Gå til innhold

Skriveprogram hvor man kan ha notater og artikkelen side ved side i samme vindu?


Ravnen

Anbefalte innlegg

Jeg trenger i hovedsak bare et enkelt program hvor jeg kan ha notater på høyre side og skrive artikkelen på venstre, i samme vindu. Tidligere har jeg bare åpnet to dokumenter i forskjellige vinduer, og tilpasset vinduene slik at de er ved siden av hverandre. Dette blir unødvendig komplisert, spesielt siden jeg tab'er mye frem og tilbake mellom nettleseren og dokumentene. Er det noe program hvor jeg kan ha to ark, side ved side i samme vindu? Trenger ikke være gratis. Må helst være kompatibelt med Mac. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det denne slags notater du ser etter? (Boksene til høyre.)

Comment-text-range.png?r=45758

Nei, men takk for at du spurte! Burde ha presisert det mer. 

Når jeg skriver, lager jeg vanligvis en veldig "røff" skisse, som blir ganske lang og dårlig formulert. Jeg vil gjerne ha to ark ved siden av hverandre, hvor den ene er den røffe skissa, og hvor jeg skriver en mer "refinert" versjon av skissa på det andre dokumentet. Se for deg to word-dokumenter som er satt side ved side. 

Lenke til kommentar

 

Er det denne slags notater du ser etter? (Boksene til høyre.)

 

Nei, men takk for at du spurte! Burde ha presisert det mer. 

Når jeg skriver, lager jeg vanligvis en veldig "røff" skisse, som blir ganske lang og dårlig formulert. Jeg vil gjerne ha to ark ved siden av hverandre, hvor den ene er den røffe skissa, og hvor jeg skriver en mer "refinert" versjon av skissa på det andre dokumentet. Se for deg to word-dokumenter som er satt side ved side. 

 

 

Er det denne funksjonen du har brukt? 

https://support.apple.com/en-us/HT204948

Lenke til kommentar

 

 

Er det denne slags notater du ser etter? (Boksene til høyre.)

 

Nei, men takk for at du spurte! Burde ha presisert det mer. 

Når jeg skriver, lager jeg vanligvis en veldig "røff" skisse, som blir ganske lang og dårlig formulert. Jeg vil gjerne ha to ark ved siden av hverandre, hvor den ene er den røffe skissa, og hvor jeg skriver en mer "refinert" versjon av skissa på det andre dokumentet. Se for deg to word-dokumenter som er satt side ved side. 

 

 

Er det denne funksjonen du har brukt? 

https://support.apple.com/en-us/HT204948

 

Interessant! Dette er nytt for meg.

Gjorde det nok på gamlemåten ved å tilpasse dem selv, men dette er jo en forbedring.

Imidlertid vil jeg fortsatt foretrukket et enkelt program hvor jeg bare kan ha to ark ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar

Hvordan hadde du tenkt å synkronisere venstre og høyre side?

 

Hva hvis det ikke funker på mac?

Nei. Enkelt og greit ser jeg etter et program som lar meg se på to ark samtidig og skrive på begge, uten at jeg trenger å åpne to uavhengige dokumenter. Men jeg får inntrykk av at et slikt program ikke eksisterer

Lenke til kommentar

 

Hvordan hadde du tenkt å synkronisere venstre og høyre side?

 

Hva hvis det ikke funker på mac?

Nei. Enkelt og greit ser jeg etter et program som lar meg se på to ark samtidig og skrive på begge, uten at jeg trenger å åpne to uavhengige dokumenter. Men jeg får inntrykk av at et slikt program ikke eksisterer

 

 

Nærmeste jeg kommer på er OneNote hvor du kan ha flere tekster gående samtidig i samme notat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...