Gå til innhold

Vurderer Blu-Ray-RW


Datasmurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...Okay, den Nero 2020 Platinum installasjonen var så frustrerende at det minte meg på hvorfor jeg bare har piratkopiert Nero i alle år.

Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne å klage. Total mangel på informasjon om hvor og hvordan jeg kun installerer ønskede applikasjoner er en start. "999 folders" og "1,43 GB" når installasjonen er ferdig er en annen når jeg ønsket KUN Burning ROM (som forøvrig ikke syntes å være tilgjengelig som lifetime standalone installer).

Å finne nedlastingen til "Video Downlloader Ultimate Standard" er en tredje klage (skulle være med gratis som "gave" for at jeg fullførte bestillingen), da det ikke engang står listet på ordrebekreftelsen.

Lenke til kommentar

Har ikke helt forstått hvilket formål folket her inne har,  har selv aldri brent en BD plate, men forstår jo det hvis det er det en er ute etter. Forskjellige krav der ute :)  Min erfaring med Nero var alt annet enn positiv for å si det slik. Nå er det jo en mannsalder siden jeg benyttet meg av det så kan jo være det har kommet seg.

Var innom en god del alternativer men det som fungerte tidligere, helt ut av boksen (<-- Tro det eller ei :) ,noe helt annet enn Nero) var RedFox (AnyDvd HD og CloneBD). Kostet noen kroner men så fikk jeg en fullverdig løsning også. Gikk lei alt styret og tullet som var med andre løsninger.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar
FranZe skrev (4 timer siden):

Har ikke helt forstått hvilket formål folket her inne har,  har selv aldri brent en BD plate

Vurderer selv noe med  Blu-Ray siden DVD brenneren min er gammel, og så tenker jeg mest på muligheten til å rippe BD plater Til PC.
Og mitt spørsmål er da: Kan man rippe fra en ekstern enhet som feks denne? https://www.proshop.no/Optisk-driverDVDBRFloppy/ASUS-SBC-06D2X-UBLKGAS-Bluray-ROM-Leser-USB-20-Svart/2328028

Med rippe her, tenker jeg på rippe VIDEO_TS mappa ( som sikkert heter noe annet for BD)
 
En sånn ekstern enhet har jo fordelen, at man enkelt kan ta den med fra PC til PC og kanskje spille av BD plater på tv med den også.

 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
FranZe skrev (2 timer siden):

Har ikke helt forstått hvilket formål folket her inne har,  har selv aldri brent en BD plate, men forstår jo det hvis det er det en er ute etter. Forskjellige krav der ute :)  Min erfaring med Nero var alt annet enn positiv for å si det slik. Nå er det jo en mannsalder siden jeg benyttet meg av det så kan jo være det har kommet seg.

For meg er det å kunne ta backup av data. Om så bare .mkv videofiler (vanlig filmer). Skylagring av ~1000 filmer og ~15 TB er bare uaktuelt. Og før noen spør "hvorfor ikke bare laste det ned på nytt?" så er svaret at jeg tilsynelatende kun vil ha det ingen andre vil ha, så det meste er veldig vanskelig å få tak i.

Pluss at jeg har 80 BD-brenneplater, 90 DVD-plater og ca. 100 DVD DL-plater (og 80 CD-plater til musikk-CDer) allerede liggende. Greit å få brukt dem opp.

"Forskjellen" på Nero 2020 vs. f.eks. Nero 11 er at Nero Burning ROM er omtrent uforandret, til min store positive overraskelse. Så brukte du Nero sist for en mannsalder siden så vil du fortsatt fort kjenne deg igjen i brukergrensesnittet.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...