Gå til innhold

TEST: Nest Protect


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har selv ganske vanlige varslere, som går på strøm, og varsler meg og naboene på SMS om alarmen går, samt seriekobling. Synes ikke nest gir så mye ekstra for prisen.

 

AtW

Kan jeg spørre om hvilke varslere dette er?

 

 

De er fra Gira, husker ikke helt hva de heter, men de har en innbygd relesak som trigger når det enten er noe feil med måleren eller armen går, derfra er det trivielt å sette opp varsling.

 

AtW

Lenke til kommentar

Men da er du avhengig av en ekstern løsning som sørger for å varsle deg på SMS. Kostnaden for det systemet må og tas med i betraktningen. Ikke alle har slike løsninger fra før og må da kjøpe dette for å få det.

 

Med Nest vil en da få en tilsvarende løsning "i boksen". :)

 

Det er kompleksitet på nivå "en aruduino", men hovedfordelen er at det faktisk enkelt å bra implementere det i resten av din styring/smartopplegg, uansett hva den er, i motsetning til nest.

 

AtW

Lenke til kommentar

@Atlantha:

 

Kan det gå an å sette opp en WiFi-hotspot med en annen mobil (som router), og få til noe da?

Vet ikke.

Jeg kjøpte et camera også, og det fungerer fint. Kan styre det med appen uten at jeg er koblet til nettverket, rart det ikke går med brannvarslerene.

Meningen er jo at jeg skal få varsel på mobilen når jeg ikke er hjemme hvis det begynner å brenne, men det får jeg jo ikke.

De som har testet brannvarsleren kunne kanskje også svart på det jeg spør om.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lurer på hvorfor det er bare to tilbydere av disse i Norge (Lefdal og Elkjøp er jo samme firma)

Blir ikke noe konkurranse på den måten.

 

Clas Ohlsson hadde 30% på alt i butikken i dag.. trodde jeg. Men med bitteliten skrift helt nederst på arket sto det at det ikke gjaldt Google, Apple og Nest. Og jeg sto der med 6 stk i hendene.

Det ble ikke noe salg på de. Synes det er litt lureri når det står med store bokstaver at ALT i butikken har 30% avslag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Noen som har erfaring med om Nest Protect også kan finne ut av lave konsentrasjoner karbonmonoksid (CO), som over tid kan være svært helseskadelig? Har den tidslogging over flere uker i app-systemet?

 

Hadde en "el-cheapo" CO-måler som utløste i natt. Byttet batteri for sikkerhetsskyld. Kun 5 mnd. brukte batterier.

 

Men siden jeg ikke luktet røyk, og det der og da på natten ikke var i bruk noe ildsted, propanutstyr, oljedrevet utstyr (kun elektrisk), så tenker jeg mer og mer på om det kan ha vært en falsk alarm. Det målte ca. 83 ppm, som er over anbefalt verdi og nok derfor den løste ut.

 

Jeg kikket på appen til Nest Protect og i øyeblikket så klager folk seg "blå" over at en oppdatering har ødelagt hele opplevelsen med mobil og utstyr. Ikke særlig tillitsvekkende når flere gir 1 og 2 stjerner (til og med folk som før har gitt 5 stjerner gir laveste score).

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...