Gå til innhold

Montere ekstern hdd i pc?


Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Fikk en ekstern harddisk (1TB) hos en kompis da han ikke fant strømledning til den og bestemte seg for å kjøpe en ny. 

Jeg har nettopp bygget ny stasjonær pc og tenkte å bruke denne hardisken, som en vanlig harddisk i pcn da hardisken jeg har bare er 250GB. 

 

 

Er det noen utfordringer her? Jeg harr både SATA og strøm til harddisken etetrsom det brukte å være 2 hdd'er i pcn til den ene døde. 

 

Må jeg skifte filformat, gjøre den "active" i diskpart eller noe annet før den kan brukes? 

 

 

 

BONUSSPØRSMÅL! :D

 

Ettersom jeg har OS installert på denne 250GB'en, så ville det jo vært en fordel og flytte OS over på den med 1TB. Er dette mulig å gjøre, uten å måtte installere OS på nytt? Vil virkelig ikke gå gjennom oppsettsprosessen igjen.. 

 

På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk en ekstern harddisk (1TB) hos en kompis da han ikke fant strømledning til den og bestemte seg for å kjøpe en ny. 

Jeg har nettopp bygget ny stasjonær pc og tenkte å bruke denne hardisken, som en vanlig harddisk i pcn da hardisken jeg har bare er 250GB. 

 

Er det noen utfordringer her? Jeg harr både SATA og strøm til harddisken etetrsom det brukte å være 2 hdd'er i pcn til den ene døde. 

 

Har du sjekket at HDD'en i den eksterne harddisken har vanlig SATA-grensesnitt?  Hvis den har det, så burde det ikke være noe problem å bruke den. Det eneste minuset er at den kanskje er av det trege slaget, dvs. at den roterer med 5400 rpm, mot 7200 rpm som er det vanlige for desktop-PC'er. Hvis PC'en er rimelig kjapp, så kan en treg disk merkes ...

 

Du har ikke mulighet for å bruke begge samtidig, da?  Bruke den eksisterende 250GB disken til OS & Programmer og den nye 1TB disken til dokumenter, musikk, video, etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...