Gå til innhold

Er ATI Radeon så bra som vi vil ha det til?


John Kr

Anbefalte innlegg

Er disse ATI Radeon baserte skjermkortene (Powered By ATI (PBA)) så bra som vi vil ha det til?

 

Jeg er nesten fanatiker når det gjelder skjermkort - det skal være ATI...

 

I den senere tiden har jeg fulgt nøye med de problemene disse PBA kortene har og det dreier seg ikke lenger om bare varmeproblemer, det er en rekke av problemer som tyder på masseproduksjon med minimal etter kontroll. Vi legger stadig skylden på ATI sine drivere, jeg trur faktisk det er selve skjermkortet som er dårlig.

 

Disse feilene går igjen spesielt på ”Power Color” og til dels ”Sapphire”.

 

Min påstand er at disse PBA kortene er svært dårlige. Her bør potensielle kjøpere tenke seg om før man går til innkjøp.

 

Nei, la oss få tilbake original ATI kortene (BBA).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har aldri hatt problemer med kort eller drivere før jeg byttet

til ati...

agp som ikke vil gå på 8x(selv om hk støtter det)driverproblemer som

gjør at spill krasjer.kortet krasjer av og til i lydkortet mitt...

og dette fantasiske bildekvalititeten som ati skulle ha(aldri sett noe til den)

har ati glømt dette,at kortet skal funger også.

skulle ha holdt meg til ge-force,det fungerte iallefall 100%hele tiden..

 

men det var vel den tvilsom ytelsen i direct x9 med fx-kortene og

prisen som ble avgjørende denne gang...

 

sier bare aldri mere ati... :thumbdown:

Lenke til kommentar
har aldri hatt problemer med kort eller drivere før jeg byttet

til ati...

agp som ikke vil gå på 8x(selv om hk støtter det)driverproblemer som

gjør at spill krasjer.kortet krasjer av og til i lydkortet mitt...

og dette fantasiske bildekvalititeten som ati skulle ha(aldri sett noe til den)

har ati glømt dette,at kortet skal funger også.

skulle ha holdt meg til ge-force,det fungerte iallefall 100%hele tiden..

 

men det var vel den tvilsom ytelsen i direct x9 med fx-kortene og

prisen som ble avgjørende denne gang...

 

sier bare aldri mere ati... :thumbdown:

Funker ikke kortet, så lever det inn og bytt til geforce da mann. Så kan vi andre nyte vårt kort i fred ;)

Lenke til kommentar

Så kan vi andre nyte vårt kort i fred..!

vel..frisk uttalese fra deg,men hvor mange poster fins det her på

forumet og drivereproblemer og agp som ikke vil kjøre med 8x..

 

er jo ikke akkurat noen nyhet.

betaler man nesten 3000.- for et kort vil man vel at det skal fungere også.

 

vet ikke hvilker ati-kort du sitter med,men renger med at du aldri har

hatt problemer men drivere eller annet av noe slag(har nesten litt problemer

får og tro deg)

 

ps:er ikke noe personanngrep på deg,men desverre et pro mange sliter med.

 

jo.seff kunne jeg byttet,men skal vente til jeg ser hvordan det blir med ytelsen

til fx-kortene i direct x9 spillene fremover !

vil jo ikke kjøpe et kort som har mindre ytelse i dx 9 spill enn jeg allerede har

noe som jeg ikke vet ennå.

har bare sett 2-3 tester på dx9 spill som er kommet ut(renger ikke med hl 2 og

doom 3 siden vi ikke har sett mere enn beta-versjoner på spillene)

Lenke til kommentar

Til trådstarter er der vel kanskje en ting å sjekke opp litt før man kommer med en del påstander, siden både Sapphire og Powercolor er BBA.

 

Selv sitter jeg på et lite Hercules 9800pro kort, som så riktig er et PBA kort, som noen over meg sa.

 

Har brukt alle de nye driverne fra og med cat 3.4 til og med 3.9 har til dags dato ikke hat noen som helst problemer får jeg fikk Call Of Duty. Skrudde av et par ting og alt fungerer som en drøm.

Men man kan jo ikke regne med at alle kort som kommer er uten feil. Har jo sett mere en en post på forumet om at viften på PowerColor ikke er verdens beste men du får vel det du betaler for. Også sett tester på at kjøleribbene på Sapphire 9800 kort som har sittet litt "løst".

 

Så jeg vil vel si at ATI Radeon er så bra som vi vil ha det til. Vel i hvertfall skjermkortet mitt :p

 

Edit: nesten dobbelpost, flere som har problemer med HW.no i dag?

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Greit....

 

Å legge frem konkrete bevis for hva som er BBA og PBA er kanskje ikke så lett her og nå.

 

Poenget var å få frem at de kortene vi kaller for originale ATI har ikke alle disse problemene som Power Color og Sapphire har.

 

Du sier her MU26599 at Power Color og Sapphire er BBA kort, i så fall så tyde dette på at ATI lager flere kvalitetsnivåer kort. Det er jo kjent at Power Color og til dels Sapphire har en rekke feil som det er mindre av på de originale kortene. Det jeg mener med originale ATI kort er de som webshopene kaller for originale.

 

Når det gjelder Hercules så er feilprosenten vesentlig mindre en de ovennevnte. Disse kortene har ikke disse varmeproblemene blant annet.

Hvorfor koster et Herculrs kort ca 1000,- mer en de andre, er det kun for at de har kun en blå lysdiode i viften eller er det noe annet?

 

Vi må bare innse at det er kvalitetsforskjeller og prisforskjeller på disse ATI Radeon kortene.

 

Etter at alle disse fabrikkmerkene har kommet på banen så har ATI i mine øyner fått en ripe i lakken.

:shrug:

Lenke til kommentar
Jeg er nesten fanatiker når det gjelder skjermkort - det skal være ATI...

Nei, la oss få tilbake original ATI kortene (BBA).

Hehe. Du er ikke alene. Kan ikke være mer enig. Mener også at BBA er de beste Radeon-kortene. Vil hardnakket påstå at ingen vet bedre enn ATI selv hvordan man lager ATI-kort. Skjermkortet mitt (se under) er et ekte Build By ATI. Har aldri klikket, har aldri hatt problemer med driverne. Mitt neste skjermkort skal også være fra ATI selv, altså et rent ATI-kort. Lagde en post igår hvor jeg spurte hvor man fikk tak i slike kort.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Hercules så er feilprosenten vesentlig mindre en de ovennevnte. Disse kortene har ikke disse varmeproblemene blant annet.

Hvorfor koster et Herculrs kort ca 1000,- mer en de andre, er det kun for at de har kun en blå lysdiode i viften eller er det noe annet?

 

Vi må bare innse at det er kvalitetsforskjeller og prisforskjeller på disse ATI Radeon kortene.

 

Etter at alle disse fabrikkmerkene har kommet på banen så har ATI i mine øyner fått en ripe i lakken.

jeg har hatt sapphire og hercules 9800pro, hadde først sapphire som funket problemfritt og byttet så til hercules pga jeg fikk mye for sapphire kortet og jeg hadde hørt at hercules var bedre men nei det var det ikke. Fikk en stor drop i frameraten når jeg spilte og det kom artifacts vist jeg spilte en stund.

Jeg savna mitt gode gamle sapphire :(

men nå venter jeg på et asus 9800xt :D

asus = kvalitet

 

edit: jeg synest det er hercules som har fått en ripe i lakken

Endret av sub1343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...