Gå til innhold

Laptop hjelp, billig og god :)


Anbefalte innlegg

Hei.

Er på utkikk etter en Laptop for en kollega på jobb.

 

Maks 4-5 tusen kroner, helst mindre.

 

Ikke noen store krav, skal brukes til studie Økonomi og ledelse.

 

Hun som skal ha PC'en er VELDIG lite datakyndig, så trenger noe som bare fungerer helt fint og greit. (Hun skulle installere driver til printer på stasjonær PC hjemme.. endte opp med Kinesisk virus som ødela maskinen). :)

 

Skal være god nok til youtube, musikk, Excel, Word, osv.

Windows OS, er vell Windows 10 som er standard nå.

 

 

Har dere noen gode forslag?

Jeg tenker at det finnes mange billige PC'er, men det finns også mange billig dritt pc'er, så greit å unngå dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett på noe med bra byggekvalitet, batteritid, skjerm og vekt.

Enig.

 

Alt du får kjøpt nytt i dag er godt nok for det du skal bruke det til.

Ikke enig, det finnes ræl du ikke ønsker å betale for. Ser du etter modeller med i3, i5 eller i7-prosessor, minimum 4 GB RAM (helst 6 eller mer) og skjermoppløsning større enn 1366x768 får du ihvertfall noe som funker såpass at du ikke pælmer det ut vinduet etter en uke fordi ting går tregt som sirup.

 

Videre selges omtrent alle laptoper i dag med SSD, som stort sett har betydelig mindre lagringskapasitet enn tradisjonelle harddisker, som skal romme operativsystem og programvare i tillegg til personlige filer. 128 (ish) GB kan være litt lite, men muligens tilstrekkelig om det er lite programvare som trenger å installeres og det er få/små persolige filer (tekst, bilder og musikk, ikke video). Jeg har en 240 GB SSD i laptopen min, og synes selv det er litt knapt - men så har jeg litt video og noen ikke altfor store spill installert i tillegg.

 

Datafriken sitt forslag er sannsynligvis midt i blinken dersom skjermstørrelse og vekt er passelig.

Lenke til kommentar

Den som er nevt her i et par innlegg er den rimeligste du får med OK specs (altså en PC med Windows som kjører bredt utvalg av software), Hadde neppe hatt enorme forhåpninger til denne kvalitetsmessig, men dette er vel så bra du kan forvente deg til denne prisen. Hadde valgt Lenovo som faktisk er rimelig kvalitet over det meste annet i dette segmentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...