Gå til innhold

DeusEx2 Ti4200 duger ikke hva duger?


thorsan

Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter her med demoen av DeusEx2, Ti4200 kortet mitt er herved døpt om til søppel :mad: . Det jeg da lurer på er om noen der ute har testa demoen og har bra erfaring isåfall hvilket skj kort oppsett har dere da?

 

Personlig hadde jeg tenkt å vente til neste gen. skj.kort kom ut, men når jeg ikke får spilt DeusEx2 idag så blir jeg litt pissed. :thumbdown:

 

 

ps ja jeg har lest sticky noten om skj kort.

_

Thorsan :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det er slik at det spillet kjører dx9, og der suger alle kort som ikke klarer dette.

 

Selv ville jeg pr.diag gått for Radeon 9600XT på psdata.no til under 1500kr.

 

dette kan du overklokke med måte om du vil, ettersom det er tempmåler i kjernen (altså ++)

 

+ hl2 "følger med" (du får en kode, og kan få tilsendt spillet ved release eller laste det ned fra nett) du må betale litt frakt om du vil ha det tilsendt på CD/DVD :shrug: når det kommer ut, men... mye billigere enn spillet alene i butikker

 

edit_

 

om det noengang kommer ut (hl2)

 

- gå eventuellt for powercolor 9800 pro på komplett.no

- ville gått for 9600XT for under 1500 pga. det kan overklokkes, og yte helt OK og så selge det da neste generasjon har falt litt i pris, for så å bruke de pengene du får for salg, og hadde brukt på 9800, til noe bedre

Endret av genesis
Lenke til kommentar

deus ex 2: I.W. er kjent som et spill der det kreves utrolig mye av skjermkortet. og etter manges anmeldelse av demoen er det ikke så bra heller. vil si at det er normalt at det hakker på grafikk, selv på "normale" innstillinger virker det som etter mange og dømme.

 

vil legge til at det virker som de ikke har klart å gjennskape det fargerike universet, heltene (selv likte jeg Paul som visste alt), de "unødvendige" detaljene, de vanskelige valgene(selv om det var altfor få). KJØP DEUS EX 1!!!!!!!!!!! :dribble::thumbs::thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg vente og se til jeg prøver Deus Ex 2 selv, men om det er sant at GF4 Ti4200 er får dårlig, gidder jeg overhodet ikke å stresse med å kjøpe nytt kort, for det er så mye annet jeg trenger før det..

 

Til de som vil kjøpe Deus Ex 1, som er utrolig bra, selger play.com det for £4.99 (frakt innbakt i prisen). Kan ikke bli billigere, ganske enkelt.

 

De har Invisible War (DE 2) og, £27.99.

 

Ser frem til å spille FF Online, og Ti4200 kortet burde være bra nok for det. Utover det spiller jeg kun et fåtall spill. DE 1 rundet jeg 3-4 ganger med forskjellige avslutninger, svært interessant.

 

Etter all den negative kritikken av DE 2 blir jeg sittende og tenke som så:

 

* Er det bare inkompenente mennesker som spiller dataspill i dag?

* Har virkelig utviklerne driti så hardt på leggen?

* Hvorfor gav de ut en så slurvete sammensatt demo?

 

I det hele tatt.. HVORFOR?

 

Men så ser jeg andre igjen som bare elsker DE 2 og ikke har tekniske problemer med det..

 

Jeg gidder uansett aldri å kjøpe nytt skjermkort for ett eneste spill, aldri i verden.

Lenke til kommentar

Deus ex 2 er utrolig dårlig portet til PC. På xbox kjører det helt smooth, men de har tydligvis lagt gullegget med pc versjonen. VELDIG mange med selv high-end maskiner sliter med fps her, tydlig at en patch eller to trengs sårt før det skal gå greit.

Har selv fått det til å gå smooth med en deus ex2 tweaker, men grafikken har blitt "dårligere".

Selv r9800xt kort sliter i deus ex2, så det har ikke noe med at spillet krever dx9 kort.

Aner ikke hva de har gjort galt, men de har tydligvis gitt ****** i pc versjonen og heller lagt mer vekt på xbox...

Lenke til kommentar

Altså ingen av dykk har teknisk peiling, spelet bruker stencil shadows og normal mapping og det er kjent for å kreve SJUKT. Doom 3 bruker det samme men har meir polygoner i kvart frame, ergo som betyr at enda så bra optimalisert det blir så MÅ DU KJØRE DET OG I 800x600 for å få grei FPS med GF4.

 

Eg har radeon8500 og spele med alt på fullt i 640x480 og får ca 20-30FPS, eg nyter grafikken og spelet. Endeleg eit spel som krever 640x480 på eit 2-3 år gammalt skjermkort.

 

Spelet er heller ingen Xbox port. Det blei lagd for begge platformane samtidig. Og det hakker langt verre på Xbox.

 

Og ja, å kjøre eit spel som bruker stencil shadows og normal mapping med FSAA er ikkje lurt.

 

At eit radeon9800 og GeForce FX kort har slowdowns i 1024x768 stemmer, rett og slett fordi korta er optimalisert for 'gamle' spel enn nyare. Derfor eg enda sitter med Radeon8500

Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 08/12/2003 : 01:01

  Jeg sier bare slutt å kjøp low-end pc-deler som holder i en uke før de er verdt ingen ting i spill! Hadde du kjøpt Ti4600 så hadde det gått bra .

 

Jeg anbefaler Hercules Radeon 9800 Pro  IKKE Radeon 9600 LE som en eller annen gluping foreslår .

 

1. radeon 9600 XT er ikke akkurat low end ( ialefall ikke i overklokket tilstand), FX5200 er low end

2. er du dum? det at man bruker mye penger på et kort betyr ikke at det "vil holde". Tingen er den at det er forskjellig hva folk mener er bra nok, vil du ha et kort som klarer 100fps i hl2 på 1280*1024 m/eyecandies kjøper du ikke noe for alle pengene nå (DET VET VI JO!! MASSE TALL PÅ NETT MANN!)

3. LE? (om det er en versjon, så har ikke jeg hørt om den, og heller ikke sett den anbefalt)

4. hva er bra? (også individuellt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...