Gå til innhold

Anti-fascister -- og fascister sin ytringsfrihet


Anbefalte innlegg

 

Har du noen gang forsøkt å argumentere mot en gorilla om hvem som er den rettmessige eieren av bananen du kjøpte på butikken..?

 

Nei. Men jeg håper på et sterkt politi som burer inne de som møter argumenter med vold. 

 

 

Og når de slipper ut av fengsel, og har blitt enda flere på utsiden av fengslene -- og har blitt mange nok til at politiet begynner å bli redde..?

 

En gorilla kan du bure inne og holde buret inne så lenge den utgjør en trussel.

Det kan du ikke med nasser...

 

...som er grunnen til at jeg lagde denne tråden.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Og når de slipper ut av fengsel, og har blitt enda flere på utsiden av fengslene -- og har blitt mange nok til at politiet begynner å bli redde..?

Svaret er det samme. Bøller skal aldri bli sterkere enn rettstaten. 

 

 

En gorilla kan du bure inne og holde buret inne så lenge den utgjør en trussel.

Det kan du ikke med nasser...

 

...som er grunnen til at jeg lagde denne tråden.

Skjønner ikke helt hva du mener her, men nasser bør få uttrykke sitt syn på lik linje med alle andre. Så får det frie marked avgjøre hva som er de beste argumentene.

 

I ett fritt, rasjonelt samfunn vil aldri ekstremistgruppene bli store. Det er iallefall hva jeg tror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Og når de slipper ut av fengsel, og har blitt enda flere på utsiden av fengslene -- og har blitt mange nok til at politiet begynner å bli redde..?

Svaret er det samme. Bøller skal aldri bli sterkere enn rettstaten. 

 

 

En gorilla kan du bure inne og holde buret inne så lenge den utgjør en trussel.

Det kan du ikke med nasser...

 

...som er grunnen til at jeg lagde denne tråden.

Skjønner ikke helt hva du mener her, men nasser bør få uttrykke sitt syn på lik linje med alle andre. Så får det frie marked avgjøre hva som er de beste argumentene.

 

I ett fritt, rasjonelt samfunn vil aldri ekstremistgruppene bli store. Det er iallefall hva jeg tror.

 

Fritt rasjonelt samfunn, med små klasseforskjeller og lite fattigdom.

Rasjonaliteten forsvinner ut av vinduet med en gang klasseforskjellene og fattigdommen øker.

 

Nynazisme og nasjonalisme er på fremmarsj i alle land som er i regresjon, og skaper ytterligere regresjon ved å okkupere ungdommer sine potensielle talenter i mange år.

Selv land med liten fremmedkulturell innvandring og få flyktninger, som Polen, har hatt stor økning i nynazisme.

NYNAZISME I POLEN!!!

...eh. 

(Det er bare så sykt i og med at Polen hadde litt mer problemer med de opprinnelige nassene enn de fleste andre andre vestlige land.)

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

 

Ytringsfrihet er flott, men

 

Nei, ikke noe men. Ytringsfrihet er flott. Og ytringsfriheten gjelder alle. Også de du er aller mest uenig med.

 

Jepp. Inkludert muslimene som ønsker at datteren din skal kle på seg burka

 

 

Absolutt. De kan ytre hva de vil, men de kan ikke tvinge henne til å gå i burka.

 

Å si at vi må begrense ytringsfriheten for å motvirke fascisme er en selvmotsigelse. Begrensning av ytringsfriheten er i seg selv fascisme. Hvis du mener at en bestemt ideologi tar feil så bør du ønske at tilhengerne dens får ytre seg fritt, ofte og høylytt, slik at de får vist for alle sammen hvor dårlige ideer de har.

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ytringsfrihet er flott, men

 

Nei, ikke noe men. Ytringsfrihet er flott. Og ytringsfriheten gjelder alle. Også de du er aller mest uenig med.

 

Jepp. Inkludert muslimene som ønsker at datteren din skal kle på seg burka

 

 

Absolutt. De kan ytre hva de vil, men de kan ikke tvinge henne til å gå i burka.

 

Å si at vi må begrense ytringsfriheten for å motvirke fascisme er en selvmotsigelse. Begrensning av ytringsfriheten er i seg selv fascisme. Hvis du mener at en bestemt ideologi tar feil så bør du ønske at tilhengerne dens får ytre seg fritt, ofte og høylytt, slik at de får vist for alle sammen hvor dårlige ideer de har.

 

 

Hva gjør du når datteren din går med burka -- for å slippe å bli mobbet av mennesker som sier at hun er stygg og en hore, så ofte at det går inn på henne som person..?

Hva som er sant eller rettferdig spiller ingen rolle for mennesker som er autoritære og kulturkonservative.

 

Se på Trump.

http://www.politifact.com/personalities/donald-trump/

 

Over 65% av alle politiske uttalelser han kommer med er løgn -- og ytterligere 15% er halvsannheter.

Likevel tror folk på det han sier.

Mediene -- derimot -- tror ikke Trump-supporterene på, selv om de etterstreber å fortelle sannheten.

 

Og nei.

Det gjelder ikke alle politikere.

Heldigvis har vi statistikk -- som viser at de andre fleste politikere faktisk forsøker å fortelle sannheten.

Folk tror på løgn, når det kommer fra autoriteter;

Folk flest analyserer ikke argumenter, de tror på autoriteter som de støtter, og husker argumentene -- uten å forstå dem.

 

---

 

Og jeg har ikke sagt at vi må begrense ytringsfriheten.

 

Jeg spør hva som må gjøres når fascisme spres i samfunnet.

Hvis noen ønsker fascisme, og driter i alle andre mennesker sine rettigheter -- så spiller ingen argumenter fra rettferdighet noen rolle.

Vår frihet og ytringsfrihet fungerer bare mot andre som søker sannhet og rettferdighet.

 

Hva vil du gjøre om islamisme spres i samfunnet..?

Hvis etniske nordmenn konverterer til Islam, fordi fascistiske islamistiske organisasjoner holder demonstrasjoner og taler på gatene hver eneste uke og rekrutterer ungdommer gjennom å inkludere dem og behandle dem som likeverdige, og skaper et fiendebilde av nordmenn for øvrig sine kalde holdninger til andre mennesker..?

"Hei. Vi er venner. Vi er barn av Allah. Husker du hvordan alle andre dret loddrett i deg, og bare tenkte på seg selv? Vi er ikke slik. Vi elsker deg, bror. Allah elsker deg."

Fascister rekrutterer gjennom inkludering, raushet -- og plukker opp mennesker som trenger andre mennesker, utstøtte.

Økte klasseskiller fører til økt rekruttering til fascisme.

 

Men.

 

Uansett.

Spørsmålet er:

Hva vil du gjøre om islamofascisme spres i samfunnet gjennom demokratiske virkemidler;

Demonstrasjoner mot vestlig terror, taler i gatene - som angriper nordmenn sin egoisme og kaldhet, og lover brorskap og kjærlighet, opprettelsen av voldelige organisasjoner som støttes av de ikke-voldelige grenene av islamofascistene...

og de begynner å oppnå makt i samfunnet..?

 

Ingenting..?

For folk hører jo på fornuft når vi VET sannheten med over 99.99% sikkerhet, ikke sant..?

Nei, de gjør ikke det. Ikke engang ved 99.99% sikkerhet.

Kreasjonisme. Holocaustfornektelse. Klimaskeptisisme. Trump. Rasisme.

 

Hva gjør du hvis islamofascisme sprer seg i samfunnet med 3% i året -- og nærmer seg grensen for voldelig maktovertagelse, som betyr slutten på demokrati og frihet?

Jeg sier ikke at løsningen er å frata folk ytringsfriheten.

Helt ærlig talt så håper jeg at det finnes en bedre plan -- men det ser ut som om de akseptable alternativene er:

 

-Gjøre ingenting helt til det er for sent -- og så drepe og fengsle fascistene som tok over makten, gjennom voldelig revolusjon.

-Gjøre ingenting helt til det er for sent -- og så bare leve under fascisme.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hva vil du gjøre om islamofascisme spres i samfunnet gjennom demokratiske virkemidler;

Demonstrasjoner mot vestlig terror, taler i gatene - som angriper nordmenn sin egoisme og kaldhet, og lover brorskap og kjærlighet, opprettelsen av voldelige organisasjoner som støttes av de ikke-voldelige grenene av islamofascistene...

og de begynner å oppnå makt i samfunnet..?

 

Hvis de begynner å bruke vold så må det slås knallhardt ned på. Da er det ikke lenger bare ytringer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du argumenterer for å frata "fascister" ytringsfrihet, fordi de oppfordrer til vold og alt de mener er feil og farlig.

 

Forstår du at jeg kunne sagt akkurat det samme om AntiFa og Kommunister? Hvis du vil hindre ytringsfriheten til folk som er voldelig, som ikke respekterer ytringsfrihet og demokrati, så gjelder det ikke bare fascister.

 

Jeg har en mistanke om at du har en noe løs definisjon på fascist også. Dette vil i praksis føre til kriminalisering av alt som kan oppfattes som diskriminerende mot minoriteter, slik vi har sett i Tyskland, Sverige, og England, akkurat som fascistene ville kriminalisert alt som kan oppfattes som diskriminerende mot majoriteten.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

 

Hva vil du gjøre om islamofascisme spres i samfunnet gjennom demokratiske virkemidler;

Demonstrasjoner mot vestlig terror, taler i gatene - som angriper nordmenn sin egoisme og kaldhet, og lover brorskap og kjærlighet, opprettelsen av voldelige organisasjoner som støttes av de ikke-voldelige grenene av islamofascistene...

og de begynner å oppnå makt i samfunnet..?

 

Hvis de begynner å bruke vold så må det slås knallhardt ned på. Da er det ikke lenger bare ytringer. 

 

Hva hvis de helt fredelig rekrutterer -- helt til de er mange nok til å ta over med voldelig revolusjon..?

De er fascister, tross alt;

Målet deres er ikke å leve i fred -- men å fjerne demokrati og ytringsfrihet, og gjenskape nazi-tyskland eller et muslimsk kalifat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hva vil du gjøre om islamofascisme spres i samfunnet gjennom demokratiske virkemidler;

Demonstrasjoner mot vestlig terror, taler i gatene - som angriper nordmenn sin egoisme og kaldhet, og lover brorskap og kjærlighet, opprettelsen av voldelige organisasjoner som støttes av de ikke-voldelige grenene av islamofascistene...

og de begynner å oppnå makt i samfunnet..?

 

Hvis de begynner å bruke vold så må det slås knallhardt ned på. Da er det ikke lenger bare ytringer. 

 

Hva hvis de helt fredelig rekrutterer -- helt til de er mange nok til å ta over med voldelig revolusjon..?

De er fascister, tross alt;

Målet deres er ikke å leve i fred -- men å fjerne demokrati og ytringsfrihet, og gjenskape nazi-tyskland eller et muslimsk kalifat.

 

 

Hvis de utvikler seg til å bli en trussel så er det heller ikke lenger bare ytringer. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva vil du gjøre om islamofascisme spres i samfunnet gjennom demokratiske virkemidler;

Demonstrasjoner mot vestlig terror, taler i gatene - som angriper nordmenn sin egoisme og kaldhet, og lover brorskap og kjærlighet, opprettelsen av voldelige organisasjoner som støttes av de ikke-voldelige grenene av islamofascistene...

og de begynner å oppnå makt i samfunnet..?

 

Hvis de begynner å bruke vold så må det slås knallhardt ned på. Da er det ikke lenger bare ytringer. 

 

Hva hvis de helt fredelig rekrutterer -- helt til de er mange nok til å ta over med voldelig revolusjon..?

De er fascister, tross alt;

Målet deres er ikke å leve i fred -- men å fjerne demokrati og ytringsfrihet, og gjenskape nazi-tyskland eller et muslimsk kalifat.

 

 

Hvis de utvikler seg til å bli en trussel så er det heller ikke lenger bare ytringer. 

 

Og hvis disse løse organisasjonene utgjør en trussel -- uten å ha gjort noe ulovlig, utenom å spre kvalme, frykt, litt gladvold, hærverk og litt småkriminalitet som å stjele flagg -- hva gjør du da..?

 

Forteller du dem at de "må slutte å ha slike meninger, og slutte å utgjøre en trussel"..?

 

Oi. Det hjalp ikke.

Hva gjør du da..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva vil du gjøre om islamofascisme spres i samfunnet gjennom demokratiske virkemidler;

Demonstrasjoner mot vestlig terror, taler i gatene - som angriper nordmenn sin egoisme og kaldhet, og lover brorskap og kjærlighet, opprettelsen av voldelige organisasjoner som støttes av de ikke-voldelige grenene av islamofascistene...

og de begynner å oppnå makt i samfunnet..?

 

Hvis de begynner å bruke vold så må det slås knallhardt ned på. Da er det ikke lenger bare ytringer. 

 

Hva hvis de helt fredelig rekrutterer -- helt til de er mange nok til å ta over med voldelig revolusjon..?

De er fascister, tross alt;

Målet deres er ikke å leve i fred -- men å fjerne demokrati og ytringsfrihet, og gjenskape nazi-tyskland eller et muslimsk kalifat.

 

 

Hvis de utvikler seg til å bli en trussel så er det heller ikke lenger bare ytringer. 

 

Og hvis disse løse organisasjonene utgjør en trussel -- uten å ha gjort noe ulovlig -- hva gjør du da..?

 

 

Da må loven endres. 

 

Men jeg mener at både Antifa, KKK og IS er fringe elements in society. Sannsynligheten for at noen av dem klarer å overbevise folk flest er forsvinnende liten. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva vil du gjøre om islamofascisme spres i samfunnet gjennom demokratiske virkemidler;

Demonstrasjoner mot vestlig terror, taler i gatene - som angriper nordmenn sin egoisme og kaldhet, og lover brorskap og kjærlighet, opprettelsen av voldelige organisasjoner som støttes av de ikke-voldelige grenene av islamofascistene...

og de begynner å oppnå makt i samfunnet..?

 

Hvis de begynner å bruke vold så må det slås knallhardt ned på. Da er det ikke lenger bare ytringer. 

 

Hva hvis de helt fredelig rekrutterer -- helt til de er mange nok til å ta over med voldelig revolusjon..?

De er fascister, tross alt;

Målet deres er ikke å leve i fred -- men å fjerne demokrati og ytringsfrihet, og gjenskape nazi-tyskland eller et muslimsk kalifat.

 

 

Hvis de utvikler seg til å bli en trussel så er det heller ikke lenger bare ytringer. 

 

Og hvis disse løse organisasjonene utgjør en trussel -- uten å ha gjort noe ulovlig, utenom å spre kvalme, frykt, litt gladvold, hærverk og litt småkriminalitet som å stjele flagg -- hva gjør du da..?

 

Forteller du dem at de "må slutte å ha slike meninger, og slutte å utgjøre en trussel"..?

 

Oi. Det hjalp ikke.

Hva gjør du da..?

 

 

dette her kan da like gjerne beskrive blitzmiljøet

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

når det er sagt, har jeg da såvidt tittet på gammelkommunister som pål steigan og diverses nettsider, og det står da ting der jeg ikke synes er helt søkt - men blitzmiljøet har jeg aldri hørt særlig mye fornuftig fra, samtidig synes jeg Listhaug og FRP har mye bra .... men politikk lar jeg Gud ta seg av som kristen, det er jeg ferdig med. å sette seg i noe bås der er meingsløst - konsekvensene av det en tror er riktig blir ikke nødvendigvis det man hadde tenkt.

 

jeg ser ting mer i lys av bibelprofetier

Endret av marius77
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hva vil du gjøre om islamofascisme spres i samfunnet gjennom demokratiske virkemidler;

Demonstrasjoner mot vestlig terror, taler i gatene - som angriper nordmenn sin egoisme og kaldhet, og lover brorskap og kjærlighet, opprettelsen av voldelige organisasjoner som støttes av de ikke-voldelige grenene av islamofascistene...

og de begynner å oppnå makt i samfunnet..?

 

Hvis de begynner å bruke vold så må det slås knallhardt ned på. Da er det ikke lenger bare ytringer.

 

Hva hvis de helt fredelig rekrutterer -- helt til de er mange nok til å ta over med voldelig revolusjon..?

De er fascister, tross alt;

Målet deres er ikke å leve i fred -- men å fjerne demokrati og ytringsfrihet, og gjenskape nazi-tyskland eller et muslimsk kalifat.

 

 

Hvis de utvikler seg til å bli en trussel så er det heller ikke lenger bare ytringer.

 

Og hvis disse løse organisasjonene utgjør en trussel -- uten å ha gjort noe ulovlig -- hva gjør du da..?

 

 

Da må loven endres. 

 

Men jeg mener at både Antifa, KKK og IS er fringe elements in society. Sannsynligheten for at noen av dem klarer å overbevise folk flest er forsvinnende liten.

 

"Husker" du nazistenes overtagelse av Tyskland..?

 

Ingen trodde at Tyskland kunne bli fascistisk.

 

Hvordan Russland er i ferd med å bli fascistisk...

 

Se på hvor mange mennesker som er villige til å tro på løgner, bare fordi de er behagelige -- så ser du hvor mange som er i stand til å la seg overbevise av fascister.

 

Øk redselen, og folk er mer villige til å gi makten til fascister som kjemper på deres side.

 

Muslimer som føler seg truet av vesten har lettere for å akseptere IS.

Europeere som føler seg truet av islam har lettere for å akseptere nynazisme.

 

dette her kan da like gjerne beskrive blitzmiljøet

Eh.

Til en viss grad;

Anarkister -- det stikk motsatte av fascister -- kan utgjøre en trussel mot samfunnet.

Men de er likevel moralsk overlegne fascistene, fordi de ikke ønsker å frata mennesker frihet.

 

Men anti-fascister eksisterer bare som motpol til fascister, for å bekjempe fascisme, uten å ha noen annen felles ideologi enn å bekjempe fascister:

Kristne, kapitalister, sosialister -- alle kan være anti-fascister.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Problemet med Bibelen er vel at den er så selvmotsigende at man kan finne alt der bare man leter lenge nok og er flink nok til å være selektiv.

 

Da har du ikke lest den grundig nok. Jeg ser stadig vekk liknende påstander av folk som har lest noen bibelvers eller skummet igjennom det. Det holder ikke. Jeg har vel nevnt før her at jeg leste NT ivertfall 3 ganger før jeg begynte å få grepet om hva som sto der, for ting måtte repeteres og feste seg i minnet så det kunne ses opp mot andre ting for at jeg kunne se sammenhengen.

 

forøvrig finnes det da politisk engasjerte kristne:

 

Endret av marius77
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er 20-30 nynazister i Norge.

Det er hundrevis av voldelige venstreekstreme.

Det er flere tusen potensielle jihadister.

 

Alikevel fortsetter venstresiden å fokusere på nynazister. Fordi det er gunstig for deres narrativ.

 

De som ønsker å ta ifra andre ytringsfriheten bør være de første til å miste den.

Jeg svarte på denne problemstillingen forrige gang du sa akkurat det samme:

 

 

Folk som er imot friheter burde miste dem først.

 

F.eks burde dere slutte å ytre dere. Det er en rett dere ønsker å gi opp. Da bør dere også holde kjeft.

Wow.

 

Så da er vold mot nynazister helt berettiget, i og med at er er i mot de fleste demokratiske rettigheter og menneskerettigheter.

Smart.

 

...

 

Jeg er for øvrig ikke i mot ytringsfriheten, som nevnt sikkert minst to ganger i første post.

Jeg spør DERE, leserene, om hva som kan gjøres for å stoppe vannviddet som nassene står for fra å spre seg og gjøre skade -- skade nassene gjør gjennom nettopp å frata andre mennesker retten til trygghet og ytringsfrihet, under trusler om vold / terror.

Om nassene får flertall, er det svært sannsynlig at enkelte mennesker mister retten til å LEVE.

Skal vi virkelig drepe nassene?!

 

Jeg liker ikke løsningen din noe særlig.

 

 

...

 

Og husker du "Knus homolobbyen"?

 

Skal vi knuse nasseorganisasjonene..?

Hva mente egentlig nassene med knus homolobbyen -- og hvordan skal vi gjengjelde ønsket deres mot dem selv?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...