Gå til innhold

Ikke gå på eBay for å kjøpe SNES Classic, anbefaler Nintendo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

si den blir $79.99 i usa, men 1500,- her... er fremdeles nesten tredoblet pris. man kan jo da rett og slett spare penger ved å eventuelt kjøpe den fra utlandet (til den prisen da) og betale totalt 50% i mva og fortolling til posten.

 

Er enig i at den er overpriset, men såååå ille er det vel ikke?

 

$80 er ca 627 NOK. Legger man til norsk moms på 25% så er man oppe i nesten 800 kr. Altså selges de for i underkant av dobbel pris i Norge. Men jeg lurer på hvem som tar fortjenesten her. Er det butikkene eller importøren som har priset konsollene såpass høyt?

 

Men husk at man også får mer for pengene her enn ved tidligere NES classic i form av lengre kabel og ekstra kontroller.

NES kostet vel 800 kr, men med utlegg for ekstra kontroll (200kr) og 2 stk ledningsforlengere (200kr) er man allerede oppe i 1200 kr totalt. Da er ikke prishoppet opp til 1500 så fryktelig stort allikevel.

Bare en liten differanse på 300 kr, og personlig synes jeg SNES gir mye mer valuta for pengene med mer underholdene spill!

Lenke til kommentar

Er vel liten tvil om at også Bergsala og ikke bare butikkene som tar seg godt betalt.

 

Butikkene har jo alle den samme prisen, hvilket betyr at det største påslaget ligger hos importøren.

Rett og slett fordi prissamarbeid ikke er lov.

 

En fair pris i Norge hadde vært 995,-/999,-.

Det er 500kr under dagens pris, men allikevel nesten 200kr over det det vil koste å kjøpe til MSRP i USA og legge til moms. For så mye som $80 betaler jo uansett ikke Bergsala for de.

 

Jeg har en tommelfingerregel. Amerikansk MSRP * 10 = Norsk pris.

Denne formelen slår veldig sjeldent feil.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare kaste ut at en retropie vil koste deg 6-700 kroner, og kjører alle SNES-spill, pluss en haug andre konsoller.

 

Skal en tenke sånn så hadde jeg jo ikke trengt å kjøpe noe som helst. Da hadde jeg bare brukt emulator på pcen og Xbox kontrolleren jeg har. Koster med andre ord ikke ei krone. :p

Lenke til kommentar

 

Jeg vil bare kaste ut at en retropie vil koste deg 6-700 kroner, og kjører alle SNES-spill, pluss en haug andre konsoller.

Skal en tenke sånn så hadde jeg jo ikke trengt å kjøpe noe som helst. Da hadde jeg bare brukt emulator på pcen og Xbox kontrolleren jeg har. Koster med andre ord ikke ei krone. :p

Joda, det er sant. Men en retropie er like liten og portabel som en SNES Mini, det er ikke en PC.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil bare kaste ut at en retropie vil koste deg 6-700 kroner, og kjører alle SNES-spill, pluss en haug andre konsoller.

Skal en tenke sånn så hadde jeg jo ikke trengt å kjøpe noe som helst. Da hadde jeg bare brukt emulator på pcen og Xbox kontrolleren jeg har. Koster med andre ord ikke ei krone. :p

Joda, det er sant. Men en retropie er like liten og portabel som en SNES Mini, det er ikke en PC.

 

 

Synes ikke akkurat snes og nes-mini er særlig portable i praksis, en enhet for hvert system er unødvendig mye bokser.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...