Gå til innhold

14 åring arrestert for å danse på gaten i Saudi-Arabia


johanf

Anbefalte innlegg

Ok så du ønsker å respektere andre lands lover, slik som anti-danseloven i Saudi-Arabia. Det er en veldig rar påstand synes jeg og ble nysgjerrig: Saudi-Arabia er kjent for å ha verdens dårligste lover (dødsstraff for blasfemi, homofili, konvertering, halshugging og pisking). Respekterer du Saudi-Arabias rett til å ha disse lovene også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok så du ønsker å respektere andre lands lover, slik som anti-danseloven i Saudi-Arabia. Det er en veldig rar påstand synes jeg og ble nysgjerrig: Saudi-Arabia er kjent for å ha verdens dårligste lover (dødsstraff for blasfemi, homofili, konvertering, halshugging og pisking). Respekterer du Saudi-Arabias rett til å ha disse lovene også?

 

Igjen, jeg har aldri skrevet at jeg er enig i lovene i Saudi-Arabia, jeg har skrevet at man må respektere en suveren nasjons rett til å utforme og håndheve sine egne lover slik det måtte passe dem.

 

Og ja, jeg respekterer Saudi-Arabias rett til å ha sine horrible lover, på lik linje med at jeg forventer at andre respekterer norges suverenitet og rett til å utforme sine egne lover.

 

Jeg personlig behøver ikke å være enig med lovene i hverken Norge eller Saudi-Arabia for å respektere loven, samt en nasjons rett til å ha sine egne lover.

 

Dette går vel langt over hodet på deg, så la oss bare konkludere med at Saudi-Arabia er søppel, slik du hevder.

Lenke til kommentar

Ingen mennesker noe sted har "rett" til å lage lover for eksempel for etnisk utryddelse, terror og drap.

 

Du vet at dette er noe landets regjering kan bli arrestert og dømt for i ettertid? Mange politikere har faktisk blitt dømt for dette.

 

Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv!

 

Er det en ting man ikke må så er det å respektere jævelige lover. Det er det siste man bør gjøre.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ingen mennesker noe sted har "rett" til å lage lover for eksempel for etnisk utryddelse, terror og drap.

 

Du vet at dette er noe landets regjering kan bli arrestert og dømt for i ettertid? Mange politikere har faktisk blitt dømt for dette.

 

En hver suveren nasjon har rett til å vedta akkurat de lovene de ønsker.

 

Du bør nok sette deg bedre inn i jurisdiksjonen til Den internasjonale straffedomstolen i Haag.

For det første kan ikke et lands ledelse tiltales for å innføre slike lover, men kun for fire typer svært spesifikke forbrytelser.

For det andre har ikke domstolen automatisk jurisdiksjon over annet enn de landene som har signert Roma-vedtektene.

 

Uansett så er jo dette helt irrelevant for et forbud mot dans, som finnes i svært mange land, ikke kun Saudi-Arabia.

Nå gidder jeg ikke mer, for du forstår ikke hva jeg skriver uansett hvordan jeg formulerer det.

Lenke til kommentar

En hver suveren nasjon har rett til å vedta akkurat de lovene de ønsker.

Nei. Ingen land noe sted har rett til å vedta lover for å drepe og torturere slik Saudi-Arabia gjør.

 

Forstår ikke din tankegang at så lenge noen kjeltringer styrer et land og kaller det lov, så kan de gjøre hva pokker de vil uten at du protesterer.

 

Hva om naboene dreper sine barn, kan noen gripe inn der eller protestere? Mens hvis en stat dreper barn i konsentrasjonsleire, så kan ikke du si noe påe det. Moralen din er skadet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...