Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sliter med at jeg mister nettet en til to gang i uken.

Ingen problem viss jeg bare skal lese avisen men ødelegger mye når jeg spiller online spill eller ser fotball.

 

Det som skjer er at det oransje LAN lyset forsvinner på fiberboksen når som helst og jeg mister nettet.

Et par minutter senere kommer lyset tilbake og routeren resetter seg selv, eller jeg tar strømmen til routeren når lyset i fiberboksen er vekke og setter den inn igjen når lyset kommer tilbake. LAN lyset er vekke i alt fra 1-5 minutter. og så må routeren hente seg inn igjen så da er jeg uten nett i alt fra 5-10 minutter.

 

Jeg har snakket med Canal Digital og Telenor flere ganger.

Første gang sendte dem ny router som jeg byttet samt medfølgende strømkabel og internettkabel mellom fiberboks og router.

Andre gang sendte dem Eltel som byttet fiberboksen for meg.

Tredje gang ba dem meg hard resette routeren. Rød knapp i to min.

Fjerde gang slo dem på en internettlogg som skal lese av feilmeldinger på linjen hvert tredje minutt istedenfor hver time, som skal gå i to døgn.

Problemet da er at det er ikke sikkert den oppdager noe da nettet nettopp falt ut før jeg ringte dem og som regel bare oppstår i 5-10 minutter men på hvilken som helst dag og kanskje ikke de neste to døgn, men en til to ganger i uken.

 

Er det noen programmer jeg kan kjøre på pcen selv for som kan registrere feilkoder når nettet forsvinner?

Eller er det noen feilsøking jeg selv kan gjøre?

 

Legger ved to bilder av fiberboksen med og uten LAN lys.

 

post-327188-0-38599300-1508067207_thumb.jpgpost-327188-0-15675500-1508067213_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg har prøvd med flere pcer kablet fra router og på wifi.

Ja prøvd flere forskjellige nye og gamle kabler fra sentralen til routeren og fra routeren til pc.

Ja jeg har prøvd med en helt ny router som Canal Digital sendte, men samme problemet.

Ja jeg har feilsøkt og byttet alt jeg tror jeg kan bytte.

Snakket med Canal Digital for femte gang som nå skal sende Eltel for å se på det ila. uken.

satser på at dem finner ut av noe for jeg er tom for ideer.

Lenke til kommentar

Ja jeg har prøvd med flere pcer kablet fra router og på wifi.

Ja prøvd flere forskjellige nye og gamle kabler fra sentralen til routeren og fra routeren til pc.

Ja jeg har prøvd med en helt ny router som Canal Digital sendte, men samme problemet.

Ja jeg har feilsøkt og byttet alt jeg tror jeg kan bytte.

Snakket med Canal Digital for femte gang som nå skal sende Eltel for å se på det ila. uken.

satser på at dem finner ut av noe for jeg er tom for ideer.

 

gå og hør med naboene dine. Hvis du ikke kommer noen vei videre så klag det videre til disse: https://www.brukerklagenemnda.no/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har Eltel for Canal Digital være her for femte gang og det viste seg å være strømkontakten til fiberboksen som har vært dårlig på de to tidligere boksene. Nå er endelig alt i orden og jeg er glad og fornøyd etter en to måneder med humpete fiber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...