Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

 

 

Hvorfor er det bare 21mill bitcoins?

 

Godt spørsmål. Jeg tror ikke Nakamoto regnet med at det skulle bli så stort som i dag. Det hadde gitt mer mening om capen var på 21 billioner.

 

At det er cap på 21 mill er laget til strategisk, husk at bitcoin går ned mot satoshi. Å jo jeg tror Satoshi Nakamoto hadde denne visjonen for seg, men det vett vi jo ikke enda.

 

 

Hvorfor er det strategisk å sette capen på kun 21 millioner? Ja, det finnes mange flere Satoshi, men hvorfor sette komma så langt frem at en Bitcoin er mange tusen dollar allerede før det har blitt mass adopted?

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hvorfor er det bare 21mill bitcoins?

 

Godt spørsmål. Jeg tror ikke Nakamoto regnet med at det skulle bli så stort som i dag. Det hadde gitt mer mening om capen var på 21 billioner.

 

At det er cap på 21 mill er laget til strategisk, husk at bitcoin går ned mot satoshi. Å jo jeg tror Satoshi Nakamoto hadde denne visjonen for seg, men det vett vi jo ikke enda.

 

 

Hvorfor er det strategisk å sette capen på kun 21 millioner? Ja, det finnes mange flere Satoshi, men hvorfor sette komma så langt frem at en Bitcoin er mange tusen dollar allerede før det har blitt mass adopted?

 

Kopierer inn en god forklaring fra www.thebitcoin.pub

 

 

You might have asked “Why was Bitcoin designed to have a cap?” But, instead, you asked “Why is the cap set at 21 million bitcoins”. Let’s explore both questions starting with the choice of a circulation cap…

 

Why set the cap at 21 million BTC?

The choice of a cap number is arbitrary and in fact, it could be 1 or it could be 1 hundred trillion. It makes no difference at all and it has no effect on the economy—even if Bitcoin were to be adopted as a currency all over the world. If it were set to 1 BTC, we would simply discuss nano-BTC instead of 1 BTC for amounts of about $4500.

 

In fact, we already do this today. For many purposes, people are concerned with very small payments. And to best discuss these payments, we have the Satoshi. There are 100,000 Satoshi to each bitcoin (BTC).

What is important, is that the total number of bitcoin (regardless of how many units there are) can be divided into very tiny fractions. That way, the total worldwide supply can be divided into smaller and smaller slivers as market adoption gains traction. Everyone needs to earn, save, spend or pay with a piece of the pie. All users need to know is what fraction of the pie do I control? and not how many ounces, pounds, Kg, or tons is the pie. That is just a number.

 

Incidentally, the same could be said of gold (it can be shaved very thin), but gold is not quite like computer bits. It has industrial and cosmetic value, and this intrinsic demand for gold (beyond it’s role as a pure monetary instrument) has an effect on supply and demand along with the influence of investment, circulation, savings and reserve.

 

Why is there a cap at all?

At the beginning of this answer, I suggested another question: Why is Bitcoin capped at all? After all, the monetary supply in every country grows. Even gold production is likely to continue for centuries to come. Why not Bitcoin?

 

Satoshi designed Bitcoin to eventually become a deflationary currency. I believe that he/she recognized that inflation is a form of insipid taxation and it most certainly constitutes an involuntary redistribution of earned wealth. With a firm cap on the total number of units that exist, governments can still tax, spend and even enforce tax collection. They can go about business building bridges, waging war and providing assistance to the needy. But without a printing press in the hands of transient politicians, they can only spend money with the consent of their constituents and residents.

 

Of course, they could borrow money by issuing bonds. But with a capped currency, each creditor would earnestly believe in the will and ability of the country to repay its debts.

 

In effect, monetary policy is restricted to the business of the governed, but the money itself is not coined by a domestic treasury. It is the province of something that is far more certain than a human institution. It arises from pure math and it the auditing is open and transparent. That’s because the bookkeeping is crowd sourced.

 

For prescient legislators and and national treasurers, Bitcoin presents far more of an opportunity than a threat. It is good for both government, business and consumers, because it forces everyone to be open and honest. Ultimately, it builds trust in government, because no one can cook the books, water down wealth, or print their way out of debt.

 

What about the recession. Isn’t it a result of deflation?

Deflation doesn’t lead to recession. Rather, it sometimes accompanies a recession. Recession is caused by an uncertain job market, war, a massive supply chain interruption or political upheaval. In one way or another, it boils down to a lack of confidence sparked by one of the economy’s foundations: consumers, investors, business or creditors.

 

Bitcoin as currency removes a major impediment to confidence. By creating a system that cannot be rigged, it fosters trust in government along with an open and transparent treasury.

Endret av CryptoClan
Lenke til kommentar

Jeg forstår hvorfor det er bra med en cap, men det virker rart at capen ikke ble satt langt høyere enn 21 millioner. Dels fordi det er upraktisk å snakke om mikrobitcoin og nanobitcoin i stedet for bare Bitcoin, men også fordi jeg stadig hører noobs si at de ikke har råd til Bitcoin fordi det har blitt for dyrt. Hvis det var 21 billioner Bitcoin i stedet for 21 millioner ville ingen sagt at de ikke hadde råd. Ja, jeg vet at man ikke trenger å kjøpe en hel Bitcoin, men noobs vet typisk ikke dette, og dette kan være en barriere for kjøp.

 

Det sies forresten at IOTA har gratis betalinger. Tror du det kan utkonkurrere Bitcoin? 

Lenke til kommentar

Jeg forstår hvorfor det er bra med en cap, men det virker rart at capen ikke ble satt langt høyere enn 21 millioner. Dels fordi det er upraktisk å snakke om mikrobitcoin og nanobitcoin i stedet for bare Bitcoin, men også fordi jeg stadig hører noobs si at de ikke har råd til Bitcoin fordi det har blitt for dyrt. Hvis det var 21 billioner Bitcoin i stedet for 21 millioner ville ingen sagt at de ikke hadde råd. Ja, jeg vet at man ikke trenger å kjøpe en hel Bitcoin, men noobs vet typisk ikke dette, og dette kan være en barriere for kjøp.

 

Det sies forresten at IOTA har gratis betalinger. Tror du det kan utkonkurrere Bitcoin? 

IOTA er veldig bra crypto! Men jeg tror ikke den kommer til å utkonkurrere Bitcoin. 

 

Personlig tror jeg at Bitcoin forblir storebror pga alt er basert rundt Bitcoin og teknologien til Bitcoin samt samfunnet rundt den er fantastisk.

 

Men så har vi MySpace exemplet, selv om MySpace var før Facebook tok Facebook over. Det samme kan skje i Crypto, det er en mulighet at en annen coin tar over market capen til Bitcoin men det tror jeg personlig ikke kommer til å skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil prøve 5k NOK i Bitcoin, hvordan gjør jeg det? Har dere tatt ut penger tilbake i NOK igjen, går det fint?

 

 

Jeg gjør akkurat det samme som deg, se i den andre crypto tråden, Coinbase funker veldig bra, litt stress med registerings og bli verified men gikk helt greit!

 

Bruker du denne linken får vi begge 10$

 

  https://www.coinbase.com/join/598d77f26b4672008efa20f9

Lenke til kommentar

 

Jeg vil prøve 5k NOK i Bitcoin, hvordan gjør jeg det? Har dere tatt ut penger tilbake i NOK igjen, går det fint?

 

Jeg gjør akkurat det samme som deg, se i den andre crypto tråden, Coinbase funker veldig bra, litt stress med registerings og bli verified men gikk helt greit!

 

Bruker du denne linken får vi begge 10$

 

https://www.coinbase.com/join/598d77f26b4672008efa20f9

Har du noen tanker omkring å oppgi personnummer på coinbase?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil prøve 5k NOK i Bitcoin, hvordan gjør jeg det? Har dere tatt ut penger tilbake i NOK igjen, går det fint?

 

Jeg gjør akkurat det samme som deg, se i den andre crypto tråden, Coinbase funker veldig bra, litt stress med registerings og bli verified men gikk helt greit!

 

Bruker du denne linken får vi begge 10$

 

https://www.coinbase.com/join/598d77f26b4672008efa20f9

Har du noen tanker omkring å oppgi personnummer på coinbase?

 

Brukte selv bilde av førerkortet. Coinbase har funket utmerket så langt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg vil prøve 5k NOK i Bitcoin, hvordan gjør jeg det? Har dere tatt ut penger tilbake i NOK igjen, går det fint?

Jeg gjør akkurat det samme som deg, se i den andre crypto tråden, Coinbase funker veldig bra, litt stress med registerings og bli verified men gikk helt greit!

 

Bruker du denne linken får vi begge 10$

 

https://www.coinbase.com/join/598d77f26b4672008efa20f9

Har du noen tanker omkring å oppgi personnummer på coinbase?

Brukte selv bilde av førerkortet. Coinbase har funket utmerket så langt.

Står personnummer på førerkort også, men som du sikkert har fått med deg så har du fått $10. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...