Gå til innhold

Oktoberfest 2017 – JorunT – Olympus Zuiko 45 mm f/1.8

Anbefalte innlegg

Bruker: JorunT

Deltakernivå: Kandidat

Utstyr: Olympus med Zuiko 45 mm f/1.8

Utfordring: Få tatt et bilde hver dag!

Objektivet har ligget ubrukt siden jeg brukte det for flere år siden i en tidligere oktoberfest.

Jeg befinner med i Hellas og skal være her til 26. oktober, så motivene blir mest fra det som skjer her lokalt. Det ser ut til å bli et kronår for oliven år, så endel av tiden må jeg bruke på innhøsting, men jeg håper får satt av tid til foto også. 

Videoannonse
Annonse

1. oktober - Dobbelt opp

Bildet ble egentlig tatt før jeg fikk sett motivet i søkeren, men jeg kan ikke dy meg og starter med et av Vasiliki som ville gi meg to meloner.

36766192223_9190540da4_z.jpg

_A019249.jpg Double set by Jorun Tharaldsen, on Flickr

1/500s, f/4.0, ISO 200

• Liker 2

2. oktober - My home is my castle!

Trehjulingene brukes fortsatt i Thessaloniki, mest til transport, men her har en tydeligvis blitt innredet som et lite, mobilt hjem. Fra strandpromenaden. Det lå mange skip i sjøen i går, Thessaloniki er den største utskipningshavnen for hele balkanområdet.

37203513080_5d74d608d5_z.jpg

.jpg My home is my castle by Jorun Tharaldsen, on Flickr

1/1000s, f/5,6, ISO 200

Alterniv:

Herlig motiv - der fikk du et "The decisive moment" :)

Det gikk litt fort i svingene her, men jeg falt for motivet, ja

Flotte de 2 første bildene+ spoiler. Herlige meloner...  :cool:

Takker!

Du begynner sterkt Jorun - (noen har mye og noen har lite - passer på begge bildene det.)

Så langt hadde jeg vel ikke tenkt, men du er vel inne på noe her, takk!

Likte det første bildet veldig. Utrolig artig. Nøkler i handa. Er hu på farta? :D

Takk, stemmer at hun var på vei ut av lageret i full fart for å gi meg meloner, måtte bare fyre av og håpe at jeg traff

4, oktober – Kaféportrett

Kort stopp på en kafe i Taxiarchis,en liten landsby i Holomondafjellene. Denne fyren satt ved bordet ved siden av oss og lot seg velvillig fotografere.

37452670706_fc0281a5fc_z.jpg

_A049401.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

1/100s, f/1,8, ISO 400

Interiøret i kafeen er av det enkle slaget, en falmet plakat med spiselige sopp og denne hyllerekken. Ikke noe DAB-radio her!

(se spoiler)

5. august - Kjempen

Har tilbragt mesteparten av dagen på jakt etter en snøklokke i et nesten uttørket elvefar. Trolsk stemning som er vanskelig å fange pga de voldsomme kontrastene, så jeg velger en kjempe av en platanlønn. Snøklokken fant vi ikke, men frosk (se spoiler), ferskvannskrabber og ørret!

37471459176_a00bd2e70d_z.jpg

_A059440.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

1/310s, f/3,2, ISO 200

6. august - Afro

Markedsdag i Nikiti,som vanlig hver fredag. Mange artige typer her som gjerne lar seg fotografere. Falt for hårsveisen og smilet til denne.

37487156386_c219844853_z.jpg

_A069490.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

1/400s, f/3,5, ISO 200

Alternativer:

Det ble et bra portrett - han ser fornøyd ut med hårsveisen sin.

Mange gode bilder. Det første var veldig morsomt, men min favoritt hittil er det andre. Flere interessante ting å feste blikket på. Mannen fra 4. oktober minnet meg litt om Jeff Bridges!

Takk for kommentarer, begge to

7. oktober - Vinterforberedelser

Surt og vått utenfor en liten by, Agia Varvara inne i landet, ca 550 moh. Mannen samlet bark fra en tømmerstokk i store sekker, det skulle brukes til opptenning i ovnen til vinteren. Vi var på leting etter planter (og det fant vi).

37297895770_3c4af21c4a_z.jpg

_A079543.jpg Gathering kindling for the winter by Jorun Tharaldsen, on Flickr

Alternativ

På kjøretøyet skal storfolk kjennes:

23702835658_185063652e_z.jpg
_A079557.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...