Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Variabel vibrasjon og risting ved gasspådrag


Jonvvv

Anbefalte innlegg

Har et problem jeg lurer veldig på. Når jeg har kjørt en stund begynner bilen å lugge. Det virker som den ikke får nok drivstoff et lite sekund, så går det over. Det som følger er vibrasjoner og risting ved gasspådrag. Dette skjer på de fleste gir. Ristinga er som verst på lavere turtall (dunking)og jeg merker det mest i gasspedalen. På tomgang står den også å lugger (hvis jeg stopper når det pågår).

Det merkelige er at dette ikke skjer kontinuerlig, det er veldig variabelt. Når jeg kjørte til jobb sist uke (times kjøring hver vei) merket jeg nærmest ingenting til problemet den ene veien, men på vei tilbake var det risting nesten hele tida. Dette gjentok seg de neste dagene, med risting nesten hele veien hjem. Er dette noe som kan oppstå ved at bilen har kjørt seg varm?

Det hender også at fuskinga og ristinga gir seg i perioder, men kommer tilbake. Når ristinga oppstår må jeg gire ned, og opp i høyt turtall, for å akselerere i stigning. Problemet oppstår som regel på lengre turer, merker ikke noe særlig til det på småkjøring.

 

Bilen er en Toyota Carina 96, bensin.

Ble litt lang forklaring. Har veldig lite peiling på bil, så aner ikke hva det kan være. All hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...