Gå til innhold

Den hvite kjernefamilien promoterer hvit supremasisme


geita_

Anbefalte innlegg

 

Høyde er allerede nok inkluderte i affirmative action fordi det er klar diskriminasjon mot dverger

 

Mindre alvorlig og mindre utbredt diskriminering kan og burde diskuteres men vi takler mer alvorlig diskriminering først

 

Antidiskriminering lover har motarbeidet rasediskriminering i tiår og ikke løst problemene. Hva er din løsning?

Høyde er ikke inkludert, f.eks. lave folk har ikke lavere inntaktskrav på universitetet enn høye folk.

 

Poenget med Affirmative Action er ikke å stoppe rasisme, men å kompansere for rasisme mot minoriteter med rasisme mot majoriteten. Og du har helt rett, det har blitt prøvd i flere tiår og det har ikke løst problemet. Det er fordi det ikke fungerer, og kan til og med være kontra-produktivt.

 

Det jeg ville gjort er

  • Nedskrive i grunnloven at alle raser skal behandles likt. Dette vil gjøre Affirmative Action ulovlig, men vil også være et virkemiddel mot rasisme mot svarte. Det vil fortsatt være lov å forskjellsbehandle basert på inntekt og lokalisjon, så man kan få den samme effekten uten å være rasistisk.
  • Invester ressurser i å promotere gode familieverdier. Det er alt for mange enslige mødre blant svarte, og det er nesten umulig å ha en jobb og samtidig oppdra barn alene. Jeg vil ikke gå innpå hva man skal gjøre, jeg vil bare at man skal fokusere på det.
  • Invester ressurser for å sørge for at alle skoler har ro og orden, ikke bare kast penger på problemet. Spark elendige lærere og elever som f.eks. banker opp andre elever bør bli sendt til spesielskole. Da kan resten fokusere på læring.
  • Invester ressurser i læreplasser, sånn at det finnes et alternativ for skoletrøtte elever.
  • Gjør offentlige universiteter og læreplasser gratis.
  • Tilby offentlig helsevesen på samme måte som Australia.

Dette ville ikke bare vært mer rettferdig enn rasediskriminering, men det ville også fungert vesentlig bedre.

Dine forslag ville hjelpe fattigdom, men jeg ser ikke forslagene som ville eliminere rasediskriminering.

 

BTW- Universiteter bruker affirmative action for dverger, de er »disabled». Videre, så er det ulovlig å ha lavere inntakskrav, mye mer enn SAT/ACT scorer vurderes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Derfor ser jeg på det som en ond sirkel å hele denne teksten kunne egentlig forkortet ned til en setning:

 

De fattige er oftere kriminelle og de kriminelle forblir arbeidsløse og fattige.

...spesielt om de blir diskriminert

ytterligere - på toppen av diskrimineringen fattige allerede opplever

Det er klart det blir vanskelig. Men ikke umulig

Jeg ser for meg at om alle de mørkehudede foreldrene i kullet som starter på grunnskolen i år, gikk sammen om å virkelig ta et oppgjør med destruktiv kultur og gjøre absolutt alt for å holde avkom unna kriminalitet samt få dem gjennom skolen med gode avgangskarakterer, så vil tingenes tilstand for mørke, se svært mye lysere ut noen år frem i tid.

Teoretisk sett mener jeg en generasjon klarer å snu dette helt alene.

Det er ikke praktisk gjennomførbart da dette går på individuelle faktorer men tror du det ville vært en løsning i teorien? Og hva er dine tanker omkring alt det andre jeg har skrevet om, som dårlige forbilder, destruktiv kultur, strafferegister osv?

Endret av Hekk-Tor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...