Gå til innhold

Vil ikke fjerne alvorlige sårbarheter i mye brukt PDF-program


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken PDF-leser bør man bytte til hvis ikke Foxit tar til vettet? En leverandør som ikke vil fikse sikkerhetshull i programvaren sin har ikke jeg veldig lyst til å bruke...

 

Eg har brukt Foxit i mange år uten å ha hatt behov for å gå ut av sikker lesemodus. At det blir redusert sikkerhet når ein slår av "Sikker lesemodus" ligg jo i namnet, så burde vera liten/ingen grunn til panikk.

Lenke til kommentar

http://thehackernews.com/2017/08/two-critical-zero-day-flaws-disclosed.html

 

 

  

 

Foxit spokesperson has provided the following statement to The Hacker News via an Email:

"Foxit Software is deeply committed to delivering secure PDF products to its customers. Our track record is strong in responding quickly in fixing vulnerabilities. We are currently working to rapidly address the two vulnerabilities reported on the Zero Day Initiative blog and will quickly deliver software improvements. In the meantime, users can help protect themselves by using the Safe Reading Mode."
"We apologize for our initial miscommunication when contacted about these vulnerabilities and are making changes to our procedures to mitigate the probability of it occurring again."
Lenke til kommentar

Vell eg har opplevd at noen PDF'er krever Adobe Reader. Ironisk nok så leverer ISO 27001 dokumentasjonen sin i ein sånn PDF. Og eg har svartelistet Adobe Reader i selskapet vårt.

 

Adobe Reader støtter noe utvidet funksjonalitet i pdf filer ja, spesielt i sammenheng med rikt media. Men jeg tviler sterkt på at pdfer fra ISO inneholder noe av dette, sikker på at de dokumentene du snakker om ikke kommer fra en 3.part?

 

Jeg har aldri hatt problemer med å åpne pdfer fra ISO.

Lenke til kommentar

 

http://thehackernews.com/2017/08/two-critical-zero-day-flaws-disclosed.html

 

 

  

 

Foxit spokesperson has provided the following statement to The Hacker News via an Email:

 "We apologize for our initial miscommunication when contacted about these vulnerabilities and are making changes to our procedures to mitigate the probability of it occurring again."

"Foxit Software is deeply committed to delivering secure PDF products to its customers. Our track record is strong in responding quickly in fixing vulnerabilities. We are currently working to rapidly address the two vulnerabilities reported on the Zero Day Initiative blog and will quickly deliver software improvements. In the meantime, users can help protect themselves by using the Safe Reading Mode."

 

Takk, vi oppdaterer saken med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...