Gå til innhold

Støvsugerprodusenten Dyson skal lage elbil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-455415

Når skal de selverklærte ekspertene på miljø innen miljøbevegelsen faktisk innrømme at virkeligheten er som den er? En av hovedgrunnene til at ikke flere kjøper el-biler er at de ser nerdete og tøysete/tullete ut. De verste miljøsvinene ville ikke hatt de bilene om du betalte dem for det engang. Jeg er sikker på at bilbransjen skjønner dette utmerket godt, og derfor lager de også teite el-biler med vilje som de vet at mesteparten av folk er helt uinteresserte i utseendet på og sikkerheten til bare for å ha en unnskyldning når folk skal pese dem for å ikke være miljøvennlige nok. Folk oppfører seg som om street-cred er et fremmedord hvis man snakker om det i Norge, men faktisk så er det veldig veldig sånn i Norge når man kjører bil. Man får 100 ganger mer respekt i en stor SUV enn i en liten bil.

 

Det er faktisk så ille at fordelen ved å ha en liten bil for å komme seg enklere frem til og med i Norge forsvinner siden man får så lite respekt i trafikken. Det er ikke sånne det skal være, men det er sånn det er, enten man liker det eller ikke. Så da kan man ikke bare late som om det ikke er faktum, og så lenge bilbransjen ikke lager noen tøffere el-biler så er det bare å glemme at veldig mange vil kjøpe dem. Man kan kalle det penisforlenger og tragisk så mye man vil, men det forandrer ikke det faktum at de folka som forurenser mest er opptatt av å ha tøffe biler som ser harde ut.

 

Men el-biler er rettet mot IT-ekspert-nerder og lignende. Se på Toyota Prius liksom, det er den mest nerdete bilen noen gang. Den har et heseblesende tragisk design. Det finnes jo noen stilige el-biler også, men da må man opp i millionen og mer i Norge. Jeg personlig synes også at designet til Tesla ikke kommer helt i mål. Den nye kladeisen dems med vingedører og sånt er noe av det kvalmeste jeg har sett når de dørene står åpne. Selvfølgelig; jeg hadde tatt en Tesla hvis jeg hadde fått en, men hvis man virkelig skal ta et Top Gear-programleder perspektiv på de bilene og virkelig være streng så er de ikke veldig bra stilmessig. Og for mange folk så er det utrolig viktig. Så alle nerdene som er sånn "er det så farlig'a" som gjerne hadde kjøpt en samarbeidsbil mellom Kia og Renault som het Kianault som så ut som en firkanta boks, er det ikke vits i å høre på. Fordi det er en del av det å være nerd at man ikke har stil i det hele tatt. Nerder mangler evner til å ha stil og ser ikke hva som ser maskulint og tøft ut og hva som ikke gjør det. Så de har null kredibilitet i en diskusjon om design i det hele tatt. De som sier dette ikke er et tema vet ikke hva de snakker om engang, og det er et av de største problemene i forhold til det her.

 

Fordi det er ikke engang en sjans i havet for at stilbevisste folk som tar seg selv seriøst kommer til å kjøpe seg en teit el-bil. Man kan si "bla bla bla, mange rike folk har el-bil", ja, men hvis man er villig til å kjøre en sånn bil, så har man enten selvironi, eller så er man så sikker på seg selv at man ikke er redd for å bli ledd av. Men ikke alle de folka er det, og vil ikke være klovner. Helt ærlig liksom; 90 prosent av el-biler er klovnebiler for folk som vil leve et klovneliv der de driter ut seg selv for at alle skal le av dem, og det har ingenting med å være morsom å gjøre. Det er bare å ty til å være patetisk når man er så redd for de store gutta at det eneste man tør er å være en klovn. Ser du for deg noen hardcore bikere som kjører i en liten Smart-bil? Herregud as. Så hvis vi skal ha miljøvennlighet så må det lages tøffere biler. Det har jo kommet mange stilige hybrider da. Men det er ikke veldig hjelpsomt selv om det hjelper mye for å få ned luftforurensning i byen også. For det er i grunn tre typer mennesker som aldri kommer til å kjøpe seg 99 prosent av alle el-biler og det er folka som vil ha tøffe, stilige eller veldig sikre biler. Elon Musk har i hvert fall skjønt det i forhold til å lage stilige biler, for Teslaene er jo stilige, og de appellerer til the bi-curious snob community i Norge. Men de appellerer lite til folk som vil ha seg styla Toyota Supra rånerbil, ikke sant. Dessuten så er det som Crispo; lyden er halve opplevelsen. Folk som digger motor digger også motorlyd. Og den fislelyden som har kommet på nye el-biler for at folk skal høre dem komme er bare sykt cringeworthy. Så man må bare innse at det ikke går, og at selv om jeg personlig synes det er herlig med el-biler som ikke bråker heller og det også får ned støyforurensning i byene, så er det ikke alle som liker det. Hør på Teknologiherren, han har skjønt det.

Lenke til kommentar
Gjest member-455415

Jeg kjører Leaf med "fislelyd" og jeg elsker det. For en løk

 

Gratulerer med å ha misforstått hele innlegget mitt. Dette er en sannhet som bare må frem i lyset, selv om dette selvsagt gjør at nerdene tenner på alle pluggene. Bring it, liksom, jeg driter i dere. Du går rett på ad hominem ja, akkurat som tragiske folk som deg har gjort i debatter i tusenvis av år, noe som har gjort at det å skape endring har blitt vanskelig. Så kaller du meg løk? Hvem er løken her seriøst? Glem det. Endring i verden kan ikke skje med silkehansker, og når verden er i full fart mot apokalypsen, så har man ikke tid til å ta hensyn til din eller andres hårsårhet. Voks opp liksom. Millioner av folk dør på grunn av luftforurensning i verden allerede hvert år, så da har "det å ta hensyn til folk sine følelser" gått ut på dato for lenge siden. Det er som 10 uker gammel melk som bare er en stor klump med melk inni kartongen. Så bare glem det.

Lenke til kommentar

Når skal de selverklærte ekspertene på miljø innen miljøbevegelsen faktisk innrømme at virkeligheten er som den er? En av hovedgrunnene til at ikke flere kjøper el-biler er at de ser nerdete og tøysete/tullete ut. De verste miljøsvinene ville ikke hatt de bilene om du betalte dem for det engang. Jeg er sikker på at bilbransjen skjønner dette utmerket godt, og derfor lager de også teite el-biler med vilje som de vet at mesteparten av folk er helt uinteresserte i utseendet på og sikkerheten til bare for å ha en unnskyldning når folk skal pese dem for å ikke være miljøvennlige nok. Folk oppfører seg som om street-cred er et fremmedord hvis man snakker om det i Norge, men faktisk så er det veldig veldig sånn i Norge når man kjører bil. Man får 100 ganger mer respekt i en stor SUV enn i en liten bil.

 

Det er faktisk så ille at fordelen ved å ha en liten bil for å komme seg enklere frem til og med i Norge forsvinner siden man får så lite respekt i trafikken. Det er ikke sånne det skal være, men det er sånn det er, enten man liker det eller ikke. Så da kan man ikke bare late som om det ikke er faktum, og så lenge bilbransjen ikke lager noen tøffere el-biler så er det bare å glemme at veldig mange vil kjøpe dem. Man kan kalle det penisforlenger og tragisk så mye man vil, men det forandrer ikke det faktum at de folka som forurenser mest er opptatt av å ha tøffe biler som ser harde ut.

 

Men el-biler er rettet mot IT-ekspert-nerder og lignende. Se på Toyota Prius liksom, det er den mest nerdete bilen noen gang. Den har et heseblesende tragisk design. Det finnes jo noen stilige el-biler også, men da må man opp i millionen og mer i Norge. Jeg personlig synes også at designet til Tesla ikke kommer helt i mål. Den nye kladeisen dems med vingedører og sånt er noe av det kvalmeste jeg har sett når de dørene står åpne. Selvfølgelig; jeg hadde tatt en Tesla hvis jeg hadde fått en, men hvis man virkelig skal ta et Top Gear-programleder perspektiv på de bilene og virkelig være streng så er de ikke veldig bra stilmessig. Og for mange folk så er det utrolig viktig. Så alle nerdene som er sånn "er det så farlig'a" som gjerne hadde kjøpt en samarbeidsbil mellom Kia og Renault som het Kianault som så ut som en firkanta boks, er det ikke vits i å høre på. Fordi det er en del av det å være nerd at man ikke har stil i det hele tatt. Nerder mangler evner til å ha stil og ser ikke hva som ser maskulint og tøft ut og hva som ikke gjør det. Så de har null kredibilitet i en diskusjon om design i det hele tatt. De som sier dette ikke er et tema vet ikke hva de snakker om engang, og det er et av de største problemene i forhold til det her.

 

Fordi det er ikke engang en sjans i havet for at stilbevisste folk som tar seg selv seriøst kommer til å kjøpe seg en teit el-bil. Man kan si "bla bla bla, mange rike folk har el-bil", ja, men hvis man er villig til å kjøre en sånn bil, så har man enten selvironi, eller så er man så sikker på seg selv at man ikke er redd for å bli ledd av. Men ikke alle de folka er det, og vil ikke være klovner. Helt ærlig liksom; 90 prosent av el-biler er klovnebiler for folk som vil leve et klovneliv der de driter ut seg selv for at alle skal le av dem, og det har ingenting med å være morsom å gjøre. Det er bare å ty til å være patetisk når man er så redd for de store gutta at det eneste man tør er å være en klovn. Ser du for deg noen hardcore bikere som kjører i en liten Smart-bil? Herregud as. Så hvis vi skal ha miljøvennlighet så må det lages tøffere biler. Det har jo kommet mange stilige hybrider da. Men det er ikke veldig hjelpsomt selv om det hjelper mye for å få ned luftforurensning i byen også. For det er i grunn tre typer mennesker som aldri kommer til å kjøpe seg 99 prosent av alle el-biler og det er folka som vil ha tøffe, stilige eller veldig sikre biler. Elon Musk har i hvert fall skjønt det i forhold til å lage stilige biler, for Teslaene er jo stilige, og de appellerer til the bi-curious snob community i Norge. Men de appellerer lite til folk som vil ha seg styla Toyota Supra rånerbil, ikke sant. Dessuten så er det som Crispo; lyden er halve opplevelsen. Folk som digger motor digger også motorlyd. Og den fislelyden som har kommet på nye el-biler for at folk skal høre dem komme er bare sykt cringeworthy. Så man må bare innse at det ikke går, og at selv om jeg personlig synes det er herlig med el-biler som ikke bråker heller og det også får ned støyforurensning i byene, så er det ikke alle som liker det. Hør på Teknologiherren, han har skjønt det.

Det er jo mange fossil biler som ser "lame" ut også, ikke sant?

Det er mange flere "lame" biler der ute, enn "street cred rep+" biler.

Altså er det ett større marked for å selge "lame" elbiler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest member-455415

Det er jo mange fossil biler som ser "lame" ut også, ikke sant?

Det er mange flere "lame" biler der ute, enn "street cred rep+" biler.

Altså er det ett større marked for å selge "lame" elbiler.

 

Det er nok riktig det, at mange der ute også helst ikke vil ha biler som ser aggressive eller tøffe ut, men det er begrenset hvor mye det hjelper å lage biler som er rettet mot folk som allerede har 1-1,5 liters motor på bilen sin. Når det kommer til den rene biltrafikken så er det jo de som kjører 2 liters biler og oppover som er det store problemet. Og mange av de folka vil ikke bare ha raske biler som virkelig har et mektig drag når man drar på, men mange vil ha harde biler. Og hvis man skal ha seg en Tesla så må man gjerne punge ut med 500 lapper eller mer, mens man kan få seg en 170 hk bil til under 100.000. Da sier det seg selv at valget blir enkelt hvis man er ung og vil ha en bil man kan rævkjøre. Man kjøper seg gjerne ikke en Tesla til 750 papp for å kjøre gris... Så for folk som er ute etter motorkraft først og fremst og gjerne gjør en trade-off på motorkraft og kjøreegenskaper fremfor utseende og komfort, så selv om Teslaer drar jaget så blir det et dårlig valg.

 

For det første fordi det er vanskelig å mekke på sånne nye biler, men også fordi batterikapasiteten blir dårlig relativt raskt. Så når man har planer om å kjøre like mye som rånere og cruisere har tenkt til så blir ikke det et veldig godt alternativ. Så poenget mitt er delvis det at miljøbevegelsen står og bare peser folk om å bli miljøvennlige, men de gir ikke folk noen gode alternativer. Det er et problem innen mye av det de driver med, fordi de sier bare "vær miljøvennlig", men gir ikke folk gode alternativer. De tenker bare sneversynt fordi de ikke engang har vært på landsbygda eller gjort en dag hardt arbeid i sitt liv, så de vet ikke det at mange trenger store biler. Både for å komme seg opp til mange hytter i Norge og for å kjøre på byggeplasser og en god del industriområder, så er man nødt til å ha en bil med høy bakkeklaring.

 

Så ja, selv om du har rett i at markedet kanskje er større for lame biler siden det stort sett bare er nerder som har fått en lyspære utenfor skallen sin om at miljøvennlighet er viktig, så trenger faktisk miljøbevegelsen også å få opp øynene for at det ikke er realistisk å få til dette uten å gi folk bedre alternativer. Det skjer ikke. Det er mange grunner til det, og mange kjøper seg også stor bil for å kunne handle store ting enkelt hele tiden. Så mens de bare står og peser og peser, så tar de ikke hensyn til virkeligheten til noen andre enn hippier som går rundt i klær de har kjøpt i underetasjen på Scorpius som bor i Oslo. Det eneste de skjønner seg på er å enten gå rundt i hippieklær fra Scorpius i byen eller Bergans-klær i skauen. Mange av dem vet ikke hva de snakker om i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest member-455415

 

Her har du løsningen: Klikk.

 

Ja, men ikke sant... Hva sa jeg om prisen? De folka der har jo skjønt det i hvert fall, men den der må du nok minst ut med en million for i Norge. Jeg tipper den kommer til å koste over en mill til og med, kanskje mer sånn 1,2 mill. Det er det som er delvis problemet her, fordi elbiler er så nytt, og 90 prosent av de som selger det brukt billig sikkert gjør det fordi batteriet er nesten oppbrukt. Hvis "bla bla bla" er det eneste du mente at jeg sa, så burde du få deg nye briller.

Lenke til kommentar

Her har du løsningen: Klikk.

 

Ja, men ikke sant... Hva sa jeg om prisen? De folka der har jo skjønt det i hvert fall, men den der må du nok minst ut med en million for i Norge. Jeg tipper den kommer til å koste over en mill til og med, kanskje mer sånn 1,2 mill. Det er det som er delvis problemet her, fordi elbiler er så nytt, og 90 prosent av de som selger det brukt billig sikkert gjør det fordi batteriet er nesten oppbrukt. Hvis "bla bla bla" er det eneste du mente at jeg sa, så burde du få deg nye briller.

Vel det er ein omgjort Mercedes Gelandewagen, som varebil kostar den fort 1,5m ny, som personbil 2,5m. Så legg på att den e blitt omgjort til EL bil. Men er ikkje sikkert prisen blir så gale om den blir importert som EL bil, heilt sikkert 1m enda riktig nok. Den har heller ikkje den grommelyden som dei pleie å ha. Tanken på att biken blir omgjort til EL er til å grine av.

 

PS El bil på bygda er nok heilt håplaust, spesielt på vinterveiar. Her har bilar utan 4WD problem med å komme seg fram på dei 'verste' vinter dagane. Einaste EL bilen eg i det heile tatt kunne vurdert som sommarbil e den nye Porsche'a.

 

Edit: Og mange av dei som køyre rondt I kjipe bilar, er nok dei som ser på sikkerheit, ikkje vil bruke så mykje på bil/har andre prioriteringar, eller rett og slett ikkje har råd til å kjøpe 'drømmebilen', eller noko anna bil for den del.

Endret av bakpak
Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke påstå å ha noen voldsom stor tro på elbiler generelt, utover at det for tiden er det beste alternativet for miljøvennlige kjøretøy, men Dyson har jeg dog tro på som selskap.

 

Selskapet er innovativt, og har en del erfaring med elektriske duppeditter som er teknologisk overlegne i andre segment, så hvorfor ikke elektriske biler.

Endret av adeneo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-455415

Du er en selvutnevnt ekspert på street cred og respekt, mens jeg er en selvutnevnt ekspert på å korte ned tekster. Jeg leser ofte på mobil, og da er det irriterende når hele innlegget siteres av de som svarer.

 

Jeg har ikke sagt at jeg er EKSPERT på STREETCRED og RESPEKT (??!!) i det hele tatt, herregud as.. Haha. Jeg bare sier det som det er og snakker om elefanten i rommet her. Men det er dog engang slik at dersom man ser ut som en mangina på alle mulige måter så blir man fort et mål.

 

Men når du siterer meg og korter det ned til "bla bla bla" så får du det jo til å høres ut som om jeg bare snakker vissvass. Så nå må du nesten trolle her. Du er morsom du, jævla morsom, NOT. Det jeg vil frem til er at masse miljøvernere står og sier "få deg el-bil, få deg el-bil" til folk, som selv ikke ser noe problem i sykle rundt i byen i et veldig vidt antrekk som ser ut som en grotesk miks av et indisk antrekk og en blitzer sine klær. Men det er ikke alle som tenker sånn, og det er et stort problem at det skranter sånn for miljøbevegelsen. De står og får det til å høres ut som om alle er forferdelige miljøsvin, samtidig som til og med LASTEBILSJÅFØRER gjerne vil være mer miljøvennlige. De brukte jo hundretusener på å gjøre om sine lastebiler under den rødgrønne svindlerreggjeringen på grunn av løfter om rimelig drivstoff. Og så etter mange hadde lagt store penger på bordet for å bygge om, så satte de forbannede folka opp prisen.

 

Samtidig står jævla MDG og får det til å høres ut som om alle nordmenn er forferdelige mennesker som er miljøsvin. Men først og fremst så er ikke de største miljøproblemene i verden i Norge i det hele tatt, og for det andre så er det massevis av miljøvennlige folk i Norge. Men miljøbevegelsen vil bare pese folk, men er store hyklere selv. MDG tapte nok mange velgere på at kronidioten dems, altså lederen der, hadde SUV selv. Den var riktignok ikke vanlig drivstoff, men det forurenser jo mye med trafikkstøv også. Så det var synd for folk som er opptatt av miljø som meg at det kom noen så store hyklere for å fronte det. Og de bare fortsetter å mase og mase, uten å ta hensyn til virkeligheten. Og det er at det er mange som har behov for større og bedre biler, men i tillegg at de bor i et land der veldig mange er opptatt av sosial status og materiell status.

 

Jeg personlig vet i hvert fall nok om respekt til å skjønne at i mange miljøer i Norge så blir man ledd av hvis man får seg en liten el-bil. Det er så ille at det er helt uaktuelt for folk å få seg det. Det er ikke alle menn eller kvinner som er som folka i gruppa LMAO heller som ikke kunne brydd seg mindre om hva andre folk mener om dem. Så det blir for dumt.

Lenke til kommentar
Gjest member-455415

Vel det er ein omgjort Mercedes Gelandewagen, som varebil kostar den fort 1,5m ny, som personbil 2,5m. Så legg på att den e blitt omgjort til EL bil. Men er ikkje sikkert prisen blir så gale om den blir importert som EL bil, heilt sikkert 1m enda riktig nok. Den har heller ikkje den grommelyden som dei pleie å ha. Tanken på att biken blir omgjort til EL er til å grine av.

 

PS El bil på bygda er nok heilt håplaust, spesielt på vinterveiar. Her har bilar utan 4WD problem med å komme seg fram på dei 'verste' vinter dagane. Einaste EL bilen eg i det heile tatt kunne vurdert som sommarbil e den nye Porsche'a.

 

Edit: Og mange av dei som køyre rondt I kjipe bilar, er nok dei som ser på sikkerheit, ikkje vil bruke så mykje på bil/har andre prioriteringar, eller rett og slett ikkje har råd til å kjøpe 'drømmebilen', eller noko anna bil for den del.

 

Joda, jeg skjønner det jeg også at mange som kjører i kjipe biler drømmer om bedre biler. Det som er problemet med mange el-biler også er jo at de er plastbokser med hjul. Det er i grunn like farlig som å kjøre motorsykkel med mange av dem. Og ja, jeg har vært på landsbygda før og vet det er ille, jeg skrev om det i en annen kommentar, og det er en del av det jeg prøver å komme frem til. Fordi miljøfolka står bare og sier "gjør det og gjør det", uten å komme med noe godt alternativ. Det er folk på landsbygda som har el-biler nå, men man må gjerne ha den som en ekstrabil.

 

Jeg veit at Gelendewagen er dyre, og det er noe av poenget her. Som jeg sa i det første innlegget så er jeg fullstendig klar over at det er noen veldig stilige el-biler nå, men man trenger flere bra biler til under 300.000 kroner nye som ikke ser helt tøysete ut. El-biler generelt også det har et veldig dårlig rykte i mange miljøer så SELV OM man lager en "kul" el-bil for unge folk, så er det mange som ikke ville kjøpt den for det. Så man må også endre holdningene til det, og det at disse bilene er så teite gjør jo at man forbinder det med en teit liten plastkasse når noen sier el-bil. Det er ikke ansett for å være tøft i bilmiljøet i det hele tatt... Så det skal mye til for å bli akseptert inn i et bilmiljø med en el-bil... Tesla har vunnet en del dragrace nå og sånt mot vanlige biler, så elbiler har fått mer respekt, men det skal mye til for å få mange til å andre når det blir forbundet med de cringeworthy miljøfolka som MDG-Lan eller hva hun heter.

 

De folka har tatt miljøsaken til sitt bryst og hevder det er "deres kultur", men miljøvennlighet har ikke noe med ett miljø å gjøre. Jeg for eksempel er veldig opptatt av miljø, men har ingenting med de folka der å gjøre. De er jo helt bak mål og vil stoppe oljeutvinning på norsk sokkel bare fordi de vil kunne bli pensjonister og si "vi prøvde, men ingen ville". Det er bare tull, fordi verden blir ikke mer miljøvennlig av at de bare sitter og klager og maser i Norge hele livet sitt når de ikke engang kommer med noen gode løsninger. Selvfølgelig skal vi borre etter olje i Nord-Norge liksom, alt annet er uaktuelt. Det viser bare at de folka er helt blåst, fordi det hjelper lite på verdensbasis at Norge er flinke. Det er bra for folk i Norge, men i det store bildet hjelper det lite, men MDG-Gestapo vil bare ødelegge for oss her, fordi de ikke har baller til å kritisere eller pese noen andre enn nordmenn.

Lenke til kommentar

Når skal de selverklærte ekspertene på miljø innen miljøbevegelsen faktisk innrømme at virkeligheten er som den er? En av hovedgrunnene til at ikke flere kjøper el-biler er at de ser nerdete og tøysete/tullete ut. De verste miljøsvinene ville ikke hatt de bilene om du betalte dem for det engang. Jeg er sikker på at bilbransjen skjønner dette utmerket godt, og derfor lager de også teite el-biler med vilje som de vet at mesteparten av folk er helt uinteresserte i utseendet på og sikkerheten til bare for å ha en unnskyldning når folk skal pese dem for å ikke være miljøvennlige nok. Folk oppfører seg som om street-cred er et fremmedord hvis man snakker om det i Norge, men faktisk så er det veldig veldig sånn i Norge når man kjører bil. Man får 100 ganger mer respekt i en stor SUV enn i en liten bil.

 

Det er faktisk så ille at fordelen ved å ha en liten bil for å komme seg enklere frem til og med i Norge forsvinner siden man får så lite respekt i trafikken. Det er ikke sånne det skal være, men det er sånn det er, enten man liker det eller ikke. Så da kan man ikke bare late som om det ikke er faktum, og så lenge bilbransjen ikke lager noen tøffere el-biler så er det bare å glemme at veldig mange vil kjøpe dem. Man kan kalle det penisforlenger og tragisk så mye man vil, men det forandrer ikke det faktum at de folka som forurenser mest er opptatt av å ha tøffe biler som ser harde ut.

 

Men el-biler er rettet mot IT-ekspert-nerder og lignende. Se på Toyota Prius liksom, det er den mest nerdete bilen noen gang. Den har et heseblesende tragisk design. Det finnes jo noen stilige el-biler også, men da må man opp i millionen og mer i Norge. Jeg personlig synes også at designet til Tesla ikke kommer helt i mål. Den nye kladeisen dems med vingedører og sånt er noe av det kvalmeste jeg har sett når de dørene står åpne. Selvfølgelig; jeg hadde tatt en Tesla hvis jeg hadde fått en, men hvis man virkelig skal ta et Top Gear-programleder perspektiv på de bilene og virkelig være streng så er de ikke veldig bra stilmessig. Og for mange folk så er det utrolig viktig. Så alle nerdene som er sånn "er det så farlig'a" som gjerne hadde kjøpt en samarbeidsbil mellom Kia og Renault som het Kianault som så ut som en firkanta boks, er det ikke vits i å høre på. Fordi det er en del av det å være nerd at man ikke har stil i det hele tatt. Nerder mangler evner til å ha stil og ser ikke hva som ser maskulint og tøft ut og hva som ikke gjør det. Så de har null kredibilitet i en diskusjon om design i det hele tatt. De som sier dette ikke er et tema vet ikke hva de snakker om engang, og det er et av de største problemene i forhold til det her.

 

Fordi det er ikke engang en sjans i havet for at stilbevisste folk som tar seg selv seriøst kommer til å kjøpe seg en teit el-bil. Man kan si "bla bla bla, mange rike folk har el-bil", ja, men hvis man er villig til å kjøre en sånn bil, så har man enten selvironi, eller så er man så sikker på seg selv at man ikke er redd for å bli ledd av. Men ikke alle de folka er det, og vil ikke være klovner. Helt ærlig liksom; 90 prosent av el-biler er klovnebiler for folk som vil leve et klovneliv der de driter ut seg selv for at alle skal le av dem, og det har ingenting med å være morsom å gjøre. Det er bare å ty til å være patetisk når man er så redd for de store gutta at det eneste man tør er å være en klovn. Ser du for deg noen hardcore bikere som kjører i en liten Smart-bil? Herregud as. Så hvis vi skal ha miljøvennlighet så må det lages tøffere biler. Det har jo kommet mange stilige hybrider da. Men det er ikke veldig hjelpsomt selv om det hjelper mye for å få ned luftforurensning i byen også. For det er i grunn tre typer mennesker som aldri kommer til å kjøpe seg 99 prosent av alle el-biler og det er folka som vil ha tøffe, stilige eller veldig sikre biler. Elon Musk har i hvert fall skjønt det i forhold til å lage stilige biler, for Teslaene er jo stilige, og de appellerer til the bi-curious snob community i Norge. Men de appellerer lite til folk som vil ha seg styla Toyota Supra rånerbil, ikke sant. Dessuten så er det som Crispo; lyden er halve opplevelsen. Folk som digger motor digger også motorlyd. Og den fislelyden som har kommet på nye el-biler for at folk skal høre dem komme er bare sykt cringeworthy. Så man må bare innse at det ikke går, og at selv om jeg personlig synes det er herlig med el-biler som ikke bråker heller og det også får ned støyforurensning i byene, så er det ikke alle som liker det. Hør på Teknologiherren, han har skjønt det.

 

Dette er jo bare synsing fra deg. Du kommer ikke med en eneste kilde som understøtter noe av det du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...