Gå til innhold

Nå kan «alle» få enda lavere prosessortemperaturer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel så enkelt som at Intel klarer å levere CPUer som yter godt, bruker relativt lite strøm og ikke blir veldig varme uten at de koster på seg dette. Så lenge konkurransen ikke er betydelig så vil de heller ikke bruke mer penger enn vanlig. Dette er butikk, enkelt og grei.

 

MTP at Ryzen er mer effektiv enn Skylake V. 1, 2 og 3, er ikke det akkurat sant. Og Threadripper gir mer ytelse/krone enn X299. Det gir ingen mening, utenom hvis de vil at forbrukerne skal miste garantien til produktet fordi alle delidder

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er da vel ikke så rart at Intel på sin side bare bruker kjølepasta mtp hvordan de lager cpuene sine (infinity fabrick FTW), som er kostbart. Det jeg lurer på om det samme gjelder for Extreme utgavene av prosessorene deres? Har disse også kjølepasta under varmesprederen?

Lenke til kommentar

Det er da vel ikke så rart at Intel på sin side bare bruker kjølepasta mtp hvordan de lager cpuene sine (infinity fabrick FTW), som er kostbart. Det jeg lurer på om det samme gjelder for Extreme utgavene av prosessorene deres? Har disse også kjølepasta under varmesprederen?

Ja, selv 7980XE har samme pasta under IHS'en. Die'en er der noe større enn feks 7820X, men pastaen er den samme.

Lenke til kommentar

Ja, selv 7980XE har samme pasta under IHS'en. Die'en er der noe større enn feks 7820X, men pastaen er den samme.

 

Vel, akkurat det er sørgelig. Skulle nok mene at en extreme prosessor til en ekstrem pris burde by på ikke bare litt ekstra, men hele pakka. Men men, kanskje formålet er å tilby det lille ekstra ved at prosessoren ikke nødvendigvis lager middag til kunden, men bistår ved matlaginga. Kunne ikke opnådd det samme med lave temperaturer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kanskje verdt å nevne at det verktøyet Digital Impuls tar blodpris for kan man kjøpe på eBay til en femtedel av prisen, dvs. En hundrelapp

Kanskje verdt å nevne at Rockit 88 som er verktøyet Digital Impuls tar "blodpris" for koster 40 dollar i resten av verden. Syns ikke 499 var så ille da.

 

Kanskje litt feil formulert, man får så og si det samme verktøyet til en femtedel av prisen, det ser ut som en veldig billig sak å produserem, derav "blodpris".

 

Ikke noe vits å betale 500 for noe en sak til en hundrelapp kan gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje verdt å nevne at det verktøyet Digital Impuls tar blodpris for kan man kjøpe på eBay til en femtedel av prisen, dvs. En hundrelapp

Kanskje verdt å nevne at Rockit 88 som er verktøyet Digital Impuls tar "blodpris" for koster 40 dollar i resten av verden. Syns ikke 499 var så ille da.

 

Kanskje litt feil formulert, man får så og si det samme verktøyet til en femtedel av prisen, det ser ut som en veldig billig sak å produserem, derav "blodpris".

 

Ikke noe vits å betale 500 for noe en sak til en hundrelapp kan gjøre.

Samt så er bruk av 3D printere blitt mer vanlig nu, så jeg fant en ferdig designet delid tool som jeg kan printe ut for 20kr på min 3d printer samt kanskje 5kr i mutter og skrue for bruk som presse. Også har jeg vel en liten "clamp" for å relide igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...