Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Stoppe namsmann og ordne opp privat?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

 

 

Du "gjetter" på at han tjener mye svart fordi staten konfiskerer mesteparten av inntekten?

 

Herreguuuuud....

 

Vent heller noen år og få tilbake det han skylder deg med statens torpedoer i ryggen, du får vel også renter på det han skylder eller?

Det forutsetter at han faktisk har noe som statens torpedoer får tak i.

 

Han slutter vel neppe i jobben sin frivillig, så han vil ha en inntekt i de kommende årene også etter at staten har fått sitt. Å gamble på en fiktiv svart inntekt eller store eiendeler som ikke er konfiskert av staten er idioti.

 

Hvordan vet du at han faktisk har jobb?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beløpet er ikke betydelig, jeg hadde egentlig avskrevet summen og regnet ikke med å kunne få noe av det igjen.

 

Namsmann sa at det var ingenting å spare for motpart om jeg trakk saken, innkrevingsgebyr på nærmere 2000kr ble fakturert uansett.

Eneste måtte vært renter men det er ikke all verdens.

 

Jeg sender namsmann et brev og ber de redusere kravet men det jeg har mottatt, så får de drive inn resten :)

Lenke til kommentar

Si at hvis du får hele beløpet i dag, så kansellérer du namsmannen rett etter du har fått pengene. Dét er den eneste måten han skal kunne kjøpe seg fri på.

 

Innen økonomi, så må man være konsekvent. Slike tilfeller som dette viser bare hvor lite makt vanlige folk har, hvor ubalansért systemet er blitt. Det tar hundre år og krever masse ressurser å kreve inn ugjort gjeld. Hele systemet er basért på tillit. Da må man ikke innvilge tillit så lenge man ikke er svært sikker på at den man har med å gjøre er ærlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...