husker du når Crysis 1 kom? nVIDIA 8800 GTX var the top dog den gang. Husker du også hvor mange generasjoner med skjermkort vi måtte gjennom før PC'er faktisk klare å dra Crysis? Og den gang ikke engang i 1080p, men 1050p.

Forskjellen er at da hadde du et skjermkort og en 20" pc skjerm. Idag er det forsterker, skjermkort og 60"++ skjerm. Å hoppe fra standard til standard er både dyrt og slitsomt. Å bytte et skjermkort eller 3 er ingenting i forhold.
Lenke til kommentar

Jeg ser absolutt fordelen med rulle TV. En svart TV sluker mye lys og oppmerksomhet i stua.

 

Jeg kjenner flere som ikke lenger har TV i stua, litt fordi iPad og liknende har erstattet den, litt fordi resten av stua blir satt opp rundt TVen, og de ønsker en litt mer kommunikasjonsvennelig familie. En rulle TV som man kan plassere når det trengs fikser dette.

Lenke til kommentar

8k på et tv er bare tull...

Må allerede sitte under 2 meter fra et 4k 55" for at det skal være noen vits. 8k?

Blir dessuten ekstremt mye dyrere enn en 4k.

Et 8k kamera? Det koster for tiden over 200.000 kr...

Pc spill på 8k? Grafikkort klarer ikke 4k.

Jeg klarer nu fint å kjøre pc spill i 4k med Nvidia 1080 Ti uten problemer. Og innen 2020 så har det sikkert kommet skjermkort som fint klarer å kjøre spill i 8k.

Endret av Nils Petterson
Lenke til kommentar

Husker du når Crysis 1 kom? nVIDIA 8800 GTX var the top dog den gang. Husker du også hvor mange generasjoner med skjermkort vi måtte gjennom før PC'er faktisk klare å dra Crysis? Og den gang ikke engang i 1080p, men 1050p.

 

Gtx 8800 kjører metro ll på 1080p med ca 15fps.

Et gtx 1080 kjører samme spillet på rundt 80 fps.

Bytter man til 4k faller 1080 ned på 45fps.

 

1080 er et 10 år nyere kort. (og metro begynner å bli et gammelt spill)

 

1080 i 4k ligger på under 60fps i så og si alle spill.

 

4k er 8,3 millioner piksler. (full hd er rundt 2 mp)

8k er derimot 33,2.

 

Jeg ser for meg at spill kommer til å fortsette med oppgradering av grafikk? Så hvordan vi skal få gode nok grafikkort på 2 år kan jeg ikke forstå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarer nu fint å kjøre pc spill i 4k med Nvidia 1080 Ti uten problemer. Og innen 2020 så har det sikkert kommet skjermkort som fint klarer å kjøre spill i 8k.

 

Joda, man klarer fint 4k på litt nedsatt grafikk og under 60 fps. Om man har et 1080 ti.

 

Men 4 ganger så mange piksler? Om to år?

Det kan hende man får 30fps på det beste kortet da, men tenk på de som har eldre kort, eller de med en konsoll?

Lenke til kommentar



 



8k på et tv er bare tull...
Må allerede sitte under 2 meter fra et 4k 55" for at det skal være noen vits.
8k?
Blir dessuten ekstremt mye dyrere enn en 4k.
Et 8k kamera? Det koster for tiden over 200.000 kr...
Pc spill på 8k?
Grafikkort klarer ikke 4k.


 

 

- Der er ingen som sier at man må, men bør...
For "UHD-4k"-skjerm på 55" så går grensen grovt regnet ved 1m for dem med "20/20-Vision".

Derfor er det svært populært med større "TV"-skjermer i dag.

Og det vil nok bli enda mer populært når "UHD-8k"-skjermer blir mer utbredt, og/eller høyere "UHD"-standarder.

Grensen er nådd når "View-Distance" har nådd taket, for å si det slik, men det er som med stort sett alt annet...
Høyst subjektivt.


 

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Der er ingen som sier at man må, men bør...

For "UHD-4k"-skjerm på 55" så går grensen gravt regnet ved 1m for dem med "20/20-Vision".

 

Derfor er det svært populært med større "TV"-skjermer i dag.

 

Og det vil nok bli enda mer populært når "UHD-8k"-skjermer blir mer utbredt, og/eller høyere "UHD"-standarder.

 

Grensen er nådd når "View-Distance" har nådd taket, for å si det slik, men det er som med stort sett alt annet...

Høyst subjektivt.

 

La oss si man må sitte 1 meter unna en 55" 4k.

Da må en 8k være dobbelt så stor? På 1 meter. 110"?

 

Gjennomsnittlig avstand i Norge skal vist være nærmere 2.5 meter avstand, så hvor stort et 8k tv må man da ha?

 

Og bare for å trekke inn litt pris... Et 65" 4k (toppmodellen fra Sony, for å gjøre eksemplet enkelt)

Koster 45.000 kr.

75" av samme modell koster 80.000.

Men 100"? Den koster 670.000!

 

(På oled siden koster 65" 37.000 og 77" 220.000)

 

Så hva vil en... 200+" 8k oled koste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...