Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Installere bilkamera i bilens sikringsboks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Når en må ha alt forklart så er det kanskje bedre å dra til noen som gjør sånt til daglig?

Så finnes det de av oss som vil gjøre mest mulig selv, isteden for å betale overpris til folk.. :)

Du vil nok forstå en gang.

 

Jeg gjør det meste selv, men så må jeg heller ikke ha det inn med teskje

Har funnet ut at jeg ikke er flink som snekker så det får andre ta seg av

Lenke til kommentar

 

Når en må ha alt forklart så er det kanskje bedre å dra til noen som gjør sånt til daglig?

 

Ja, jo, egentlig enig, men har jo veldig lyst til å lære meg dette. :)

 

TMB: Tusen takk for VELDIG god forklaring. Dette fikk meg på rett spor. 

Har likevel et lite problem. Jeg kobler den gule kabelen på en slik adapter (bruker sikringen til det som gir varme i rattet. Den er aktiv ved tenning). I tillegg, skal jeg da bruke sikringen til f.eks vindushviskeren og en adapter for å koble på den røde kabelen?

 

Jeg forsøkte å koble den gule kabelen på sikringen som gir varme i rattet, men kameraet fikk ikke strøm da. Svart kabel til jord er OK.

 

Hvis jeg får svar på dette så burde jeg være i boks! Igjen, tusen takk til alle som deler sine kunnskaper og vil hjelpe meg!  :thumbs:

 

Hva som er rød og gul kabel kan variere. På de fleste er rød fast 12V, men jeg har sett dashcams hvor gul er fast og rød følger tenningen.

 

Ja, du må ha et slikt sikringsadapter for hver av de :)

 

Hvis gul hos deg er "ACC" det vil si 12V ved tenning, så må du koble den på en sikring som som følger tenningen.

Hvis gul er fast 12V må du koble den på en sikring som alltid er på.

 

Og motsatt for rød.

 

Du må koble til begge kablene før kameraet begynner å oppføre seg normalt. Altså kameraet må ha 12V fast for å klare å "skjønne" at den får 12V inn på den andre kabelen ved tenning. Holder ikkeå koble inn kun denne.

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...