Gå til innhold

Oslopolitiet ransaker tilfeldige menn for våpen - uten hjemmel i skjellig grunn eller rettsordre


Anbefalte innlegg

 

Advokater kan hjelpe ham til å skjønne hva han snakker om. I likhet med deg er han meget forvirret, og derfor blir kommentarene i denne saken ganske tåpelige.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

 

Det er intet overgrep skjedd her. Det som derimot er tilfelle er at du ikke ønsker en stat som skal kunne for eksempel gå inn i et privat hjem for å redde barn som det begås overgrep mot av sine foreldre.

https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

 

 

Fortsatt ingen nye logiske feilsluttninger, bare de samme gamle. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Advokater kan hjelpe ham til å skjønne hva han snakker om. I likhet med deg er han meget forvirret, og derfor blir kommentarene i denne saken ganske tåpelige.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

 

Det er intet overgrep skjedd her. Det som derimot er tilfelle er at du ikke ønsker en stat som skal kunne for eksempel gå inn i et privat hjem for å redde barn som det begås overgrep mot av sine foreldre.

https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

 

Fortsatt ingen nye logiske feilsluttninger, bare de samme gamle. :)

 

Problemet ditt er at du for det første mangler kunnskap om temaene du diskuterer, og for det andre er du tilhenger av en ufyselig ideologi som f.eks. gjør at barn ikke kan reddes fra uegnede foreldre. For ingen har rett til å bryte inn i andres privatliv, ikke sant?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet ditt er at du for det første mangler kunnskap om temaene du diskuterer

Det første problemet ditt er https://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

 

og for det andre er du tilhenger av en ufyselig ideologi som f.eks. gjør at barn ikke kan reddes fra uegnede foreldre. For ingen har rett til å bryte inn i andres privatliv, ikke sant?

Det andre problemet ditt er https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
Lenke til kommentar

 

Problemet ditt er at du for det første mangler kunnskap om temaene du diskuterer

Det første problemet ditt er https://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

 

og for det andre er du tilhenger av en ufyselig ideologi som f.eks. gjør at barn ikke kan reddes fra uegnede foreldre. For ingen har rett til å bryte inn i andres privatliv, ikke sant?

Det andre problemet ditt er https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

Det er ikke Ad Hominem å påpeke at noen mangler kunnskap.

 

Og det er ingen stråmann å påpeke holdninger du flere ganger tidligere har vist at du har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kunne vært festlig å sett et samfunn, bygd og basert på Skatteflyktning sin ideologi, i levende live. Tror ikke han hadde holdt ut noe lengre der enn noen av oss andre

Look to Republikken Kongo, hvor du er fri til å utvinne diamanter med slaver, men bør ha væpnede vakter.

 

Eller Somalia, hvor europeiske selskaper har dumpet giftig avfall (fra Europa) i en årrekke.

 

Å ikke ha myndigheter er bare vakkert oppe i hodet til virkelighetsfjerne teoretikere.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kunne vært festlig å sett et samfunn, bygd og basert på Skatteflyktning sin ideologi, i levende live. Tror ikke han hadde holdt ut noe lengre der enn noen av oss andre

Look to Republikken Kongo, hvor du er fri til å utvinne diamanter med slaver, men bør ha væpnede vakter.

 

Eller Somalia, hvor europeiske selskaper har dumpet giftig avfall (fra Europa) i en årrekke.

 

Å ikke ha myndigheter er bare vakkert oppe i hodet til virkelighetsfjerne teoretikere.

Har de ikke myndigheter i Republikken Kongo/Somalia?

Lenke til kommentar

 

Det kunne vært festlig å sett et samfunn, bygd og basert på Skatteflyktning sin ideologi, i levende live. Tror ikke han hadde holdt ut noe lengre der enn noen av oss andre

Look to Republikken Kongo, hvor du er fri til å utvinne diamanter med slaver, men bør ha væpnede vakter.

 

Eller Somalia, hvor europeiske selskaper har dumpet giftig avfall (fra Europa) i en årrekke.

 

Å ikke ha myndigheter er bare vakkert oppe i hodet til virkelighetsfjerne teoretikere.

Har de ikke myndigheter i Republikken Kongo/Somalia?

 

 

Å joda, de har opptil flere :) 

Lenke til kommentar

 

Det er ikke Ad Hominem å påpeke at noen mangler kunnskap.

Jo det er faktisk det, og det er åpenbart intet mer enn ad hominem når vedkommende videre nekter å konkretisere akkurat hvilken kunnskap han mener å sitte med (og som jeg mangler)

 

Og det er ingen stråmann å påpeke holdninger du flere ganger tidligere har vist at du har.

Nei, men det er en stråmann når man "påpeker" holdnonger som jeg gjentatte ganger har tilbakevist. Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det kunne vært festlig å sett et samfunn, bygd og basert på Skatteflyktning sin ideologi, i levende live. Tror ikke han hadde holdt ut noe lengre der enn noen av oss andre

 

Look to Republikken Kongo, hvor du er fri til å utvinne diamanter med slaver, men bør ha væpnede vakter.

Eller Somalia, hvor europeiske selskaper har dumpet giftig avfall (fra Europa) i en årrekke.

Å ikke ha myndigheter er bare vakkert oppe i hodet til virkelighetsfjerne teoretikere.

Har de ikke myndigheter i Republikken Kongo/Somalia?

I praksis har de ikke hatt det i lengre perioder. En ting er hva som står på papiret, en annen sak er om disse institusjonene opptrer som det vi forbinder med "myndigheter".

Lenke til kommentar

 

Det er ikke Ad Hominem å påpeke at noen mangler kunnskap.

Jo det er faktisk det, og det er åpenbart intet mer enn ad hominem når vedkommende videre nekter å konkretisere akkurat hvilken kunnskap han mener å sitte med (og som jeg mangler)

 

Og det er ingen stråmann å påpeke holdninger du flere ganger tidligere har vist at du har.

Nei, men det er en stråmann når man "påpeker" holdnonger som jeg gjentatte ganger har tilbakevist.

 

1. Jeg har konkretisert hva du mangler kunnskap om mange ganger. For eksempel lovverket eller hvordan ting du diskuterer fungerer.

 

2. Du har ikke tilbakevist dem. Du har bare påstått at du ikke har dem, for så å bruke argumenter som når utøvet i praksis gir resultatet jeg påpeker.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

@Skatteflyktning

Hva om vi utvider vår horisont.

Det jeg er ute etter er hvordan situasjonen med trussel om eller faktisk vold hender. Spesielt med tanke på staten og "legitime" myndigheter. Selvsagt er det enkeltindivider som utfører enkelthandlinger.

Men hvordan ser det ut fra en mer oversiktlig vinkel, en system-tilnærming, hvor ting som intensjon og preferansene (og tilnærmet uendelig mange andre faktorer) til alt og alle blir tatt med i regnestykket?

Jeg vet hvor du kommer fra, og er enig med deg i veldig, veldig mye. Samtidig tror jeg du legger for mye vekt på enkeltindividet. Kanskje nesten mer i hvordan du legger det frem enn det faktiske innholdet i det du sier.

I prinsippet er jeg enig med deg i fokuset på enkeltindividet. Den minste minoritet.

Samtidig er det kritisk å forstå koblingene mellom individ og alt annet. Det er jo slik det fremstår for en person, nemlig at det som eksisterer er meg, og deretter alt annet. Dette er jo egentlig ikke sant, selv om det virker slik og føles slik ut. Ting henger veldig mye mer sammen enn man kan få inntrykk av. Det er et kritisk punkt i enhver filosofi.

Jeg etterlyser mer nyanser, generelt sett, ikke bare fra deg. Det jeg ønsker er mest mulig frihet uten at det går på for stor bekostning av f.eks. helse og stabilitet. Jeg ønsker det beste fra begge verden, både frihet og fordeling, for å si det på en teit måte. Men man må altså endre på begge disse.
 

Jeg mener konseptet og praksisen rundt eiendomsrett er modent for oppgradering. For det aller første virker det jo som at staten egentlig i praksis eier både kropp og eiendom til oss alle(ref. denne tråden). For det andre har jeg store problemer med hvordan det å eie ressurser og utvinne dem, eventuelt opparbeide eierskap gjennom utvinning/arbeid fungerer. Det hele virker som en oppskrift på urettferdighet og ineffektivitet.

For de poetiske av oss vil jeg til slutt spørre hvordan vi kan få til en best mulig fremtid for begge disse. Både individet, og alle våre barn.


Den minste minoritet er individet.


Vi arver ikke landet fra våre forfedre, vi låner det av våre barn.


Edit: småfiks

Endret av bruker-45896
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...