Gå til innhold

Eiendomsskattsjokk: - Innbyggerne blir flådd


Anbefalte innlegg

Og om millionærer flytter til Sveits og Singapore, så er jo det bare kjempe bra for disse landene, at folk ønsker å komme for å bruke pengene sine der. Kanskje Norge kan lære en ting eller to.

 

Folk kommer fordi de ikke ønsker å bruke pengene sine der, det er hele poenget. Vel, de ønsker å bruke mest mulig på seg selv og minst mulig på andre er mer riktig. Mannen i gata der borte tjener ingenting på masse ekstra millionærer.

 

Jeg synes det er helt greit med rike folk generellt sett, men mennesker er èn rase og vi har utviklet oss til å bli smartere enn ekstrem "meg meg meg, mitt mitt mitt". Snyltere er ikke kult og noen kaster bort livet sitt og andres liv, men hvor går grensen? Hvor ille skal de som har det verst ha det og hvor mye bedre skal de som har det best ha det? Sist jeg sjekket så var det mer enn nok ressurser her i verden til at alle kan ha det helt greit.

 

Jeg kan gjerne ha en superklasse så lenge den laveste klassen har det helt greit og får utdanning, mat, tak, klær og gode muligheter for å skape sin egen fremtid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Alenemor i Bodø fikk doblet eiendomsskatt-regninga fra 10.000 til 20.000 kroner

 

Helt utrolig hvordan griskheten i kommunene ikke har grenser. Foreldre må ta barna sine ut av barnehager og SFO får å få råd til å beholde huset sitt.

 

"Griskheten" i kommunene er en direkte konsekvens av manglende inntekter fra andre steder.

 

Når de rikeste helst ikke skal betale skatt her i landet, så må pengene komme fra andre. Da er det aleneforeldre og uføretrygdede som må betale lokalt.

 

De sliter jo allerede såpass at litt fra eller til ikke gjør så mye...

 

Er det de rike eller de gjennomsnittlige som må bidra, så det monner? Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

 

Ha ha!

Det er ingen menneskerett å kjøre bil gratis på tvers eller ut av Oslo. Helt gratis å gå eller sykle, og ingen holdes igjen mot sin vilje.

er vel derfor vi betaler 80 milliarder i avgifter?
Hva snakker du om?

I Oslo tar man årlig inn 3,4 milliarder i bompenger - langt fra 80..

https://www.motor.no/artikler/2017/mai/bompengesjokk-oslopakke/

Endret av Solaris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ha ha!

Det er ingen menneskerett å kjøre bil gratis på tvers eller ut av Oslo. Helt gratis å gå eller sykle, og ingen holdes igjen mot sin vilje.

er vel derfor vi betaler 80 milliarder i avgifter?
Hva snakker du om?

I Oslo tar man årlig inn 3,4 milliarder i bompenger - langt fra 80..https://www.motor.no/artikler/2017/mai/bompengesjokk-oslopakke/

Han mener sikkert bla årsavgiften

Lenke til kommentar

 

Alenemor i Bodø fikk doblet eiendomsskatt-regninga fra 10.000 til 20.000 kroner

 

Helt utrolig hvordan griskheten i kommunene ikke har grenser. Foreldre må ta barna sine ut av barnehager og SFO får å få råd til å beholde huset sitt.

 

"Griskheten" i kommunene er en direkte konsekvens av manglende inntekter fra andre steder.

 

Når de rikeste helst ikke skal betale skatt her i landet, så må pengene komme fra andre. Da er det aleneforeldre og uføretrygdede som må betale lokalt.

 

De sliter jo allerede såpass at litt fra eller til ikke gjør så mye...

 

 

Dette er feil, middelklassen og de fattige bidrar lite med skatt.

 

De rikeste 10% står for nesten halvparten av skatteinntektene.

 

 

Når staten øker skatten ytterligere for de rikeste nå synker skatteinntektene, de det går utover er de som ikke har råd til å flytte til andre nasjoner. De får ikke bare høyere skatt men også redusert tilbud på helsevesen, veier, utdanning og så videre.

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...