Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wifi på hytta - uten internett?


Anbefalte innlegg

Har en hytte hvor vi ikke har noe bredbåndløsning, og forsåvidt ikke bruk for det. 

 

Men, jeg kunne tenkt meg å ha wifi der, med tanke på mulighet til å f.eks spille av netflix som er lagret på telefonen på tven. 

 

Er dette gjennomførbart, og vil det da føre til at en samtidig ikke vil kunne ha tilgang til internett på telefonen som da er koblet til wifien? 

 

Edit: så da for meg en løsning med Chromecast for avspilling på tv, og chromecast audio-løsning for tilkobling til tivolien. 

Endret av finfyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...

Om det kan hjelpe eller ikke, så er to løsninger, 1) Bruke mobilabonnement med fri data, og sette opp en trådløs bruker på telefonen (så fremt den kan støtte det), som du kan koble til med wifi med hva enn du vil bruke.

 

2) Laste ned alt du vil se av serier og alt mulig før du reiser, og lagre det på medier og minnepenner.

Lenke til kommentar

Noen som har kommet over noen nye muligheter for dette?

Siden du tar opp igjen din egen tråd ett år senere, hadde det vært fint om du skrev litt om hvilke erfaringer du gjorde deg, hva du prøvde. Da er det litt enklere for andre å svare konsist og slippe å repetere tidligere innlegg.

Lenke til kommentar

Dette er ikke bra teknologiske diskusjon-brukere. Et år uten løsning. TS forteller at han vil spille av nedlastet materiale på TV. TS vil altså ikke bruke nett til streaming. Da må vi forsøke å komme opp med en løsning for dette, uten å føre andre på villspor bort fra ønsket løsning.

 

Jeg har ikke brukt chromecast uten nett-tilgang før. Men om det er mulig betror jeg meg i svært liten grad til.

Samsung har en app i "App Store" der man kan overføre bilder og lyd gjennom nettverket når både Iphone og Samsung TV er tilknyttet. Samsung-telefoner har som kjent sin egne "wifi-direct" løsning i hovedmenyen. Men du må følgelig ha en TV som støtter dette. Andre merker har også tilsvarende løsninger.

 

En annen mulig løsning, om du ikke vil investere i ny TV, kan være skjermkabel(microusb til HDMI) for overføring av det som er på skjermbildet på telefonen til TV. Denne kabelen har ikke mulighet for å lade samtidig, men det har denne.

Har ingen erfaring med lyd på denne løsningen, men det kunne kanskje virke med en gammeldags lakriskabel til stereo output i tillegg. 

 

PS: Et annet viktig moment du skal være klar over er at chromecast laster ned nye bakgrunner 24/7. Noe som sluker data.

 

Gi oss en tilbakemelding på hva du finner ut da!

Noen som har kommet over noen nye muligheter for dette?

Endret av gkv
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...