Gå til innhold

Battlefield WW2 (2018)?


Anbefalte innlegg

Nå som BF1 har vært ute en stund, hva kan vi da forvente oss av neste BF? Vil EA ta en runddans og gå tilbake til BF1942 som mal for neste battlefield?

 

BF1942 var jo virkelig et bra spill med alle sin tillegg. Kan vi forvente at de lager en setting med dette som bakgrunn? Om de bruker rådata fra kartene de laget den gangen så har man jo et godt utgangspunkt for mye moro. Tror faktisk det ville solgt mer enn noe annet BF spill pga "nostalgifaktoren". Hvor mange tillegg kom det egentlig til BF42? Secret weapons om masse annet kjafs.

 

Battlefield Vietnam var jo heller ikke gæernt så det er vel heller ikke umulig det kommer noe fra den tidsepoken. Om de kommer noe 2145 eller noe sånn skit så begynner jeg rett og slett å grine. Får virkelig håpe det er et klassisk BF spill vi får se ved neste korsvei.

 

El-Alamein

Kursk

 

Så mye fete klassiske brett. Ganske de kunne tatt en vri for å lage egne brett med rene tankbattles også slik som WoT har. Samme med flybrett. Tror dette hadde blitt awesome!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbake til røttene hadde vært veldig gøy. Noe av det jeg virkelig liker med map som El-Alamein er kombinasjonen av store map men få punkter, slik at det gis stor frihet og store arealer for luftkamper, samtidig som kampene på bakken blir relativt fokusert. Her synes jeg BF3 bommet stygt med noen av de største mapene, fordi det var så mange punkter at kampene ofte begrenset seg til mindre skuddvekslinger. 

 

Ellers setter jeg pris på fraværet av "fire and forget" våpen i både originalen og BF1. Morsommere når det er brukerens evner som er avgjørende, heller enn målsøking og eventuelle mottiltak. 

Lenke til kommentar

Hadde ikke sagt nei takk til Battlefield Vietnam. DLCen som kom til BC2 er den beste DLCen som har kommet i et Battlefield spill.

Bad Company 3 tror jeg også hadde blitt tatt godt i mot. BC2 er grunnen til at jeg ble hekta på BF serien.

 

Ja den var saklig bra! BC2 var noe for seg selv altså, vanvittig godt gjennomført!

Lenke til kommentar

BF 5 kommer neste år i følge leaken som kom før BF1 kom ut, hvor alt har stemt til nå. BF 5 er fortsettelse på BF 4, mao moderne tid

Hvis det er sant høres det jo veldig bra ut, men hadde muligens vært artig med noe som Vietnam eller Koreakrigen også. Men alt vil være bedre enn WW1!!

Lenke til kommentar

Visst de går for moderne så håper jeg de skipper lock on våpen, infrarød sikte på tanks og active protection. 

Å for guds skyld ikke innfør Elite klasser og Behemots. Noen ganger er det enkle ofte det beste

UANSETT hva som kommer, vet jeg at du kommer til å klage på det. Det er det eneste som er sikkert med neste BF spill  :rofl:

 

Jeg har likt all BF spill uten Battlefront. Jeg synes BF1 er helt konge, og kommer sikkert til å syntes neste BF også er helt konge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Visst de går for moderne så håper jeg de skipper lock on våpen, infrarød sikte på tanks og active protection. 

Å for guds skyld ikke innfør Elite klasser og Behemots. Noen ganger er det enkle ofte det beste

UANSETT hva som kommer, vet jeg at du kommer til å klage på det. Det er det eneste som er sikkert med neste BF spill  :rofl:

 

Jeg har likt all BF spill uten Battlefront. Jeg synes BF1 er helt konge, og kommer sikkert til å syntes neste BF også er helt konge.

 

Blir jo ikke noe diskusjon visst ingen klager :p

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke huske helt. Var det sånn i BF1942 at man styrte tanksen helt alene? Da har men litt mer kontroll når man kjører og sikter selv framfor at en dude gir gass og svinger et kvart sekund før du har naila en target du har sett deg ut.

 

Kan hende jeg tar feil da men....

 

Helt ærlig så var vel vitenam de siste jeg spilte mye. Etter det kom det unger i heimen og i en ca 10 år så ble det ikke så mye tid til hardcore gaming. 

 

BF BC2 har jeg helt ærlig aldri fått spilt heller ikke de som kom etter der  så jeg jeg har gått glipp av en del BF spill og klassikeren sitter som et godt minne fortsatt.... For ikke å glemme forløperen til de moderne BF spillene . Dessert Combat. Den moden var jo allerede sinnsykt bra når den var ute...

 

Om de hadde tatt det beste fra de siste spillene, i en WW2 setting store maps gjerne med masse fly og tanks på hver side. Hadde vært helt awsome :-D Så kunne behemoten ha vært en armada med heavy bombers som kom flyennde Wo ha. Hva med atombombe og mulighet for total ødeleggelse av bygninger og konstruksjoner, kan dog hende det hadde gjort spillet for kaotisk ren spillemessig. Det burde ikke ha vært som i BF4 der det kun er gitte bygninger som kan gå i stykker på en predefinert måte.

Meeeen. Fly, hangarskip, luftkamper og tankbattles hadde vært tøft som faen!

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke huske helt. Var det sånn i BF1942 at man styrte tanksen helt alene? Da har men litt mer kontroll når man kjører og sikter selv framfor at en dude gir gass og svinger et kvart sekund før du har naila en target du har sett deg ut.

 

Du styrte selve vogna og tårnet alene, med unntak av artillerivognene. De fleste tanksene hadde en kar med mitraljøse på taket, og han hadde nok det problemet du beskriver. 

Lenke til kommentar

Regner nesten med at WW2 blir neste stopp ja, og det blir helt suverent :)

 

Nei det blir det ikke.

 

Får for guds skyld håpe vi får en BF4 oppfølger, det er nå min mening.

 

COD går jo WW2 nå, så da satser vi på at Dice skipper dette i denne omgang :)

 

BF3 og BF4 har vært kongespill, BF5 kommer garantert til å bli det også.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vel ikke kommet ut noe info så vidt jeg vet annet enn at vi får et nytt BF spill neste år, men jeg blir jo overrasket om BF4 er det siste moderne krigføringspillet de gir ut, det ville vært helt utenkelig igrunn. BF5 kommer garantert til å komme, spørsmålet er jo om de velger en WW2 eller (gud forby) skulle komme med noe fremtidsræl ala 2142 neste år.

 

http://ugamingnews.blogspot.no/2017/07/ea-confirms-new-battlefield-2018-it.html

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ser dessverre ut som Dice nå kopierer Call of Duty og vender tilbake til den gamle WW2-suppa. Kjempestor forbedring fra WW1 riktignok, men ikke akkurat så mye å rope hurra for. Er kanskje et lite håp om at det skal bli bra dersom de endrer den elendige spill-mekanikken som de innførte i BF1 for at ting skulle bli lettere for noobs, men tviler sterkt.

Edit: Link https://venturebeat.com/2018/03/01/new-battlefield-2-follows-call-of-duty-back-to-world-war-ii-this-year/

Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

Regner nesten med at WW2 blir neste stopp ja, og det blir helt suverent :)

Nei det blir det ikke.

 

Får for guds skyld håpe vi får en BF4 oppfølger, det er nå min mening.

 

COD går jo WW2 nå, så da satser vi på at Dice skipper dette i denne omgang :)

 

BF3 og BF4 har vært kongespill, BF5 kommer garantert til å bli det også.

Fortsatt like bastant og bombesikker? :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...