Gå til innhold

Oktoberfest 2017 – JorunT – Olympus Zuiko 45 mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Julen er straks her ja. Ihvertfall virker det sånn når man ser julemarsipanen og juletrær i butikken.

 

Hvorvidt julen kommer tidligere hvert år er jeg usikker på. Da jeg jobbet i butikk for 20 år siden kom de første julevarene omtrent like tidlig. Cirka uke 40 er marsipanen på plass i følge disse som selger det (jeg måtte google litt). Det er vel en blanding av logistikk og lønnsomhet som er årsaken.

 

På jobben begynner julen rundt mars, da det planlegges julekampanje. Jeg er glad det er utenfor mitt ansvarsområde. :)

Lenke til kommentar

Julaktige bilder blir litt kontrast til de sommerlige Hellas-bildene. Det starter stadig tidligere - bør dokumenteres det.

Det ble en brå overgang, ja, men jeg tror jeg venter litt med å kjøpe juletre.

 

Høst fra Sagen ble meget fint. Bra med farger og smakfull komposisjon. 

Likte også Peonen. Tror ikke jeg har sett noe slikt før :)

 

Takk for kommentaren! Pionen er ikke av de vanligste, med enkle, hvite blomster, frøene er nesten mer iøynefallende.

 

Hehe. Julen er straks her ja. Ihvertfall virker det sånn når man ser julemarsipanen og juletrær i butikken.

 

Hvorvidt julen kommer tidligere hvert år er jeg usikker på. Da jeg jobbet i butikk for 20 år siden kom de første julevarene omtrent like tidlig. Cirka uke 40 er marsipanen på plass i følge disse som selger det (jeg måtte google litt). Det er vel en blanding av logistikk og lønnsomhet som er årsaken.

 

På jobben begynner julen rundt mars, da det planlegges julekampanje. Jeg er glad det er utenfor mitt ansvarsområde. :)

Er vel enig i at det ikke har endret seg så mye de siste årene. Synes jeg har god tid før jeg behøver å tenke på juleforberedelser, heldigvis.

Lenke til kommentar

31. oktober - Halloween

 

Jeg hadde vel egentlig tenkt å avslutte med noe helt annet, men da jeg kom hjem fra øving i kveld, så jeg naboens fine Halloween-lykter. Jeg har liten erfaring med nattfoto, men med stativ og manuell innstilling litt på måfå ble det da noe ut av det.

 

38042612412_21a3d8088d_z.jpg

_A310740.jpg Halloween by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

6s, f/5,0 ISO 200

 

Siden det er siste dag, slår jeg meg løs og legger noen alternative bmotiver av frø og frøkapsler i spoileren

 

 

Lenke til kommentar

Det var jo en passelig avslutning det - riktig stemning i den lykten - og de spoiler-bildene var jo bare helt nydelige.

Takk, Randi, alltid vanskelig å velge.

 

Fin stemning på gresskaret. Vurderer å tenne mitt på nytt for å ta noen bilder som faktisk viser gresskaret og ikke ser ut som om det er tegnet.

 

Flotte bilder i spoiler. Nydelig bokeh på siste bildet.

Takker så mye! Jeg hadde mye moro med å få fram de fine sirklene i det siste bildet også.

 

Mange fine høstbilder, til slutt, i festen.  24. + 26. + 28.(høstgardin) utmerker seg...  :thumbup:

Takk, smort1. Det ble litt surr med datoen for høstgardinen, jeg har rettet det nå til 27.

Lenke til kommentar

24/10: Ser ut som tydelige selfies i bildene av både katt og hund ja. Veldig tett på hunden, men det fungerer for så vidt når man får det opp stort. Liker landskapsbildet i spoileren, du har mange flotte motiver i området ser det ut til.

 

25/10: Tror nesten jeg foretrekker landskapet i spoileren, selv om hovedbildet er en fin avveksling fra landskap med hav. Likte også spoilerbildet med OOF-sirkler.

 

26/10: Trist sortie for musikantene, men det førte til at du fikk et svært talende situasjonsbilde. Bra fanget.

 

27/10: Selv om bøkebladene var spreke i fargene, tror jeg du valgte riktig hovedbilde. Men det kan ikke ha vært lett å unngå utbrenning mot himmelen her (noe det ser ut til at du har klart).

 

28/10: Det begynner å synge på siste verset for mange trær nå, bra å få det med seg før det er for sent. Godt integrert i gatebildet.

 

29/10: Svært spreke farger som formelig "bokser" mot netthinna. Den mindre fargeglade spoileren ble meget lekker, spesielt når man fikk den opp stort. Allikevel vanskelig å unngå fargefyrverkeriet som hovedbilde.

 

30/10: Jeg synes man godt kunne holde julepynten unna før desember, men å dokumentere julemaset er jo greit.

 

21/10: Igjen god kontroll på lyset. Mye lekkert i spoileren, med det aller siste som en solid vinner. Jeg synes også at dette overgår hovedbildet, men det blir ikke samme dokumentasjon av datoen kanskje.

 

Du har vært en svært utholdene leverandør i festen må jeg si. Det er alltid flott å se omgivelsene dine i Halkidiki-området, håper du fortsetter med det.

Lenke til kommentar

24/10: Ser ut som tydelige selfies i bildene av både katt og hund ja. Veldig tett på hunden, men det fungerer for så vidt når man får det opp stort. Liker landskapsbildet i spoileren, du har mange flotte motiver i området ser det ut til.

 

25/10: Tror nesten jeg foretrekker landskapet i spoileren, selv om hovedbildet er en fin avveksling fra landskap med hav. Likte også spoilerbildet med OOF-sirkler.

 

26/10: Trist sortie for musikantene, men det førte til at du fikk et svært talende situasjonsbilde. Bra fanget.

 

27/10: Selv om bøkebladene var spreke i fargene, tror jeg du valgte riktig hovedbilde. Men det kan ikke ha vært lett å unngå utbrenning mot himmelen her (noe det ser ut til at du har klart).

 

28/10: Det begynner å synge på siste verset for mange trær nå, bra å få det med seg før det er for sent. Godt integrert i gatebildet.

 

29/10: Svært spreke farger som formelig "bokser" mot netthinna. Den mindre fargeglade spoileren ble meget lekker, spesielt når man fikk den opp stort. Allikevel vanskelig å unngå fargefyrverkeriet som hovedbilde.

 

30/10: Jeg synes man godt kunne holde julepynten unna før desember, men å dokumentere julemaset er jo greit.

 

21/10: Igjen god kontroll på lyset. Mye lekkert i spoileren, med det aller siste som en solid vinner. Jeg synes også at dette overgår hovedbildet, men det blir ikke samme dokumentasjon av datoen kanskje.

 

Du har vært en svært utholdene leverandør i festen må jeg si. Det er alltid flott å se omgivelsene dine i Halkidiki-området, håper du fortsetter med det.

Jeg må bare gi meg over din grundighet i dine kommentarer, velskrevne, morsomme og lærerike, tusen takk for at du tok deg tid og takk for følget denne måneden.

Endret av JorunT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...