Gå til innhold

Oppgradering av gamer pc


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Satte sammen min egen pc for en god tid tilbake og ønsker nå å oppgradere til noe bedre da jeg ikke er helt fornøyd med ytelsen per nå. Opplever lav FPS og mye treghet med oppsettet jeg har. Hva kan jeg gjøre for å komme opp på dagens "standard" for gaming? Kan bruke noe penger på oppgradering men ønsker ikke å svi av alt jeg eier og har. Forslag tas vel i mot. 

 

Motherboard

CPU

RAM

Skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Plukk opp et GTX 1080 kort :)

(gjerne MSI Gaming X eller Asus Strix)

 

Noen spessiell grunn til at valget burde havne på disse? Får opp 70 resultater når jeg søker på komplett.no med "gtx 1080"  :huh:

 

 

Forskjellen ligger i kvaliteten på kjøleren angående hvor godt den kjøler, og støy den lager. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis alltid det lureste å gå for det billigste, om man kan strekke seg noen hundrelapper for bedre kjøling og lavere støynivå, så ville jeg ha gjor det. Og det er dermed ikke sagt at det dyreste er det beste valget heller :p

 

Plukk deg ut noen kandidater og ta turen til google og se etter erfaringer og omtaler :)

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Ville berre satt av ei lita stund til å sjå eit par videoar eller lese eit par guidar om overklokking. Du finn sannsynligvis ganske mange som gjeld akkurat din type CPU. Eg gjorde det slik første gongen eg prøvde meg på overklokking, og det fungerte veldig greitt. 

Er bare veldig redd for å ødelegge noe som funker ok slik det er nå 

Lenke til kommentar

Her er det en omtale om auto-overklokking også kalt "MultiCore Enhancemen".

https://www.tek.no/artikler/det-store-lille-problemet-med-auto-overklokking/410101

Ser ut til at det er at klokken blir stilt til å være lik max turbo hastighet. På i7-4770K er dette 3.9GHz.

Å kjøre denne prosessoren på 3.9GHz er vel ganske forsiktig overklokking. Så dette er nå noe du kan vurdere om fortsatt trenger mer ytelse etter å byttet skjermkort.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...