Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg bare gi min fulle støtte til alle jenter som har blitt seksuelt misbrukt eller trakassert. Det er tydelig at dette er et stort problem internasjonalt, men jeg håper og tror personlig at Norge ligger et stykke ned på listen.

 

I Norge mener jeg at det er rosebloggerne som fronter objektiviseringen av jenter, og dette får de liten eller ingen kritikk for. De tjener bokstavelig talt penger direkte på å skape usikkerhet hos svært unge jenter, for deretter å bombardere de med produkter som skal "forbedre" de.

 

Samtidig ser vi en helt syk trend hos jenter og kvinner generelt, hvor drømmen er den perfekte kroppen/sprettrumpa - selvsagt godt kamuflert bak ønsket om "å være sunn". Dette gjør de selvsagt ikke for å tekkes gutter/menn, dette handler om status i venninnegjengen og "humblebrags" i sosiale medier. Pluss trenebilder av rumpe/pupper for å vise hvor "sunne" de er.

 

Samtidig mener jeg at #MeToo hashtaggen vil få jenter til å aktivt lete dypt etter å få bli med i dette samholdet. Det er nemlig en god følelse å være et offer, fremfor å ta ansvar for sin egen livsførsel.

 

Det medfører nemlig litt risiko i å leve i en kultur hvor helgefylla hylles, "dating" er et fremmedord importert fra USA, og hvor ungdomssex nesten utelukkende "kan skje" i fylla.

 

Please #VictimizeMeToo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst vil jeg bare gi min fulle støtte til alle jenter som har blitt seksuelt misbrukt eller trakassert. Det er tydelig at dette er et stort problem internasjonalt, men jeg håper og tror personlig at Norge ligger et stykke ned på listen.

 

Sjekk listen selv https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

Norge er ikke verstingen, men vi er langt fra et stykke ned på listen spør du meg.

 

Artig at du nevner rosabloggere, at de er en del av problemet og at de ikke får kritikk, ikke mange som tenker på det og jeg kunne ikke vært mer enig. De burde søren i meg ta litt ansvar når de påvirker titusenvis av jenter og gjerne de litt yngre generasjonene som er mest utsatt for påvirkning.

Lenke til kommentar

Begynner mer og mer å hate hankjønnet, vi som et kjønn står for så mye drit verden over. Det er i grunn udiskutabelt å føre menn i søkelyset på trakassering og voldtekt, vold og mord. Hvis menneskeheten får leve lenge nok, tipper jeg sterkt at de kommer til å se tilbake på disse tidene som en flau og mørk historie, hvis vi menn lar menneskene leve så lenge riktignok.

Lenke til kommentar

Jeg tror at mye av kritikken som går på #MeToo, ikke egentlig går på hashtaggen, men på hva voldtekt, overgrep og krenkelse er. Det at enkelte bruker denne hashtaggen for oppmerksomhet, eller for å sette seg i en offerrolle er ikke noe å koste under teppet. for enkelte kan det å sette seg i offerrollen bli sett på som søtt og uskyldig, selv om det er helt bak mål. Allikevel så blir det litt feil å gå etter #MeToo, som mange gjør, for opprinnelsen av der den kom ifra er ikke et problem i seg selv. Voldtekt og overgrep skjer jo. Som alt annet kan ting bli utnyttet, og dette er vel en av de.

Det må kanskje skapes diskusjon om hvor grensen faktisk går for hva som er overgrep etc, for det mener jeg det burde være mer av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er vanskelig med å definere disse tingene så masse er at vi da står i fare for å ekskludere enkelte tilfeller hvor folk føler at de har blitt misbrukt seksuelt, og da kan det føre til at de er mindre villige til å melde fra om forholdet på grunn av at de er redd for at folk bare skal le av dem eller ikke tro dem, noe som faktisk skjer konstant med menn og veldig få er villige til å rette oppmerksomheten mot menn. Alt skal være om de stakkars kvinnene mens ingen gir faen i menn som lider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Flau over å være mann. Verden ville vært et bedre sted om alle var kvinner. 

 

Anonymous poster hash: 9f486...3da

 

 

Det ville blitt kjedelig. 

 

Det må gå ann å snakke om et problem uten at alle som tilhører en gruppe umiddelbart må føle seg støtt, eller at vi må se ned på alle som tilhører gruppen. Diskusjonen ville i dette tilfellet bli bedre om vi slapp kvinnegruppa Ottar som tilsynelatende hater alle menn, og alle mennene som tilsynelatende nekter å innse at seksuell trakassering er et problem.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Tror også det er uheldig at mange jenter leter etter episoder som kunne være trakasserende. Man trenger ikke å komme ut med at noen en gang tok deg på rumpa, da man mest sannsynlig ikke har tenkt noe særlig på det i ettertid. Jeg opplevde å bli fingervoldtatt(om det er et ord) på et fullt dansegulv, men dette er alikevel ikke noe jeg går ut med offentlig for å høste sympati.

Lenke til kommentar

 

Først og fremst vil jeg bare gi min fulle støtte til alle jenter som har blitt seksuelt misbrukt eller trakassert. Det er tydelig at dette er et stort problem internasjonalt, men jeg håper og tror personlig at Norge ligger et stykke ned på listen.

 

Sjekk listen selv https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

Norge er ikke verstingen, men vi er langt fra et stykke ned på listen spør du meg.

 

 

Statistikken er litt meningsløs da definisjonen på voldtekt varierer fra land til land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...