Gå til innhold

Galaxy S9 kan få iPhone X-aktig ansiktsskanning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe S8+ i morgen, og grunnen til at jeg ikke venter på iPhone X, er for å være pragmatisk. Godt mulig iPhone X har et sikrere system, som ikke lar seg lure; men ærlig talt som privatperson bekymrer jeg meg ikke særlig mye.

 

På andre arenaer er Galaxy S8+ nok allerede på høyde med iPhone X. Screen-to-body ratio, kamera, batteritid, design. Elementære faktorer der Samsung faktisk er best. At iOS er langt bedre i bruk, er den eneste store ulempen. Det orker jeg imidlertid ikke å betale over dobbelt for i en forbruksvare som byttes så ofte. :p

 Blir det ikke litt feil å si at Galaxy S8+ allerede er på høyde med iphone X? Det blir som å sammenlikne en gjennomsnitts Laptop til 6000 med en gaming Laptop til 12000 og hevde at begge er likeverdige fordi begge har full HD skjerm.

 

Selv iphone 7 har bedre hardware enn Galaxy 8 serien, så å hevde at Galaxy S8+ er på høyde med iphone X blir litt feil. Ja, Galaxy S8+ har en god skjerm og et godt kamera, men hardwaren og face-scan på den er utdatert og gammeldags sammenlignet med iPhone X.  :p

Lenke til kommentar

Det gikk jo veldig bra når de skulle herme etter fingeravtrykk sensoren.....

Den fingeravtrykksensoren som har fungert helt utmerket på Samsung-modeller i flere år mener du?

 

For øvrig: hva er det som er så unikt med Apple sin løsning i forhold til det som har eksistert på markedet i et par år allerede?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 Blir det ikke litt feil å si at Galaxy S8+ allerede er på høyde med iphone X? Det blir som å sammenlikne en gjennomsnitts Laptop til 6000 med en gaming Laptop til 12000 og hevde at begge er likeverdige fordi begge har full HD skjerm.

 

Selv iphone 7 har bedre hardware enn Galaxy 8 serien, så å hevde at Galaxy S8+ er på høyde med iphone X blir litt feil. Ja, Galaxy S8+ har en god skjerm og et godt kamera, men hardwaren og face-scan på den er utdatert og gammeldags sammenlignet med iPhone X.  :p

 

 

Ehm, hvilke deler av HW på i7 er bedre enn s8+ mener du? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skamsung fornekter seg ikke, helt fra den skamløse blåkopien av den første iPhonen.

 

For det første, Apple var langt ifra først med ansiktsgjenkjenning, Windows-mobiler har hatt det i flere år og Samsung har det på sin S8/E/Note modeller samt iris-skanning.

For det andre er det vel heller Apple som kopierer Samsung og andre leverandører nå for tiden, med større skjermer, vanntetthet, hurtiglading, trådløs lading osv osv.

Poenget mitt er ikke å skape en debatt om kopiering men å påpeke at alle kopierer gode ideer fra hverandre .

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Blir det ikke litt feil å si at Galaxy S8+ allerede er på høyde med iphone X? Det blir som å sammenlikne en gjennomsnitts Laptop til 6000 med en gaming Laptop til 12000 og hevde at begge er likeverdige fordi begge har full HD skjerm.

 

Selv iphone 7 har bedre hardware enn Galaxy 8 serien, så å hevde at Galaxy S8+ er på høyde med iphone X blir litt feil. Ja, Galaxy S8+ har en god skjerm og et godt kamera, men hardwaren og face-scan på den er utdatert og gammeldags sammenlignet med iPhone X. :p

Ehm, hvilke deler av HW på i7 er bedre enn s8+ mener du?

Både CPU (prosessor) og GPU (grafikk) er mye kraftigere på iPhone enn på Samsung Galaxy. Snapdragon prosessoren til Samaung er rimelig utdatert.

 

I speedtest er selv iPhone 6s (fra 2015) raskere enn Galaxy S8 (fra 2017): https://youtu.be/3ajdZQc3q_8

 

I benchmarker (som er en syntetiske tester som måler ren datakraft) så score iPhone 7 høyere enn Galaxy S8, til tross for at Galaxy er ett år nyere. iPhone 8/X derimot har nesten dobbelt så mye ytelse som Galaxy S8 målt i Geekbench 4.

 

Søk opp tester på tek om du ikke tror meg. Datakraften i Galaxy S8 ligger 2-3 år bak Apple.

Lenke til kommentar

 

Skamsung fornekter seg ikke, helt fra den skamløse blåkopien av den første iPhonen.

For det første, Apple var langt ifra først med ansiktsgjenkjenning, Windows-mobiler har hatt det i flere år og Samsung har det på sin S8/E/Note modeller samt iris-skanning.

For det andre er det vel heller Apple som kopierer Samsung og andre leverandører nå for tiden, med større skjermer, vanntetthet, hurtiglading, trådløs lading osv osv.

Poenget mitt er ikke å skape en debatt om kopiering men å påpeke at alle kopierer gode ideer fra hverandre .

 

"Ansiktsgjenkjenning" er så mangt. iPhone X er første telefon med en ordentlig løsning som ikke lar seg lure av hva som helst og som funker fra de fleste vinkler. Hvis det altså funker så bra som Apple sier.

 

Å være først er lett, dette er ikke nye ideer, og ideer er null verdt uansett. Jeg har sett prototyper fra 2000 som har stort sett all funksjonalitet dagens smartphones har, og Apple publiserte en video på åttitallet som inneholder stort sett alt en iPad kan. Det er skikkelig gjennomføring som teller, ikke å finne på nye ting.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Blir det ikke litt feil å si at Galaxy S8+ allerede er på høyde med iphone X? Det blir som å sammenlikne en gjennomsnitts Laptop til 6000 med en gaming Laptop til 12000 og hevde at begge er likeverdige fordi begge har full HD skjerm.

 

Selv iphone 7 har bedre hardware enn Galaxy 8 serien, så å hevde at Galaxy S8+ er på høyde med iphone X blir litt feil. Ja, Galaxy S8+ har en god skjerm og et godt kamera, men hardwaren og face-scan på den er utdatert og gammeldags sammenlignet med iPhone X. :p

Ehm, hvilke deler av HW på i7 er bedre enn s8+ mener du?

Både CPU (prosessor) og GPU (grafikk) er mye kraftigere på iPhone enn på Samsung Galaxy. Snapdragon prosessoren til Samaung er rimelig utdatert.

 

I speedtest er selv iPhone 6s (fra 2015) raskere enn Galaxy S8 (fra 2017):

 

I benchmarker (som er en syntetiske tester som måler ren datakraft) så score iPhone 7 høyere enn Galaxy S8, til tross for at Galaxy er ett år nyere. iPhone 8/X derimot har nesten dobbelt så mye ytelse som Galaxy S8 målt i Geekbench 4.

 

Søk opp tester på tek om du ikke tror meg. Datakraften i Galaxy S8 ligger 2-3 år bak Apple.

 

 

Dette er vell heller pga SW og ikke HW... 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Blir det ikke litt feil å si at Galaxy S8+ allerede er på høyde med iphone X? Det blir som å sammenlikne en gjennomsnitts Laptop til 6000 med en gaming Laptop til 12000 og hevde at begge er likeverdige fordi begge har full HD skjerm.

 

Selv iphone 7 har bedre hardware enn Galaxy 8 serien, så å hevde at Galaxy S8+ er på høyde med iphone X blir litt feil. Ja, Galaxy S8+ har en god skjerm og et godt kamera, men hardwaren og face-scan på den er utdatert og gammeldags sammenlignet med iPhone X. :p

Ehm, hvilke deler av HW på i7 er bedre enn s8+ mener du?
Både CPU (prosessor) og GPU (grafikk) er mye kraftigere på iPhone enn på Samsung Galaxy. Snapdragon prosessoren til Samaung er rimelig utdatert.

 

I speedtest er selv iPhone 6s (fra 2015) raskere enn Galaxy S8 (fra 2017): https://youtu.be/3ajdZQc3q_8

 

I benchmarker (som er en syntetiske tester som måler ren datakraft) så score iPhone 7 høyere enn Galaxy S8, til tross for at Galaxy er ett år nyere. iPhone 8/X derimot har nesten dobbelt så mye ytelse som Galaxy S8 målt i Geekbench 4.

 

Søk opp tester på tek om du ikke tror meg. Datakraften i Galaxy S8 ligger 2-3 år bak Apple.

Dette er vell heller pga SW og ikke HW...

Nei, når man måler benchmark så måler man kun HW, da har ikke SW noe å si. En benchmark måler ren prosessor og grafikk kraft, ikke operativsystem. Det er ikke IOS alene som gjør iPhone raskere, hardwaren er faktisk bedre enn på Galaxy.

Lenke til kommentar

 

 

Nei, når man måler benchmark så måler man kun HW, da har ikke SW noe å si. En benchmark måler ren prosessor og grafikk kraft, ikke operativsystem. Det er ikke IOS alene som gjør iPhone raskere, hardwaren er faktisk bedre enn på Galaxy.

 

 

Rart, da specs viser det motsatte. Som at S8 har langt mer minne osv. 

Lenke til kommentar

Effekten av minnemengde vises i liten grad på benchmarks om ikke benchmarken er spesiallaget for det. Er ikke minnet fullt har det null effekt å legge til mer. Eneste er vel at man bruker litt mer strøm.

 

Generelt er effekt av minne veldig OS-avhengig - iOs klarer seg med langt mindre enn Android, av forskjellige arkitekturgrunner.

 

Det er veldig få med peiling på SOC som bestrider at Apple ligger godt foran på ytelse for øyeblikket og har gjort det en stund.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Effekten av minnemengde vises i liten grad på benchmarks om ikke benchmarken er spesiallaget for det. Er ikke minnet fullt har det null effekt å legge til mer. Eneste er vel at man bruker litt mer strøm.

 

Generelt er effekt av minne veldig OS-avhengig - iOs klarer seg med langt mindre enn Android, av forskjellige arkitekturgrunner.

 

Ja, men nå er jo HW i s8 generelt "raskere"/større enn iphone 7. Etter hva jeg kan se når jeg søker etter specs. Ser også det er veldig sprikende resultater på slike benchmarks og tester. Bør vell defineres en standard. 

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hva du mener. Den eneste "størrelsen" på en CPU er hva den klarer å tygge unna pr. sekund. Det måler man med benchmarks.

 

Så kan man ha forskjellige benchmarks, såklart, men hver av dem er en fullverdig sammenlikning. Enten av single thread, multithread, floating point, etc. etc.

 

Hvor finner du rene ytelsesbenchmarks der S8 slår i7? Ser den er over på 3d, men ikke noe sted jeg kan se på cpu)

 

(ikke at det er så viktig med benchmarks, cpu er sjelden begrensningen)

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, når man måler benchmark så måler man kun HW, da har ikke SW noe å si. En benchmark måler ren prosessor og grafikk kraft, ikke operativsystem. Det er ikke IOS alene som gjør iPhone raskere, hardwaren er faktisk bedre enn på Galaxy.

Rart, da specs viser det motsatte. Som at S8 har langt mer minne osv.

Mobiler er som små datamaskiner, specs sier ikke alt. Hvor bra en GPUer (grafikkprosessor) avhenger mer av arkitektur en f.eks specs. I tillegg har prosessoren noe som heter IPC som sier hvor mye data den behandler per syklus, det er viktigere enn hastighet og antall kjerner, men IPC er vanligvis ikke oppgitt i specs. I tillegg kan man ikke sammenlikne hardware med ulikt grensesnitt og arkitektur. Samme ser vi med PC, Intel lå lenge et hestehode foran AMD i ytelse, selv om sistenevnte den gang hadde betraktelig høyere frekvens og antall kjerner. Så specs har lite å si for den faktiske ytelsen, det er hvor effektiv arkitekturen er som er avgjørende, og der viser benchmarks at Apple ligger komfortabelt i ledelsen.

 

Minne er også kun en del av ytelsen, CPU er derimot langt viktigere for ytelsen, minne er kun viktig å ha nok av, og det er ytters få mobilapper som klarer å bruke mer enn 1-2GB, så at Samsung har mer minne er irrelevant, da programmer på mobil stort sett ikke har bruk for så mye minne. Det relevante er at iPhonen har en langt mer effektiv prosessor og grafikkbrikke, og det er det som er avgjørende for ytelsen. En benchmark sier langt mer om ytelsen enn specs på papiret.

 

Jeg for min del bryr meg mer om den faktiske ytelsen som kan måles i en benchmark eller speedtest enn hva som står på papiret.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...