Gå til innhold

Hva skal til for at velgerne snur? FRPs "walk the talk"


Anbefalte innlegg

Her trenger jeg hjelp.

 

Jeg kjenner flere tilhengere av FRP.

 

De har i alle år klagd på akt fra avgifter på øl og tobakk, bompenger, generelle avgifter og skattenivået deres.

 

Nå har FRP hatt 4 år med egen finansminister og:

 

Bompengerekord

Avgiftsrekord

Aldri vært dyrere å kjøpe øl eller sigg

 

-og jeg er den eneste i min vennegjeng som fikk skattelette (som var så lite at jeg ikke merka forskjell).

 

De er faktisk fornøyd med hva FRP har fått til. Hva i all Verden skal de gjøre for å irritere velgerne sine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det geniale FrP gjør, er med enke og sterke ord forklarer velgerne hva de står for. 

Selvsagt har de langt ifra innfridd alle sine krav. Men segway og vannskutere er da lovlig. Samt endringer på innvandringen.

Det føles ofte at de snakker fra hjertet, siden de treffer ting mange er enige med. 

F.eks Ap har i denne omgang vært dårlig med å forklare hvorfor man burde stemt på dem. Det man husker, er nesten bare høyere skatt.

 

Men som du vel skjønner, så finnes det ingen parti som oppfyller alle sine lovnader, om de kommer/forblir i regjeringen.

Det vil vel og være helt umulig, om ikke det ene partiet selv skulle klare å få over 50% av stemmene. 

 

Politikere må gi og ta.

 

Du må jo la vennene dine like det partiet de selv ønsker, og heller ikke la dem endre på ditt politiske syn. Ingen er like, og alle har ikke samme mål og mening. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Her trenger jeg hjelp.

 

Jeg kjenner flere tilhengere av FRP.

 

De har i alle år klagd på akt fra avgifter på øl og tobakk, bompenger, generelle avgifter og skattenivået deres.

 

Nå har FRP hatt 4 år med egen finansminister og:

 

Bompengerekord

Avgiftsrekord

Aldri vært dyrere å kjøpe øl eller sigg

 

-og jeg er den eneste i min vennegjeng som fikk skattelette (som var så lite at jeg ikke merka forskjell).

 

De er faktisk fornøyd med hva FRP har fått til. Hva i all Verden skal de gjøre for å irritere velgerne sine?

Tja, de måtte jo nesten blidgjøre KRF, og V også. 

 

Trussel etter trussel om felling av regjeringen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

FrP fikk da færre stemmer i år enn for 4 år siden? Noen av velgerne demmes har altså lagt merke til at de ikke holder det de lover. Problemet i neste omgang er at FrP ikke har lovet en dritt i år. Bare seilet inn på ryggen til Sylvi.. De kan nesten ikke klandres for løftebrudd neste gang.. :p

Eller noen av de har gitt sin stemme til KRF/V

Lenke til kommentar

 

FrP fikk da færre stemmer i år enn for 4 år siden? Noen av velgerne demmes har altså lagt merke til at de ikke holder det de lover. Problemet i neste omgang er at FrP ikke har lovet en dritt i år. Bare seilet inn på ryggen til Sylvi.. De kan nesten ikke klandres for løftebrudd neste gang.. :p

Eller noen av de har gitt sin stemme til KRF/V

 

 

Både H, FRP, KRF og V gikk litt ned i år.

Lenke til kommentar

 

 

FrP fikk da færre stemmer i år enn for 4 år siden? Noen av velgerne demmes har altså lagt merke til at de ikke holder det de lover. Problemet i neste omgang er at FrP ikke har lovet en dritt i år. Bare seilet inn på ryggen til Sylvi.. De kan nesten ikke klandres for løftebrudd neste gang.. :p

Eller noen av de har gitt sin stemme til KRF/V

 

 

Både H, FRP, KRF og V gikk litt ned i år.

 

Ja, se der du. 

Lenke til kommentar

Her trenger jeg hjelp.

 

Jeg kjenner flere tilhengere av FRP.

 

De har i alle år klagd på akt fra avgifter på øl og tobakk, bompenger, generelle avgifter og skattenivået deres.

 

Nå har FRP hatt 4 år med egen finansminister og:

 

Bompengerekord

Avgiftsrekord

Aldri vært dyrere å kjøpe øl eller sigg

 

-og jeg er den eneste i min vennegjeng som fikk skattelette (som var så lite at jeg ikke merka forskjell).

 

De er faktisk fornøyd med hva FRP har fått til. Hva i all Verden skal de gjøre for å irritere velgerne sine?

 

Hvilket parti skal de snu til? Det finnes ikke noen bedre alternativer for dem. 

 

Om FRP-velgere er fornøyd eller ikke varierer, men de som er fornøyde tenker sikkert at FRP prøvde sitt beste, men de har ikke majoritet. 

Lenke til kommentar

 

De er faktisk fornøyd med hva FRP har fått til. Hva i all Verden skal de gjøre for å irritere velgerne sine?

Hvis FrP skuffer på innvandring skal du se at de blir knust i 2021.

 

De har nok gått mer over til et rent innvandringsparti ja. Nå er det begrenset hva de får gjort på den fronten så trur desverre retorikken stort sett blir alt som er igjen.

Lenke til kommentar

 

 

De er faktisk fornøyd med hva FRP har fått til. Hva i all Verden skal de gjøre for å irritere velgerne sine?

Hvis FrP skuffer på innvandring skal du se at de blir knust i 2021.

 

De har nok gått mer over til et rent innvandringsparti ja. Nå er det begrenset hva de får gjort på den fronten så trur desverre retorikken stort sett blir alt som er igjen.

 

FrP + H + SP har flertall, så de kan hvis de vil.

Lenke til kommentar

Politikken funker slik at man gir og tar, og i parliamentarisme må man inngå kompromiss.

 

FRPs største påvirkning på regjeringen og landet vårt har vært på å stanse falske flyktninger.

 

Sylvi Listhaug er en moderne norsk helt og var med på å få ned antall søknader med 89%. Det har antagelig spart mange skattekroner og mange norske liv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For noe vas. FRP var et rent rasisme parti lenge før Sylvi kom ombord. FRPs "politikk" på området har gjort det umulig for alle andre partier å samarbeide med dem før USA med allierte som Norge på slep sendte millioner av mennesker på flukt slik at vi fikk en reell flyktning krise å handskes med. Ikke migrant strømmen som FRP ropte ulv om i 20 år først. Ikke gullstol søkende "boogie men" som Sylvi og co nå klarte å innbille mange nok om at det var. Mange nok til at vi med nesten "god samvittighet" kunne stenge dørene i fleisen på mennesker i nød.

 

FRP og Sylvi er en skam for Norge. Men ikke alle skjønner det. Ikke mange nok ihvertfall. Så nå fikk vi atter en gang politikerne vi fortjener..

 

Ironien er at vi ville hatt en strengere flyktning politikk mye tidligere uten FRP. Problemet har vært at ingen har kunnet implementere noe som har så mye som lignet på FRP politikk. Uten at enten FRP kjørte den vanlige regla med at det "er greit å se at de andre partiene endelig kommer diltende etter." Eller at politiske motstandere kunne beskylde dem for å, grøss og gru, føre "FRP politikk".

 

Men verden vil bedras.. Vi ble lovet mindre bompenger, Krekar ut av landet, slutt på NRK lisensen osv osv. Og noen av oss skjønte at dette var løgn. Så selv om det er pinefult å se denne nye typen rasshøl på tinget. Så fikk vi i det minste gleden av å se FRP velgerne avspist med Segway, lakkris piper, og vannscootere..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De er faktisk fornøyd med hva FRP har fått til. Hva i all Verden skal de gjøre for å irritere velgerne sine?

 

De aller fleste FRP velgere har vel da forstått at så lenge FRP ikke har over 50% av mandatene, og kan danne flertallsregjering alene, så er de avhengig av at minst 50% av stortingsrepresentantene, inkludert representanter fra andre partier, stemmer for deres forslag, ellers blir de ikke gjennomført.

 

Med kun 29 av 169 mandater, så hjelper det lite om Finansministeren er fra FRP.

Regjeringen, med sine ministere, skal kun gjøre som de får beskjed om av Stortinget, Siv kan ikke innføre nye lover over en lav sko selv om hun er minister.

 

Det samme gjelder alle partier, det er Stortinget som bestemmer, og der kreves flertall, med unntak av endringer i Grunnloven, da kreves to tredjedeler av stemmene i voteringen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

De er faktisk fornøyd med hva FRP har fått til. Hva i all Verden skal de gjøre for å irritere velgerne sine?

 

De aller fleste FRP velgere har vel da forstått at så lenge FRP ikke har over 50% av mandatene, og kan danne flertallsregjering alene, så er de avhengig av at minst 50% av stortingsrepresentantene, inkludert representanter fra andre partier, stemmer for deres forslag, ellers blir de ikke gjennomført.

 

Med kun 29 av 169 mandater, så hjelper det lite om Finansministeren er fra FRP.

Regjeringen, med sine ministere, skal kun gjøre som de får beskjed om av Stortinget, Siv kan ikke innføre nye lover over en lav sko selv om hun er minister.

 

Det samme gjelder alle partier, det er Stortinget som bestemmer, og der kreves flertall, med unntak av endringer i Grunnloven, da kreves to tredjedeler av stemmene i voteringen.

Hvorfor gidder du å prøve å forklare?

 

De gutta der verken vil eller har evnen til å forstå at FRP ikkje kan regjere alene.

Er slik hat virker vettu. Totalt blind!

 

For noe vas. FRP var et rent rasisme parti lenge før Sylvi kom ombord. FRPs "politikk" på området har gjort det umulig for alle andre partier å samarbeide med dem før USA med allierte som Norge på slep sendte millioner av mennesker på flukt slik at vi fikk en reell flyktning krise å handskes med. Ikke migrant strømmen som FRP ropte ulv om i 20 år først. Ikke gullstol søkende "boogie men" som Sylvi og co nå klarte å innbille mange nok om at det var. Mange nok til at vi med nesten "god samvittighet" kunne stenge dørene i fleisen på mennesker i nød.

 

FRP og Sylvi er en skam for Norge. Men ikke alle skjønner det. Ikke mange nok ihvertfall. Så nå fikk vi atter en gang politikerne vi fortjener..

 

Ironien er at vi ville hatt en strengere flyktning politikk mye tidligere uten FRP. Problemet har vært at ingen har kunnet implementere noe som har så mye som lignet på FRP politikk. Uten at enten FRP kjørte den vanlige regla med at det "er greit å se at de andre partiene endelig kommer diltende etter." Eller at politiske motstandere kunne beskylde dem for å, grøss og gru, føre "FRP politikk".

 

Men verden vil bedras.. Vi ble lovet mindre bompenger, Krekar ut av landet, slutt på NRK lisensen osv osv. Og noen av oss skjønte at dette var løgn. Så selv om det er pinefult å se denne nye typen rasshøl på tinget. Så fikk vi i det minste gleden av å se FRP velgerne avspist med Segway, lakkris piper, og vannscootere..

Herregud. For noe vas.

Ekte frp hater du ser eg.

 

Selv er eg verken rasist, eller en reinspikka frp'er, men sist fikk de stemmen min.

 

Nettopp pga innvandring.

Eg er glad i det daglige i Norge slik det er, og eg frykter nabolandet.

 

Eg har både knullet, datet og vært sammen med mørke damer så spar meg for rasismekortet.

 

Eg er kjempeglad for Listhaug.

 

Eg og vil ha flere inn, men vil ikkje ha inn falske flyktninger som ikkje setter pris på å få komme her.

 

Enkelte personer som deg er av og til ganske latterlige.

Dere hyler om hat, og egoisme, men evner ikkje å se hva dere selv produserer av hat, nedtrykking eller fiendtlighet.

 

Kaller folk rasshøl,rasister etc etc.

Er det rart det er krig i verden?

 

STEM SOM MEG ELLERS ER DU EN TILBSKESTÅENDE RASISTISK FRP'ER.

Endret av Villfaren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...