Gå til innhold

Rente på lån fra lånekassen


Mir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Er ikke studelån rentefritt mens man studerer, uavhengig av om man har mottatt støtte for 1,3 eller 5 år?

Ikke for meg i hvert fall.

du må søke

Til deg uten rentefritt lån: som Salvesen sier, må du søke. Lånekassen får jo ingen automatisk melding om at du studérer når du ikke har søkt lån. Derfor må du manuelt gi beskjed og dokumentere at du er under utdanning for å muliggjøre rentefritak.

Lenke til kommentar

Sommer 2016 sluttet jeg å ta opp lån, men jeg fortettet å studere + jobbe. Hadde en inntekt på 290 000,- i 2016. 

Jeg har i ett år betalt fradrag + rente, mens jeg var i fulltidsutdanning.

 

Har jeg rett på rentefritak?

 

https://lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/Rentefritaksgrenser-tidligere-ar/

 

Her står det at det er ingen grense på egen inntekt, dersom man er fulltidsstudent.

Lengre ned er det oppgitt "Lav inntekt ved fulltidsarbeid Soning", hvor man forholder seg til en inntektsgrense samt bruttoinntekt i de månedene man søker skal være under 15 465,-

 

Kommer jeg i den første kategorien, selv om jeg har vært i fulltidsjobb? Har jeg rett på rentefritak? Er det for sent å søke om det nå som jeg har betalt rentene?

 

 

 

Lenke til kommentar

Sommer 2016 sluttet jeg å ta opp lån, men jeg fortettet å studere + jobbe. Hadde en inntekt på 290 000,- i 2016. 

Jeg har i ett år betalt fradrag + rente, mens jeg var i fulltidsutdanning.

 

Har jeg rett på rentefritak?

 

https://lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/Rentefritaksgrenser-tidligere-ar/

 

Her står det at det er ingen grense på egen inntekt, dersom man er fulltidsstudent.

Lengre ned er det oppgitt "Lav inntekt ved fulltidsarbeid Soning", hvor man forholder seg til en inntektsgrense samt bruttoinntekt i de månedene man søker skal være under 15 465,-

 

Kommer jeg i den første kategorien, selv om jeg har vært i fulltidsjobb? Har jeg rett på rentefritak? Er det for sent å søke om det nå som jeg har betalt rentene?

 

 

 

 

Jeg har fulltidsjobb og er fulltidsstudent med fullt studielån og betaler ingen renter.

 

Jeg ville vurdert å tatt opp lånet og satt det av hvis du har disiplinen til det.

Endret av middelsgod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...