Gå til innhold

Compound Crypto Strategy for nybegynnere


CryptoClan

Anbefalte innlegg

Det skal sies også relatert til dette er at du SELV velger om du ønsker å betale skatt eller ikke, Bitcoin sin ideologi er akkurat for dette personlig liberalistisk frihet der man frigjør seg fra staten. MEN jeg anbefaler å følge reglene til Bitcoin tar over en større marked andel. 

 

 

 

Tror du Bitcoin vil bli skattefritt hvis det blir en mainstream currency? 

 

Anonymous poster hash: f72ae...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3: Selv om kryptos etter all sannsynlighet er her for å bli, så eksponerer man seg for mye risiko ved å investere alle sparepengene sine her. Sjansen for at en kryptos verdi kan gå helt til 0 (NULL) på et øyeblikk er til stede. Oppsiden er enorm. Investerer man hundre tusen kroner i kryptos i dag kan man være mangemillionær neste år. Eller blakk. Hundre tusen kroner i indeksfond er nærmest garantert å gi sju-åtte prosent annual avkastning over en 20-årsperiode.

 

Hvis kryptos virkelig slår an så vil vel ikke indeksfond være verdt noe særlig. Det er bare noe folk putter pengene i i dag fordi rentene i banken er så lave. 

 

 

Anonymous poster hash: f72ae...346

Lenke til kommentar

 

 

Det skal sies også relatert til dette er at du SELV velger om du ønsker å betale skatt eller ikke, Bitcoin sin ideologi er akkurat for dette personlig liberalistisk frihet der man frigjør seg fra staten.

Så vis du leser hele innlegget ser du at jeg ANBEFALER folk å følge skattesystemet, men ettersom de har friheten til å velge med Bitcoin er det opp til dem.

I hvilken forstand har man frihet til å velge om man skal betale skatt eller ei?

Er det i samme forstand som at jeg har friheten til å gjøre andre straffbare handlinger? I så fall er det en underlig definisjon av frihet.

 

At du er frelst på Bitcoin og mener det kommer til å forandre verden er lite relevant i skattespørsmål.

Jeg er glad du er med på denne diskusjonen, det er tross alt det forum er for.

 

Egentlig hadde jeg ikke helt tenkt å bringe inn politikk her på denne tråden, men siden vi er i gang hvorfor ikke.

 

Vis du eier større andel Bitcoin idag så har staten liten "innsikt" på dette ettersom du er eneste personen som har tilgang til dine private keys ( burde jaffal hvert eneste som har tilgang ) det fører at DU har kontroll.

 

Bitcoin er et desentralisert system, isteden for banker så er Bitcoin mellom brukerne.

 

Jeg personlig ser en stor forskjell på økonomisk frihet og ta friheten til å utføre andre straffbare handlinger. ( håper andre har samme tanken her )

Dette har lite med politikk å gjøre, derimot er vel begrepet skatteunndragelser. Det å unnlate å betale skatt er vel straffbart. Det er ikke noe du kan velge å ikke gjøre, ikke mer enn andre straffbare handlinger.

 

Å kalle skatteunndragelser for økonomisk frihet er tøys. Skatteetaten har riktignok lite innsyn i Bitcoins, men det gjør ikke skatteplikten frivillig. Skatteetaten har også lite innsyn i kontoer i Panama. Man kan ikke unnlate å oppgi dem av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

jeg ANBEFALER folk å følge skattesystemet, men ettersom de har friheten til å velge med Bitcoin er det opp til dem.

 

Er det noe du sier fordi noe annet ville vært ulovlig, eller ser du faktiske fordeler med å betale skatt?

 

Anonymous poster hash: f72ae...346

Fordelen er vel i første omgang å være en lovlydig borger. Er man uenig i lovene bør man prøve å endre dem, ikke bryte dem.

Sekundært er fordelen å slippe straffeskatt når skatteetaten finner ut av det.

 

Edit: PS Anbefaler at folk ikke misbruker anonymfunksjonen i ikkesensitive spørsmål/ytringer

Endret av nirolo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

3: Selv om kryptos etter all sannsynlighet er her for å bli, så eksponerer man seg for mye risiko ved å investere alle sparepengene sine her. Sjansen for at en kryptos verdi kan gå helt til 0 (NULL) på et øyeblikk er til stede. Oppsiden er enorm. Investerer man hundre tusen kroner i kryptos i dag kan man være mangemillionær neste år. Eller blakk. Hundre tusen kroner i indeksfond er nærmest garantert å gi sju-åtte prosent annual avkastning over en 20-årsperiode.

 

Hvis kryptos virkelig slår an så vil vel ikke indeksfond være verdt noe særlig. Det er bare noe folk putter pengene i i dag fordi rentene i banken er så lave. 

 

 

Anonymous poster hash: f72ae...346

 

 

Og med det utsagnet mister du all kredibilitet. Investeringer i produktive selskaper kan ikke sammenlignes med å investere i nuller og enere, hvis eneste formål er å bygge luftslott der håpet er at det skal finnes en større sucker enn deg selv i framtiden, som er villig til å betale mer enn du selv betalte for dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

3: Selv om kryptos etter all sannsynlighet er her for å bli, så eksponerer man seg for mye risiko ved å investere alle sparepengene sine her. Sjansen for at en kryptos verdi kan gå helt til 0 (NULL) på et øyeblikk er til stede. Oppsiden er enorm. Investerer man hundre tusen kroner i kryptos i dag kan man være mangemillionær neste år. Eller blakk. Hundre tusen kroner i indeksfond er nærmest garantert å gi sju-åtte prosent annual avkastning over en 20-årsperiode.

 

Hvis kryptos virkelig slår an så vil vel ikke indeksfond være verdt noe særlig. Det er bare noe folk putter pengene i i dag fordi rentene i banken er så lave. 

 

 

Anonymous poster hash: f72ae...346

 

 

Og med det utsagnet mister du all kredibilitet. 

 

Jeg kan si det samme om deg. 

 

Anonymous poster hash: f72ae...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

3: Selv om kryptos etter all sannsynlighet er her for å bli, så eksponerer man seg for mye risiko ved å investere alle sparepengene sine her. Sjansen for at en kryptos verdi kan gå helt til 0 (NULL) på et øyeblikk er til stede. Oppsiden er enorm. Investerer man hundre tusen kroner i kryptos i dag kan man være mangemillionær neste år. Eller blakk. Hundre tusen kroner i indeksfond er nærmest garantert å gi sju-åtte prosent annual avkastning over en 20-årsperiode.

 

Hvis kryptos virkelig slår an så vil vel ikke indeksfond være verdt noe særlig. Det er bare noe folk putter pengene i i dag fordi rentene i banken er så lave. 

 

 

Anonymous poster hash: f72ae...346

 

 

Og med det utsagnet mister du all kredibilitet. Investeringer i produktive selskaper kan ikke sammenlignes med å investere i nuller og enere, hvis eneste formål er å bygge luftslott der håpet er at det skal finnes en større sucker enn deg selv i framtiden, som er villig til å betale mer enn du selv betalte for dem. 

 

 

Du viser jo bare at du ikke forstår krypto når du sier at det bare er nuller og enere. 

 

Anonymous poster hash: f72ae...346

Lenke til kommentar

Poster fra mobil og gidder ikke prøve meg på multisitat.

 

1: Skulle kryptos føre til børsenes undergang er det jo veldig greit å sitte på kryptos. Spredning av risiko og alt det der. Nå tviler jeg sterkt på at dette kommer til å skje... Finansverdenen vil omfavne krypto.

 

2: Coinbase funker godt og har en god app på mobil. Kan anbefales.

 

3: Har aldri hørt noe om toppskatt på daytrading, og et kjapt google-søk ga meg ikke noe svar. Antar dette må være feil. Slik jeg forstår Skatteetaten sine uttalelser om Bitcoin så skal man bare skatte av fortjeneste når man casher ut til fiat, samt betale formueskatt dersom det er aktuelt. Jeg er ikke helt 100% sikker på hvordan det her fungerer og planlegger å ta kontakt med myndighetene før jeg tar ut en eventuell gevinst. All USD$ jeg mottok fra salg av LTC ble før øvrig umiddelbart reinvestert i annen krypto.

 

4: Verdien av ethvert selskap stiger eller synker over tid, men for det meste stiger det. Tiden og utviklingen går fremover. Det er mer verdi i verden i dag enn det var for 50 år siden, og med mindre vi bomber oss selv tilbake til middelalderen så vil verden være mer verdt om 50 år også. Børsene representerer dette og det hele er ganske fair. Jeg har lest mye rart om sentralbanker og er helt enig i at det foregår mye skitne greier, men det er ingen grunn til å styre unna børsen... Kryptos og blockchain er en direkte trussel mot sentralbanksystemet, så de neste årene kan bli ganske spennende..

Endret av BALT3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved daytrading blir du beskattet som en virksomhet, ved vanlig langvarig sparing er det kun kapitalskatt.

 

Hvor grensen går er difust, men ved daytrading har du gått over grensen fra alminnelig sparing til at det er en virksomhet.

 

Du må vel forøvrig skatt av hvert salg også når du kjøper andre BC. Dette blir tilsvarende reglene for aksjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aha, takker.

 

Tolker det dithen at det egentlig skal en del til før at man må betale toppskatt. Daytrader jo egentlig ikke, rebalanserer jo bare porteføljen en gang i måneden sånn cirka :^)

 

Liker uansett å ha ting på det rene, så skal kunne fremvise logger, noe Skattedirektoratet kanskje vil se dersom jeg skulle være heldig og tjene noen hundre tusen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...