Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Så det er ingen regler eller maksgrense på hvor mye som kan importeres? Har hørt snakk om at det er lov å importere til eget bruk for så og så mange måneder.

 

Folk får rette på meg hvis jeg tar feil men tror det er snakk om 2 eller 3 måneders bruk... hvor mye dette er snakk om eksakt vet jeg ikke desverre, men synes å huske at det har blitt tatt opp tidligere i tråden, så kanskje du kan finne svar på det der, eventuelt så kommer nok en av "gamle gutta" nok snart og gir det ett svar :p

 

http://www.norsk-dampselskap.no/NorskDampselskapForum/index.php?topic=409.0

 

Her er ett annet "dampforum" som og kan være en grei link å ha, leste kjapt igjennom den tråden og virket for meg som om det går mer på 200 kroners grensa og at det ikke står med stor feit skrift på pakken at det er ejuice med nikotin.

 

Ja,da var jeg visst for sent ute gitt :p

Endret av technicality
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så det er ingen regler eller maksgrense på hvor mye som kan importeres? Har hørt snakk om at det er lov å importere til eget bruk for så og så mange måneder.

 

Folk får rette på meg hvis jeg tar feil men tror det er snakk om 2 eller 3 måneders bruk... hvor mye dette er snakk om eksakt vet jeg ikke desverre, men synes å huske at det har blitt tatt opp tidligere i tråden, så kanskje du kan finne svar på det der, eventuelt så kommer nok en av "gamle gutta" nok snart og gir det ett svar :p

 

http://www.norsk-dampselskap.no/NorskDampselskapForum/index.php?topic=409.0

 

Her er ett annet "dampforum" som og kan være en grei link å ha, leste kjapt igjennom den tråden og virket for meg som om det går mer på 200 kroners grensa og at det ikke står med stor feit skrift på pakken at det er ejuice med nikotin.

 

Ja,da var jeg visst for sent ute gitt :p

 

Hehe. Men du har et godt poeng. Så lenge det ikke er merka med e-juice på utsida i krigstyper så går det ofte greit selv om verdien er over 200,-. Nå skal ikke jeg oppfordre til smugling her, men jeg sier bare at min erfaring er at tollen slipper igjennom mange flere pakker som ikke er rekommandert enn de som er rekommandert uten at de sjekker om verdien er over 200,- :D

Lenke til kommentar

Flott, da får jeg takke for kjappe og bra svar. Da vet jeg iallefall litt mer om hva det går i :)

 

Har et kjapt spørsmål til:

 

Ser at det er en del som røyker på såkalte box-mods, og at flere av disse går helt opp i 50w (Hvis jeg ikke tar helt feil.) Men hva er fordelen med en box-mod på 50w, satt opp imot f.eks en Vamo V5 som går opp til 15w?

Hvis jeg skjønner rett er det sånn med VW-mods at du stiller inn på Watt, så stiller den automatisk inn Volt alt etter hvor mye motstand det er i coilen, og etter det jeg har lest så vil du få best damp, uten brent smak på 5-8w, hva er da vitsen med å gå helt opp i 50w?

Lenke til kommentar

Det kalles gjerne "Cloud-chasing" det der :) Med et oppsett hvor man bygger coil og veke selv er det fint mulig å få til noe som veiker fort nok til å takle 50 W uten brent smak. Med de ferdigbygde greiene (f.eks. fra kanger eller aspire) svir du fort av hele skiten med 50 W og får brent smak. Vitsen med det er vel egentlig å generere mest mulig damp. Damping har blitt en sport for enkelte.

 

Personlig liker jeg meg rundt 10 W på de fleste av veskene jeg damper (dvs. jeg bygger coiler på rundt 1.3 ohm på mekaniske mods som gir ut rundt 3.7 V). Det er forskjell på veskene også med tanke på hva de tåler av varme før det smaker brent. Det finnes til og med veske som er spesial-laget for å tåle mer varme og lage enorme dampskyer :) VW mods som dytter ut 50 watt er fint og flott, men man kan jo også klare dette med et vanlig batteri og en coil på 0.3 ohm (nesten i alle fall). Da må man imidlertid sjekke at batteriet man bruker klarer å levere nok strøm og tåler det. (0.3 ohm, 3.7 V blir fort over 12 A så vær forsiktig).

 

Mitt tips: Gå gradene og lær deg ohms lov hvis du ikke kan den. 15 W holder i massevis for de fleste, men har du lyst på enda mer damp så må du som sagt opp på en kraftigere sak, eller en mekanisk mod. Men tenk sikkerhet, du vil ikke ha trynet ditt blåst av :)

Lenke til kommentar

Flott, da får jeg takke for kjappe og bra svar. Da vet jeg iallefall litt mer om hva det går i :)

 

Har et kjapt spørsmål til:

 

Ser at det er en del som røyker på såkalte box-mods, og at flere av disse går helt opp i 50w (Hvis jeg ikke tar helt feil.) Men hva er fordelen med en box-mod på 50w, satt opp imot f.eks en Vamo V5 som går opp til 15w?

Hvis jeg skjønner rett er det sånn med VW-mods at du stiller inn på Watt, så stiller den automatisk inn Volt alt etter hvor mye motstand det er i coilen, og etter det jeg har lest så vil du få best damp, uten brent smak på 5-8w, hva er da vitsen med å gå helt opp i 50w?

Som andre nevner det har mye å si på coil og motstand, men jeg ønsker i tillegg å nevne selve damp opplevelsen. Jeg har Vamo og vil aldri anbefalt den nå på dagens marked. Man får jo http://www.heavengifts.com/20W-Eleaf-iStick-Express-Kit-with-OLED-Screen-MOD-Battery.html

snart som yter 20w og er en mye mere hendig sak.

Mine erfaringer er med diverse ferdigtanker og Kayfun at ting smaker best på en god chip ala dna evolv 30w, eller sx 300 chipen som minimum. (Vaporshark, Hana, Sigelei som eksempler) Jeg har 50w mods også, men har ikke følt behovet for å gå over 25w enda.

Lenke til kommentar

En grunn til å ha kraftige regulerte boxmods er bruk av multicoil oppsett. Har du ett single coil bygg som trives best på 15 watt, kan du gjerne guffe på til 30 watt hvis du bruker dual coil, 45 watt med trippel coil etc. etc.

 

Godt poeng :)

 

 

Flott, da får jeg takke for kjappe og bra svar. Da vet jeg iallefall litt mer om hva det går i :)

 

Har et kjapt spørsmål til:

 

Ser at det er en del som røyker på såkalte box-mods, og at flere av disse går helt opp i 50w (Hvis jeg ikke tar helt feil.) Men hva er fordelen med en box-mod på 50w, satt opp imot f.eks en Vamo V5 som går opp til 15w?

Hvis jeg skjønner rett er det sånn med VW-mods at du stiller inn på Watt, så stiller den automatisk inn Volt alt etter hvor mye motstand det er i coilen, og etter det jeg har lest så vil du få best damp, uten brent smak på 5-8w, hva er da vitsen med å gå helt opp i 50w?

Som andre nevner det har mye å si på coil og motstand, men jeg ønsker i tillegg å nevne selve damp opplevelsen. Jeg har Vamo og vil aldri anbefalt den nå på dagens marked. Man får jo http://www.heavengifts.com/20W-Eleaf-iStick-Express-Kit-with-OLED-Screen-MOD-Battery.html

snart som yter 20w og er en mye mere hendig sak.

Mine erfaringer er med diverse ferdigtanker og Kayfun at ting smaker best på en god chip ala dna evolv 30w, eller sx 300 chipen som minimum. (Vaporshark, Hana, Sigelei som eksempler) Jeg har 50w mods også, men har ikke følt behovet for å gå over 25w enda.

 

Hørt flere som sier det, men det er jo egentlig ikke logisk :D 15W skal jo være 15W samma hvor det kommer fra egentlig. Mulig det har noe med stabilitet å gjøre, eller hurtighet. Vet ikke jeg. Selv bruker jeg bare mekanisk og har vært fornøyd med det, men tror jeg må prøve meg på en regulert snart :)

Lenke til kommentar

Flott, da vet jeg litt mer hva det går i når jeg snart skal oppgradere fra VV-batteriet mitt til ett litt mer avansert med VW :)

 

Er det noen som har erfaring med coiler som dette? Tenkte å bestille meg en dripper, men føler ikke helt for å begynne å lage coiler selv, vil noe som dette virke greit i en dripper? Evt. Hvilken tykkelse bør jeg bestille på vekene da?

 

http://www.fasttech.com/products/1878205

Lenke til kommentar

Flott, da vet jeg litt mer hva det går i når jeg snart skal oppgradere fra VV-batteriet mitt til ett litt mer avansert med VW :)

 

Er det noen som har erfaring med coiler som dette? Tenkte å bestille meg en dripper, men føler ikke helt for å begynne å lage coiler selv, vil noe som dette virke greit i en dripper? Evt. Hvilken tykkelse bør jeg bestille på vekene da?

 

http://www.fasttech.com/products/1878205

Skeptisk til de coilene der. Kanthal og Nichrome er vel 2 forskjellige ting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

@RRhoads: Det du sier der er helt nytt for meg. Titan edition har nok samme chip, det er bare casen som er laget av titan. Ble litt skremt jeg nå.

Den chippen leverer lavhastighets PWM som en Vamo, og ikke flatt output som en DNA/SX eller tilnærmet flatt(høyhastighets PWM el.) som en Provari eller Pipeline Pro.

 

Det stemmer nok det, men Vicious Ant leverte kun ut noen test eksemplarer. Final edition vil se slik ut:

 

STRICTLY LIMITED EDITION - STOCK ARRIVING END OF OCTOBER

 

NOW UPGRADED TO 250W of power, batteries, deans plugs and charger included. Comes in slick Vicious Ant embossed flip top display box.

Again stock will be extremely limited. Latest updated design.
Lenke til kommentar

Mora til en kompis av meg har et problem med at e-juicen hennes blir sort og smaker ille etter bare en uke på fordamper. Slikt tar meg flere måneder.

Tips til hva som kan være galt?

 

Hu har et e-smart-kit som hu kjøpte fra vaper.no, fordamper fra gode, gamle Kangertech, og noe juice fra Halcyon Haze, uten at hun kunne utdype noe mer enn det.

Lenke til kommentar

Mora til en kompis av meg har et problem med at e-juicen hennes blir sort og smaker ille etter bare en uke på fordamper. Slikt tar meg flere måneder.

Tips til hva som kan være galt?

 

Hu har et e-smart-kit som hu kjøpte fra vaper.no, fordamper fra gode, gamle Kangertech, og noe juice fra Halcyon Haze, uten at hun kunne utdype noe mer enn det.

Jeg er en relativt ny damper men har sikkert brukt noen ti talls timer på youtube for å sette meg inn i damping. Noen juice typer tåler sollys/varme dårlig, og noen typer kan til og med bli dårlige bare av for mye lufttilgang (som juicen får bare av å stå i en tank). Hvor oppbevarer hun juice flaskene sine? Hvis hun oppbevarer de kjølig og i et mørkt skap fks. og det samme ikke skjer med den juicen så er det vel ganske sannsynlig at det er lys/varme/luft som gjør det.

 

Noen som har bestilt fra http://cloudhousevapor.com ? Jeg lurer på hva "Add a Flavor Shot" er for noe

 

Er det mer smak, eller er det noe annet rart? Jeg er gla i masse damp, men ikke at det kiler i halsen. Mount Baker Vapor med 50-50-mix er ganske ok syns jeg, men noen som har bedre tips?

 

Bruker en Vamo V5 med Aspire Nautilus Mini, 2 ohm coil og sånn ca 4,5V.

Fra de juice butikkene jeg har vært borti som en kan velge ekstra flavor shots har det enten betydd mer tilsetning av smak så smaken blir sterkere eller at en fks. kan legge til menthol smak.

 

Edit:

Fikk forresten vapemail idag fra Triphammer. Må si jeg er MEGET fornøyd med deres juicer og kundeservice. Bestiller man mer enn 60ml så deler de opp ordren i flere pakker uten ekstra kostnad og skriver kun verdien av de 2 flaskene på pakka. Bestilte denne gangen: Death Star, Lemon Bon Bon, Cream Clotted Fudge, Cream Tea, Key Lime Pie og Banana Custard.

4rqamt.jpg

Endret av rekk
Lenke til kommentar

"Oh shit moment" ikveld. Var ute å kjørte, hadde vaporsharken i flaskeholder sammen med mobilen, så sto stille og trygt der. Tok et trekk av og til. Men når jeg kom hjem så ville den plutselig ikke tenne og skjermen var svart. Eneste som lyste opp var knappen. Tenkte at det kanskje hadde skjedd noe feil med den og at jeg muligens kunne resete den med å ta ut og inn batteriet, og DET FUNKA! :D

 

Så den virker igjen nå, men er dette en vanlig type "error" med Evolv chippen? Noen som har opplevd det samme? Dette skjedde jo relativt uten forvarsel, mistet den ikke i bakken eller lignende før skjermen plutselig var død. Hadde over halvt batteri igjen også. Og har brukt sharkskin'et fra første dag.

 

Har blitt alt for vandt med å dampe på ca. 14-15watt nå med nautilusen til å gå tilbake til ustabile MvP v2 med 11w... Fikk en liten oppvekker, så tenker jeg kommer til å handle en mod til med 15w+ så jeg har noe bra i reserve hvis den virkelig skulle dø.

 

Sjekket også den fantastiske 120 dagers garantien, og den dekker selvfølgelig ikke bruker feil (dvs. hvis du mister den i bakken EN GANG). Og hvem gjør ikke det en gang iblandt når en damper hele dagen og tar med seg mod'en overalt...

Endret av rekk
Lenke til kommentar

Har ikke opplevd det med min Vaporshark, men den døde i helga. Det var min egen feil, der jeg jeg satt på festen, beruset og skulle skifte batteri. Anbefaler ingen å sette det i feil vei, siden chipen nå hviler i fred.

 

Ny dag med nye muligheter og der døde Sigelei 30w på jobben. Plutselig merket jeg at tuben var glovarm, og batteriet satt litt fast. Fikk det til slutt ut og selve pluss polen ser ut til å ha svidd seg. Denne var ei på fest, så det må rett og slett være et dårlig produkt.

 

Sist men ikke minst et lite tips. Ikke la batterier ligge i bagger eller sekker sammen med nøkler. Greide å svi av et 18500 batteri på fredag, fordi kontakt punktene la seg mellom to nøkler på knipet. Resultat: Sterk røykutvikling og en minibrann i sekken på vei hjem fra jobb..

 

Edit: Tok sjansen og satte inn et Sony VTC5 i Sigeleien ut på kvelden.

Den fyrte uten problem. Det er nok batteriet som har kortsluttet, type Panasonic ca 4 uker gammelt. Får nok holde meg til VTC5, aldri hatt problemer med disse.

Endret av Ashvan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...