Gå til innhold

TEST: Huawei Mate 10 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt skeptisk til å ha fingeravleresen bak, men det er kanskje en vanesak. Har ofte mobilen liggende på kontorpulten, og da er det veldig greit å bare tappe borti leseren med en finger for å se varsel ol.

 

Har vært strålende fornøyd med Mate 9 Pro. Såpass fornøyd at jeg i grunn ikke ser noen grunn til å bytte den ut helt enda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til å ha fingeravleresen bak, men det er kanskje en vanesak. Har ofte mobilen liggende på kontorpulten, og da er det veldig greit å bare tappe borti leseren med en finger for å se varsel ol.

 

Har vært strålende fornøyd med Mate 9 Pro. Såpass fornøyd at jeg i grunn ikke ser noen grunn til å bytte den ut helt enda.

 

Det samme tenker jeg. Jeg har hatt et par Huawei'er med fingeravleser bak, og plasseringen er i utgangspunktet ikke et stort problem. Men siden jeg bruker omslag (veske) på mine mobiler så blir leser bak litt mer keitete når omslaget er åpent. 

 

Jeg har også 9 Pro, og leser foran fungerer utmerket, både med og uten omslag, og jeg er så fornøyd med min 9 pro at jeg (kanskje for første gang) ikke får "lyst på ny mobil følelsen" når det kommer en ny på markedet. 

 

Kanskje skal jeg vente på Mate 11 pro eller ..........

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til å ha fingeravleresen bak, men det er kanskje en vanesak. Har ofte mobilen liggende på kontorpulten, og da er det veldig greit å bare tappe borti leseren med en finger for å se varsel ol.

 

Har vært strålende fornøyd med Mate 9 Pro. Såpass fornøyd at jeg i grunn ikke ser noen grunn til å bytte den ut helt enda.

Støtter dette.

 

Kjempefornøyd med min mate 9 pro og ser ingen grunn til å bytte ut den på en god stund, men om jeg hadde planer om det så hadde jeg neppe gått for mate 10, og da kun basert på fingertrykkavleser på baksiden.

 

Jeg bruker mobilen en god del uten å holde den i hånden og da er det helt bakvendt å ha leseren på baksiden.

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er litt skeptisk til å ha fingeravleresen bak, men det er kanskje en vanesak. Har ofte mobilen liggende på kontorpulten, og da er det veldig greit å bare tappe borti leseren med en finger for å se varsel ol.

 

Har vært strålende fornøyd med Mate 9 Pro. Såpass fornøyd at jeg i grunn ikke ser noen grunn til å bytte den ut helt enda.

Støtter dette.

 

Kjempefornøyd med min mate 9 pro og ser ingen grunn til å bytte ut den på en god stund, men om jeg hadde planer om det så hadde jeg neppe gått for mate 10, og da kun basert på fingertrykkavleser på baksiden.

 

Jeg bruker mobilen en god del uten å holde den i hånden og da er det helt bakvendt å ha leseren på baksiden.

Med lg g6 er det bare å "dobbelttappe" hvor og når som helst på skjermen for å se notifikasjoner ol. Samt klokken er always on, så ser om det er noen notifikasjoner og klokken samtidig hele tiden. Sparer også strøm da man ofte skrur på hele skjermen bare for å sjekke det.

 

Har Huawei mediapad m3 tableten med fingeravtrykk foran, trodde det skulle bli et savn, men kan ikke si det. Har også "safe zone" i huset mitt og når den er koblet til Bluetooth hodetelefonene mine.

 

Liker at Huawei går for et år til med 16:9, skulle gjerne hatt det. Blir som å bruke en gammel telefon nå med tanke på utnyttelse av skjermen selv om g6 ol har mindre "bezel".

Lenke til kommentar

Med lg g6 er det bare å "dobbelttappe" hvor og når som helst på skjermen for å se notifikasjoner ol. Samt klokken er always on, så ser om det er noen notifikasjoner og klokken samtidig hele tiden. Sparer også strøm da man ofte skrur på hele skjermen bare for å sjekke det.

Men det krever selvsagt at man ikke skjuler innhold i notifikasjoner eller ikke låser mobilen basert på f.eks sted. Mest sannsynlig er det ikke en så stor ulempe som jeg ser for meg, men tror jeg ville savnet dagens "oppsett".

 

Litt av samme grunn er jeg også litt skeptisk til Faceid, siden det krever at mobilen faktisk ser meg. Det vil kreve en veldig vid vinkel for at at den skal fange opp ansiktet mitt uten at jeg løfter opp mobilen.

Lenke til kommentar

499LZFEW: Wups. Takk for falkeblikk. Det er rettet i faktaboksene nå. Det er et litt pussig valg, ja. Men lydmessig ikke nødvendigvis så mye fra eller til. Du trenger ikke 5.0 for å sende til flere mottakere eller bruke Bluetooth-profilene med høyest lydkvalitet.

 

Tilkoblingen vil imidlertid kunne bli mer robust, med høyere teoretisk maks båndbredde og lenger rekkevidde. Med større båndbredde kan man også se for seg flere tilkoblede enheter og eventuelt andre typer enheter, så det er et litt pussig valg å ikke ha det. Men neppe noen dealbreaker foreløpig, gitt at fint lite tilbehør støtter det.

 

Ad karakteren - vi sparer ikke tiern til noen spesiell telefon. Men vi er tilbakeholdne med den. Vi skal ikke forskuttere noe som helst for iPhone X, men til 3000 kroner mer skal den jobbe hardere for en 9.5 enn denne har måttet, så tiern er ikke selvsagt der heller. Å være litt mer gniene på toppen er mer et virkemiddel for å ha den til den eventuelle ekstremtelefonen dukker opp. I fjor var den telefonen Mi Mix som sto alene i et hav av rammetelefoner. Hva eller om det dukker opp et tilsvarende produkt i år? Det gjenstår å se.

 

Ser vi på historikken vår har heller ikke iPhone fått den aller gjeveste karakteren på noen år :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som hadde vært bedre enn denne er rett og slett Huawei's egen mate 10. Ikke pro altså.

Og grunnene for min del er enkle, samme prosessor, lavere pris, bedre skjerm, minnekort plass, og hodetelefon ingang hvis jeg ikke tar grundig feil.

 

Vil du ha den i Europa så må du til Spania..... Merkelig hvordan all lansering av nye telefoner blir mer og mer spesifikk for land og område...

Lenke til kommentar

 

Er litt skeptisk til å ha fingeravleresen bak, men det er kanskje en vanesak. Har ofte mobilen liggende på kontorpulten, og da er det veldig greit å bare tappe borti leseren med en finger for å se varsel ol.

 

Har vært strålende fornøyd med Mate 9 Pro. Såpass fornøyd at jeg i grunn ikke ser noen grunn til å bytte den ut helt enda.

Støtter dette.

 

Kjempefornøyd med min mate 9 pro og ser ingen grunn til å bytte ut den på en god stund, men om jeg hadde planer om det så hadde jeg neppe gått for mate 10, og da kun basert på fingertrykkavleser på baksiden.

 

Jeg bruker mobilen en god del uten å holde den i hånden og da er det helt bakvendt å ha leseren på baksiden.

 

 

Sjekket ikke denne nøye nok ved første innlegg. Ingen hodetelefoninngang er langt mer alvorlig enn fingertrykksavleser på baksiden.

 

Noe er alvorlig galt når en mobil uten hodetelefoninngang ikke trekkes minst 1.5 poeng for det.

 

Ta dere sammen, tek.no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Er litt skeptisk til å ha fingeravleresen bak, men det er kanskje en vanesak. Har ofte mobilen liggende på kontorpulten, og da er det veldig greit å bare tappe borti leseren med en finger for å se varsel ol.

 

Har vært strålende fornøyd med Mate 9 Pro. Såpass fornøyd at jeg i grunn ikke ser noen grunn til å bytte den ut helt enda.

Støtter dette.

 

Kjempefornøyd med min mate 9 pro og ser ingen grunn til å bytte ut den på en god stund, men om jeg hadde planer om det så hadde jeg neppe gått for mate 10, og da kun basert på fingertrykkavleser på baksiden.

 

Jeg bruker mobilen en god del uten å holde den i hånden og da er det helt bakvendt å ha leseren på baksiden.

 

 

Sjekket ikke denne nøye nok ved første innlegg. Ingen hodetelefoninngang er langt mer alvorlig enn fingertrykksavleser på baksiden.

 

Noe er alvorlig galt når en mobil uten hodetelefoninngang ikke trekkes minst 1.5 poeng for det.

 

Ta dere sammen, tek.no.

Jeg ser ikke på dette som noe problem lenger. Til mobil bruk holder Bose qc 35 mer enn nok.

Når jeg skal fyre opp 250ohm hodetelefonene mine (Beyerdynamic dt 770 og 880) så setter jeg meg i mancaveen og bruker dem på en skikkelig forsterker.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser ikke på dette som noe problem lenger. Til mobil bruk holder Bose qc 35 mer enn nok.

Når jeg skal fyre opp 250ohm hodetelefonene mine (Beyerdynamic dt 770 og 880) så setter jeg meg i mancaveen og bruker dem på en skikkelig forsterker.

 

 

Joda, men bruker jeg såpass mye på en ny mobil så ser jeg det som rimelig unødvendig å måtte legge ut 3k+ ekstra for et par brukbare trådløse hodetelefoner (som jeg i tillegg må passe på å lade i tillleg til annet jeg må passe på å lade) og kjøpe meg ny bil med blueooth når produsenten isteden bare kan innkludere en inngang, som i høyeste grad fremdeles er aktuell for de aller fleste, og spare meg (og mange andre) alt dette ekstra styret.

 

Og jeg ser forøvrig ingen grunn til at jeg ikke fremdeles skal kunne fyre opp mine Beyerdynamic dt 770 med mobilen også uten å styre med adaptere og vås (rent bortsett fra at flere og flere mobilprodusenter tydeligvis tror en må fjerne inngangen fordi apple har gjort det).

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 Jeg ser ikke på dette som noe problem lenger. Til mobil bruk holder Bose qc 35 mer enn nok.

Når jeg skal fyre opp 250ohm hodetelefonene mine (Beyerdynamic dt 770 og 880) så setter jeg meg i mancaveen og bruker dem på en skikkelig forsterker.

 

 

Joda, men bruker jeg såpass mye på en ny mobil så ser jeg det som rimelig unødvendig å måtte legge ut 3k+ ekstra for et par brukbare trådløse hodetelefoner (som jeg i tillegg må passe på å lade i tillleg til annet jeg må passe på å lade) og kjøpe meg ny bil med blueooth når produsenten isteden bare kan innkludere en inngang, som i høyeste grad fremdeles er aktuell for de aller fleste, og spare meg (og mange andre) alt dette ekstra styret.

 

Og jeg ser forøvrig ingen grunn til at jeg ikke fremdeles skal kunne fyre opp mine Beyerdynamic dt 770 med mobilen også uten å styre med adaptere og vås (rent bortsett fra at flere og flere mobilprodusenter tydeligvis tror en må fjerne inngangen fordi apple har gjort det).

Vel... Kablede hodetelefoner koster vel også penger?

 

Og la oss innse det: samme hvilken mobil du bruker så er hodetelefon utgangen ikke særlig tess (muligens med unntak av visse htc og lg mobiler)

For lite volt på utgangen til og dra skikkelige headphones.

Selve lydgjengivelsen er som regel heller ikke noe særlig.

Derfor sverger jeg til qc 35 hvis jeg først skal høre lyd fra en telefon.

Lenke til kommentar

 

 

 Jeg ser ikke på dette som noe problem lenger. Til mobil bruk holder Bose qc 35 mer enn nok.

Når jeg skal fyre opp 250ohm hodetelefonene mine (Beyerdynamic dt 770 og 880) så setter jeg meg i mancaveen og bruker dem på en skikkelig forsterker.

 

 

Joda, men bruker jeg såpass mye på en ny mobil så ser jeg det som rimelig unødvendig å måtte legge ut 3k+ ekstra for et par brukbare trådløse hodetelefoner (som jeg i tillegg må passe på å lade i tillleg til annet jeg må passe på å lade) og kjøpe meg ny bil med blueooth når produsenten isteden bare kan innkludere en inngang, som i høyeste grad fremdeles er aktuell for de aller fleste, og spare meg (og mange andre) alt dette ekstra styret.

 

Og jeg ser forøvrig ingen grunn til at jeg ikke fremdeles skal kunne fyre opp mine Beyerdynamic dt 770 med mobilen også uten å styre med adaptere og vås (rent bortsett fra at flere og flere mobilprodusenter tydeligvis tror en må fjerne inngangen fordi apple har gjort det).

Vel... Kablede hodetelefoner koster vel også penger?

 

 

Definitivt - men forskjellen er at de aller fleste musikk/lyd-interesserte har allerede (minst) en kablet hodetelefon av rimelig god kvalitet og dermed ikke trenger legge ut noe ekstra der.

 

Å fjerne jacken har ingen stor betydning for selve mobilen og dens design/muligheter for produsenten - i beste fall er det en motesak/misforstått designsak/desperasjon etter å følge apple hvor enn de går, og i verste fall er det et bevisst forsøk på å tvinge folk som allerede har lagt mange tusen i et godt headset til å bruke mange tusen til på et helt unødvendig trådløst et.

 

For mange fungerer et trådløst headset helt greit og jeg har ingen planer om å bestride at om noen år er jacken uansett helt unødvendig. Poenget er at vi er ikke der enda - jacken kan avgå en helt smertefri og naturlig død uten at mobilprodusenter tvinger frem en hel masse ekstra unødvendige utgifter og problemer ved å fjerne den før dens tid er omme.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

 

 

 

 Jeg ser ikke på dette som noe problem lenger. Til mobil bruk holder Bose qc 35 mer enn nok.

Når jeg skal fyre opp 250ohm hodetelefonene mine (Beyerdynamic dt 770 og 880) så setter jeg meg i mancaveen og bruker dem på en skikkelig forsterker.

 

 

Joda, men bruker jeg såpass mye på en ny mobil så ser jeg det som rimelig unødvendig å måtte legge ut 3k+ ekstra for et par brukbare trådløse hodetelefoner (som jeg i tillegg må passe på å lade i tillleg til annet jeg må passe på å lade) og kjøpe meg ny bil med blueooth når produsenten isteden bare kan innkludere en inngang, som i høyeste grad fremdeles er aktuell for de aller fleste, og spare meg (og mange andre) alt dette ekstra styret.

 

Og jeg ser forøvrig ingen grunn til at jeg ikke fremdeles skal kunne fyre opp mine Beyerdynamic dt 770 med mobilen også uten å styre med adaptere og vås (rent bortsett fra at flere og flere mobilprodusenter tydeligvis tror en må fjerne inngangen fordi apple har gjort det).

Vel... Kablede hodetelefoner koster vel også penger?

 

 

 

Definitivt - men forskjellen er at de aller fleste musikk/lyd-interesserte har allerede (minst) en kablet hodetelefon av rimelig god kvalitet og dermed ikke trenger legge ut noe ekstra der.

 

Å fjerne jacken har ingen stor betydning for selve mobilen og dens design/muligheter for produsenten - i beste fall er det en motesak/misforstått designsak/desperasjon etter å følge apple hvor enn de går, og i verste fall er det et bevisst forsøk på å tvinge folk som allerede har lagt mange tusen i et godt headset til å bruke mange tusen til på et helt unødvendig trådløst et.

 

For mange fungerer et trådløst headset helt greit og jeg har ingen planer om å bestride at om noen år er jacken uansett helt unødvendig. Poenget er at vi er ikke der enda - jacken kan avgå en helt smertefri og naturlig død uten at mobilprodusenter tvinger frem en hel masse ekstra unødvendige utgifter og problemer ved å fjerne den før dens tid er omme.

Sånn er det jo også andre veien. Har man svidd av 3 lapper på ett bra Bluetooth sett så er man jo i boks.

Jack utgang kommer ikke til å dø. I studio sammenheng så er standarden i høyeste grad levende.

 

Legger forøvrig merke til at du bare kommenterer en av mine påstander. Hva med de andre, som at lyden fra 3.5 mm jacken stort sett låter gjødsel?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...