Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

Er det noen som har den fjerneste anelse på når det informeres om man må stille på opptak/intervju dersom man besto i år?

Ganske sikker på at opptaket er spikret før 1. februar og at eventuelle endringer fra dagens ordning kommer til å være kjent før/rundt denne datoen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. 

Jeg har noen spørsmål rundt egnethetsvurderingen.

 

Vet noen om opptakskontoret har et bestemt tall på antall søkere som skal godkjennes å forholde seg til? Eller velges det kun i forhold til om man er egnhet/uengnet, uten hensyn til antall?

 

Jeg tenker at hvis de har et tak på antall som skal godkjennes, vil jo dette være med på å holde poenggrensene relativt stabile. Så dette virker som det mest fornuftige. Jeg vet at opptaksprosessen er ment å være mest mulig rettferdig, men kan det tenkes at det er en ulempe å være blant de siste på intervju?

 

Jeg ser for meg at opptakskontoret verdsetter motivasjon. Har man en fordel som andregangssøker i forhold til å bli vurdert som egnet, sammenlignet med en førstegangssøker? Eller har man enda mer å bevise om man søker for andre gang? Tanker rundt dette tas i mot med takk.

 

Hilsen en som fikk avslag i år...

Det at du fikk avslag i år og søker på nytt viser at du er motivert, og jeg kan ikke tenke meg annet enn at det skal telle positivt. Det viktigste er likevel at du forbedrer deg på det/de punktene som gjorde at du ikke ble funnet egnet. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-3RYwwc

Det blir ikke kutt i studieplasser av det jeg har hørt neste år.

Og jeg hørte nettopp at det blir det. Dersom de vedtar dette budsjettet blir det garantert kutt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Er såkalt hearsay. Det har vært så mye vingling frem og tilbake, om med dette budsjettet tviler jeg ikke på at skolen velger å kutte plasser. Hva er poenget med å bruke masse ressurser på politi som ikke får jobb? Spent på hvordan PF responderer på forslaget til statsbudsjett til uka også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Etter hva jeg fikk som svar fra phs, virker det som at de godtar det.

Nå ble jo forslaget lagt frem på torsdag, så det skal godt gjøres at PHS har tatt noen endelig stilling til det allerede.

 

Dette er uansett nok et bevis på at man ikke kan stole på at en Høyre-regjering gjør noe for andre enn de som allerede har jobb og masse ressurser...

Lenke til kommentar

Jeg var en av de heldige som gikk rett ut i jobb dagen etter avslutninga. Dessverre er det ikke slik for alle. Fortsatt står flere på mitt kull (2016-kullet) uten jobb. Og deres IP-godkjenning går snart ut. Da vil det dessverre i praksis si at de havnet bakerst i køen. Det er absolutt noe man bør tenke på når man søker denne utdanningen, i alle fall når fremtiden ser såpass mørk ut. Men det ordner seg for de fleste til slutt!

Endret av Krimt3k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...