Gå til innhold

TEST: Sonos One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, ræl er det no ikkje.

Solid mye lyd i høytaleren.

 

Stemmestyringen der imot kan en være uheldig å få en med dårlig stemmestyring. Er visst store variasjoner der det funkee hos noen, menst andre regelrett må skrike til den.

 

Dette har nok ikke noe med HW å gjøre, heller brukeren. Gebrokken engelsk fungerer dårlig. 

Lenke til kommentar

 

Hehe, ræl er det no ikkje.

Solid mye lyd i høytaleren.

 

Stemmestyringen der imot kan en være uheldig å få en med dårlig stemmestyring. Er visst store variasjoner der det funkee hos noen, menst andre regelrett må skrike til den.

 

Dette har nok ikke noe med HW å gjøre, heller brukeren. Gebrokken engelsk fungerer dårlig. 

 

 

Hehe, igjen er du så påståelig!

 

Dette har overhodet ingenting med gebrokken engelsk å gjøre da dette også er ett problem i hjemlandet. 

Er også bekreftet av Sonos selv at de jobber med det. 

 

Hos meg forstod Alexa imponerende mye, så lenge eg stod 1 meter fra eller nærmere.

 

Blir kjøpt inn igjen når siri er på plass tenker eg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hehe, igjen er du så påståelig!

 

Dette har overhodet ingenting med gebrokken engelsk å gjøre da dette også er ett problem i hjemlandet. 

Er også bekreftet av Sonos selv at de jobber med det. 

 

Hos meg forstod Alexa imponerende mye, så lenge eg stod 1 meter fra eller nærmere.

 

Blir kjøpt inn igjen når siri er på plass tenker eg.

 

 

Jeg er ikke påståelig, men jeg har hatt alexa en god stund og har funnet dens svakheter. Jeg har 3 sonos one og alle oppfører seg slik. Godt mulig de har funnet noe kjafs i SW, men som sagt tvilsomt at de har levert ut forskjellig HW. 

 

Du må gjerne linke til noe som sier motsatt, såklart :) 

 

Hvorfor skulle siri være ett bedre alternativ ift dette? 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hehe, igjen er du så påståelig!

 

Dette har overhodet ingenting med gebrokken engelsk å gjøre da dette også er ett problem i hjemlandet. 

Er også bekreftet av Sonos selv at de jobber med det. 

 

Hos meg forstod Alexa imponerende mye, så lenge eg stod 1 meter fra eller nærmere.

 

Blir kjøpt inn igjen når siri er på plass tenker eg.

 

 

Jeg er ikke påståelig, men jeg har hatt alexa en god stund og har funnet dens svakheter. Jeg har 3 sonos one og alle oppfører seg slik. Godt mulig de har funnet noe kjafs i SW, men som sagt tvilsomt at de har levert ut forskjellig HW. 

 

Du må gjerne linke til noe som sier motsatt, såklart :)

 

Hvorfor skulle siri være ett bedre alternativ ift dette? 

 

 

Hadde du lest hva eg skrev innledningsvis så hadde du sett at erfaringen var bra for noen, men dårlig for andre. Påstod aldri at det var HW.

Eg mistenker at du som bor i en liten leilighet har det lettere med stemmestyring enn de av oss som bor i hus, og gjerne stue med stor takhøyde. Eg vet ikkje, men eg mistenker det med tanke på klang i rommet. 

 

Er ikkje alexa som er problemet her, så at du har fått dens svakheter ser eg ikkje hva som er poenget med å utdype?

 

Er software relatert ja, og kom kanskje litt dårlig frem, men var ett forsøk på formidling når eg skrev "Er også bekreftet av Sonos selv at de jobber med det"

 

Salvesen, det går ikkje an å linke til hver eneste påstand, da vil ikkje trådene her inne bestå av noe annet. 

Det eg anbefaler deg å gjøre, er at i fremtiden så tar du ett kjapt Google søk før du ber om linker. 

 

Eg kan poste såpass til deg, og dette er fra community managaren hos Sonos i Usa;

 The microphone sensitivity is entirely software, in the early stages test players would pick up just about anything. It's something that'll get better over time too. So you can count on that improving.

 

​Ved mer interesse så får du Google selv. 

 

Alexa på min Samsung s8,og nexus 6p responderte bedre enn min sonos1 høyttaler.

Eg kunne til og med være oppe i trappen i 3 etasje, og snakke til tlf som lå i spisestuen i andre. Meget godt fornøyd. 

 

Og grunnen til Siri er regelrett pga Apple har vært så ok, og gjøre slik at den forstår Norsk. 

Blir mer naturlig, og mer godtatt i hjemmet.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

 

Hadde du lest hva eg skrev innledningsvis så hadde du sett at erfaringen var bra for noen, men dårlig for andre. Påstod aldri at det var HW.

Eg mistenker at du som bor i en liten leilighet har det lettere med stemmestyring enn de av oss som bor i hus, og gjerne stue med stor takhøyde. Eg vet ikkje, men eg mistenker det med tanke på klang i rommet. 

 

Er ikkje alexa som er problemet her, så at du har fått dens svakheter ser eg ikkje hva som er poenget med å utdype?

 

Er software relatert ja, og kom kanskje litt dårlig frem, men var ett forsøk på formidling når eg skrev "Er også bekreftet av Sonos selv at de jobber med det"

 

Salvesen, det går ikkje an å linke til hver eneste påstand, da vil ikkje trådene her inne bestå av noe annet. 

Det eg anbefaler deg å gjøre, er at i fremtiden så tar du ett kjapt Google søk før du ber om linker. 

 

Eg kan poste såpass til deg, og dette er fra community managaren hos Sonos i Usa;

 The microphone sensitivity is entirely software, in the early stages test players would pick up just about anything. It's something that'll get better over time too. So you can count on that improving.

 

​Ved mer interesse så får du Google selv. 

 

Alexa på min Samsung s8,og nexus 6p responderte bedre enn min sonos1 høyttaler.

Eg kunne til og med være oppe i trappen i 3 etasje, og snakke til tlf som lå i spisestuen i andre. Meget godt fornøyd. 

 

Og grunnen til Siri er regelrett pga Apple har vært så ok, og gjøre slik at den forstår Norsk. 

Blir mer naturlig, og mer godtatt i hjemmet.

 

 

 

 

Selvfølgelig er det muligheter for at det er forskjell i akustikk, ingen tvil om det. 

 

Men da er vi jo enig da, de kan ha trøbbel med SW hos noen. 

Lenke til kommentar

Eg har to stk Sonos One med Alexa aktivert(og en Sonos Play:1 fra tidligere). Lyden i disse er etter min mening veldig god. Eg er veldig fornøyd.

 

Når det gjelder Alexa delen og talegjenkjenning så sliter eg litt. Men min erfaring så langt er at det for min del går på min engelske uttale. Eg kan ligge i sofaen og får eg til uttalen rett så hører Alexa meg helt utmerket selv om eg snakker med normal stemme i motsatt retning av der hvor høytaleren står, i ei 50kvm stue. Mens andre ganger må eg endre toneleie og være mer direkte for at hun hører meg. Mens en kamerat av meg, hjemme hos meg, har enda aldri hatt ett eneste problem med å vekke Alexa til live.

 

Men det er min erfaring, og utelukker ikke at dette kan skyldes SW eller at andre opplever problemer med softwaren.

Lenke til kommentar

De største "problemene" jeg har ift One og andre alexa produkter er at den er dårlig til å velge hvem som er nærmest. Jeg har en i hvert rom og ofte kan den på gangen "svare" på oppvekkingen selv om jeg står på kjøkkenet feks. Dette var langt bedre med echo dots. Men, det kommer seg litt etter litt, heldigvis kun SW utfordringer :) 

Lenke til kommentar

 

Hadde du lest hva eg skrev innledningsvis så hadde du sett at erfaringen var bra for noen, men dårlig for andre. Påstod aldri at det var HW.

Eg mistenker at du som bor i en liten leilighet har det lettere med stemmestyring enn de av oss som bor i hus, og gjerne stue med stor takhøyde. Eg vet ikkje, men eg mistenker det med tanke på klang i rommet. 

 

Er ikkje alexa som er problemet her, så at du har fått dens svakheter ser eg ikkje hva som er poenget med å utdype?

 

Er software relatert ja, og kom kanskje litt dårlig frem, men var ett forsøk på formidling når eg skrev "Er også bekreftet av Sonos selv at de jobber med det"

 

Salvesen, det går ikkje an å linke til hver eneste påstand, da vil ikkje trådene her inne bestå av noe annet. 

Det eg anbefaler deg å gjøre, er at i fremtiden så tar du ett kjapt Google søk før du ber om linker. 

 

Eg kan poste såpass til deg, og dette er fra community managaren hos Sonos i Usa;

 The microphone sensitivity is entirely software, in the early stages test players would pick up just about anything. It's something that'll get better over time too. So you can count on that improving.

 

​Ved mer interesse så får du Google selv. 

 

Alexa på min Samsung s8,og nexus 6p responderte bedre enn min sonos1 høyttaler.

Eg kunne til og med være oppe i trappen i 3 etasje, og snakke til tlf som lå i spisestuen i andre. Meget godt fornøyd. 

 

Og grunnen til Siri er regelrett pga Apple har vært så ok, og gjøre slik at den forstår Norsk. 

Blir mer naturlig, og mer godtatt i hjemmet.

 

 

 

 

Selvfølgelig er det muligheter for at det er forskjell i akustikk, ingen tvil om det. 

 

Men da er vi jo enig da, de kan ha trøbbel med SW hos noen.

Har ikkje påstått noe annet

Lenke til kommentar

 

 

Har ikkje påstått noe annet

 

 

Nei, det kunne bare se ut som du mente det var noe galt med HW siden du hadde solgt din og skulle kjøpe ny når problemene var rettet opp i. Så det ble bare en missforståelse :)

 

 

Ser absolutt det at eg kan ha vært litt tvetydig. 

 

 

Forøvrig er jeg enig i at One ikke er like bra som amazon sine egne produkter med "lyttingen", forhåpentligvis blir dette bedre med SW oppdateringer i fremtiden. Den er iallefall langt bedre enn min garmin speak som jeg har i bilen, den greia er helt tullete :p 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

"Sonos One støtter ikke Amazon Alexa enda, men vi digger den likevel"

Tåpelig å skrive.. At den ikke støtter Alexa er ikke noe spesielt minus.

Men skal også nevnes at her i hus deaktiveres ALT av talegjenkjenning på alle enheter.. Helt sykt at folk vil en maskin skal avlytte deg konstant. Og enda sykere at folk ikke kan bruke fingrene å faktisk bare trykke. Ofte enklere og raskere enn å kløne med assistenter alikevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Sonos One støtter ikke Amazon Alexa enda, men vi digger den likevel"

Tåpelig å skrive.. At den ikke støtter Alexa er ikke noe spesielt minus.

Men skal også nevnes at her i hus deaktiveres ALT av talegjenkjenning på alle enheter.. Helt sykt at folk vil en maskin skal avlytte deg konstant. Og enda sykere at folk ikke kan bruke fingrene å faktisk bare trykke. Ofte enklere og raskere enn å kløne med assistenter alikevel.

Eller enda sjukere at en er bekymret for at noen avlytter en konstant?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Jeg er en av de som har endt opp med "bricked" enhet. Min Play5 fungerer ikke lenger, og appen fra 4 forskjellige enheter finner ikke høyttaleren lenger. Jeg har vært fornøyd med produktet, men etter at de regelrett driter i kundene sine på denne måten så er løpet kjørt for min del. Var på ferie når de oppdaterte policy, og jeg brydde meg ikke om e-posten der og da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...