DJViking Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Raimop skrev (14 timer siden): Om du skal gjøre det etter boka skulle du skattet av dine ETH etterhvert som du har minet de med fratrekk for strøm og avskriving av utstyr, så deretter av gevinsten ved salg fra utbetalingstidspunkt av det du har minet. Er mange år siden de ble minet, før det kom regelverk for skatting av krypto. Dessuten umulig for meg nå å vite kostnaden jeg hadde for miningen. Hva om jeg heller bruker kryptoen på nettkjøp, sender det til noen?
Herr Brun Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden DJViking skrev (5 timer siden): Er mange år siden de ble minet, før det kom regelverk for skatting av krypto. Dessuten umulig for meg nå å vite kostnaden jeg hadde for miningen. Hva om jeg heller bruker kryptoen på nettkjøp, sender det til noen? Det har alltid vært et regelverk for beskatning av krypto. Det var en periode spørsmål om mva på omsetning, ellers er det bare naivitet hos kryptobros som har skapt et inntrykk av uklar rettstilstand for skatt. Prøv å gjette selv om det endrer skatteplikten om du bruker kryptoen på nettkjøp direkte heller enn å selge for kontanter før du handler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå