Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Ny forumbruker her. Tok opp e-siggen i mai og har aldri sett meg tilbake. Har satt stor pris på å følge diskusjonene og tipsene har kommet her, men nå trenger jeg selv litt hjelp.

Tenkte jeg skulle hive meg på drippere, men orket ikke å investere nevneverdig i første omgang så jeg endte opp med denne: http://www.fasttech.com/product/1395707 Coilen og veken som var med så ganske shabby ut så jeg mekka ny coil (min første), en veke av økologisk bomull (Nakamichi) og drillet litt større luftehull. Coilen ble grei nok, målet var en microcoil, men jeg klarte ikke å få den helt tight. Den leser jevne 2.5 ohm og ser bra ut i bruk, så jeg var fornøyd nok i første omgang.

Problemet er at jeg ikke evner å få bra smak på dette oppsettet. Smaken kan enklest beskrives som "våt hund" eller "fuktig gymsokk". Har googla dette ekstensivt, prøvd med mer bomull, mindre bomull og har vaska dripperen. Er det selve bomullen som gjør smaken, burde jeg ha kokt denne? Er det fortsatt noe info jeg mangler? Selv med helt fuktet veke kjenner jeg denne bismaken, men det eskalerer etter noen få trekk og på høyere watt. Etter en time med konstant dripping og ubehagelig damp sjekka jeg veka om den hadde brent seg noe, men den så også helt fin ut.

Skjønner som sagt ikke dette
helt og håper noen av ekspertene her kan steppe opp med gode råd, hint og vink.

Lenke til kommentar

Ble en Vamo V5 på meg. Prisen var ganske koselig, og Provari lå litt høyt i prissjiktet...

Noen som har prøvd den med 18350 batteri?

Tenkte å bestille et slikt batteri (Efest 18350 IMR 700mAh, uten nippel). Det vil vel fungere?

Tenkte også å ta med et 18650 sånn for sikkerhets skyld, i tilfelle jeg skal på langtur..

Ja, jeg brukte den kun i starten med 18350 batterier. Det fulgte med 2stk i pakka jeg kjøpte.

Bestilte også et AW 18350 i tillegg. På en hverdag med normal damping holder 18350 mellom 2 til 3 timer på Vamo. Endte opp med å kjøpe 18650 batterier rimelig fort. Det varte nesten to dager (Sony Vtc 5)

Lenke til kommentar

Nei, det er et helt glimrende batteri. Med Vaporsharken følger det også med et vtc 4 batteri om du bestilte rdna utgaven. Vtc 5 batteriet kan du også helt fint bruke på Vaporsharken når den kommer.

:)

 

Edit: Mysticon: Hadde helt glemt spørsmålet du stilte meg. Ut fra mine erfaringer så langt vil jeg si at Vaporsharken er moden jeg foretrekker. Det er eneste moden som fyrer på Aspire nautilus, Kanger Mega og Delta uten problemer.

Har opplevd flere ganger på for eksempel. Provari E1 feil på Kanger tanken, men den bare damper på Vaporsharken uten noen problemer. Sigelei 30w er også en veldig bra mod, men i forhold til sharken blir den slått på størrelse, fleksibilitet og menyen. Jeg opplevde tre ganger å måtte justere senterpinnen på Sigeleien, siden den justerte seg nedover ved tankbytte. Merket dette spesielt på Kanger og Delta. Det er bare å glede seg til den kommer.

 

Trenger du en god tank til Vaporharken anbefaler jeg varmt Delta. Det er gode grunner at det er mange gode reviews ute om denne tanken. Noen har også sammenliknet den med Kayfun. Den har jeg selv aldri prøvd, så det skal jeg ikke utale meg om. NB litt negativt er coil prisen, den er fortsatt rimelig høy kontra andre tanker på markedet.

Endret av Ashvan
Lenke til kommentar

Bilder :D

 

Kjedelig å legge ut noe så shabby her, men det er vel eneste måte jeg kan lære. Dette er altså siste utgave av veka jeg sliter med. Har prøvd å legge overflødig bomull under coilen, har prøvd å surre mer rundt coilen, har prøvd med vesentlig mer bomull og vesentlig mindre. Uansett hvor fuktig veken er smaker det våt hund, men jeg kjenner smaken bedre når den begynner å bli tørrere. Resten av infoen står forøvrig i post # 12022

 

Håper virkelig noen kan hjelpe, begynner å bli litt rar i hodet her.

post-362084-0-96736000-1409681719_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

Bilder :D

 

Kjedelig å legge ut noe så shabby her, men det er vel eneste måte jeg kan lære. Dette er altså siste utgave av veka jeg sliter med. Har prøvd å legge overflødig bomull under coilen, har prøvd å surre mer rundt coilen, har prøvd med vesentlig mer bomull og vesentlig mindre. Uansett hvor fuktig veken er smaker det våt hund, men jeg kjenner smaken bedre når den begynner å bli tørrere. Resten av infoen står forøvrig i post # 12022

 

Håper virkelig noen kan hjelpe, begynner å bli litt rar i hodet her.

 

 

Er ganske sikker på at du bomullen din har bismak. Har du Q-tips? Hvis de er Johnson&Johnson, prøv å rull bomullen av en side av Q-tipen og lag veke av den. Det er veldig lite bismak å den bomullen.

 

Ellers kan du koke den bomullen du har. Kok i to omganger, ti minutter hver gang. Skyll bomullen lenge og godt i kaldt vann i mellom kokingene og vri den godt opp. Etter siste koking, tøm over i en sil etc. og vri den godt opp når den blir kald nok, fluff den ut og heng til tørk.

 

Sjekk også at coilen gløder fint og at ikke tråden inn mot stolpene gløder, såkalt "hotleg", har du det, får du aldri god smak. Men da smaker det mer brent enn våt hund :)

 

Til slutt anbefaler jeg en større og bedre dripper, Fasttech sin IGO-L er kjempebra.

Lenke til kommentar

Kjedelig å legge ut noe så shabby her, men det er vel eneste måte jeg kan lære. Dette er altså siste utgave av veka jeg sliter med. Har prøvd å legge overflødig bomull under coilen, har prøvd å surre mer rundt coilen, har prøvd med vesentlig mer bomull og vesentlig mindre. Uansett hvor fuktig veken er smaker det våt hund, men jeg kjenner smaken bedre når den begynner å bli tørrere. Resten av infoen står forøvrig i post # 12022

 

Håper virkelig noen kan hjelpe, begynner å bli litt rar i hodet her.

 

Ikke noe galt med den der - om vi ser bort ifra våt-hund-effekten. Til et første forsøk vil jeg si det var veldig godt gjort!

 

Veldig mange sverger til lite bomull. Nok til at bomullen ligger nedpå dripperen, men ikke til at den ligger utover liksom. Personlig legger jeg likevel i en god dæsj bomull, men prøver å holde området over og under coilen "rent". Får masse smak/damp og med nok bomull så er det nesten fysisk umulig for meg å få tørre drag. Det smaker rett og slett våt hund lenge før jeg trekker tørt. Vil kanskje tro at coilen din har for mye juice i/rundt seg og den ikke blir varm nok til å fordampe det effektivt nok. Nå er jeg litt usikker på hva grensene til en "VAMO5" er, men det virker da som at du gjør alt rett. Prøv med en annen type bomull, evnt en coil på rundt 2ohm kanskje.

 

Coilsnurring krever bittelitt øvelse, men når det først sitter så sitter det!

 

Min coil/bomull, btw:

post-96473-0-72313100-1409688423_thumb.jpg

 

EDIT: Siden vi nevner drippere, vil jeg nevne denne: http://www.fasttech.com/products/1411/10008591/1772700

Kan brukes med ett luftehull eller to - størrelsen på dem bestemmer du selv, store og fine skruer og god plass til både å plassere coil. Denne pensjonerte min gode gamle Stillare.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Det smaker rett og slett våt hund lenge før jeg trekker tørt.

 

Så dette er en normal "bivirkning" av å trekke på bomull? Er vekene mine rett og slett for tørre?

 

Har muligens blitt ledet i villrede av velmenende internettråd til å bruke minimalt med bomull men har lest flere steder at om du smaker bomull bruker du for mye. Nå er jo kanskje problemet mitt at jeg bruker så lite at det tørker allerede på to trekk? Bomullen er denne: http://www.damping.no/products/japansk-okologisk-bomull Grunnen til at jeg nevnte det spesifikt var at det virker som det er flere som har særdeles gode erfaringer med denne, også uten koking (lite gira på koking kjenner jeg). Synes jeg så flere bruker av denne her på siden også, men mulig jeg surrer. Mye skumming av damp-forum for tiden.

 

Vamoen min går forresten opp til 15 watt, dette bør vel være rikelig, i alle fall i første omgang? Ellers er lavere ohm et mål på sikt ja, men når jeg først har fått til noe så fint fristet det litt lite å prøve på nytt. Hadde det forresten blitt mindre motstand i coilen om jeg hadde fått presset den tightere, eller bør jeg heller bare satse på færre runder med wiren? (så mange spørsmål, det baller virkelig på seg dette)

 

Uansett, setter pris på all hjelp så langt, og ikke minst coil-skryt. Det varmet mer enn jeg trodde det skulle gjøre.

Lenke til kommentar

Nei, det er et helt glimrende batteri. Med Vaporsharken følger det også med et vtc 4 batteri om du bestilte rdna utgaven. Vtc 5 batteriet kan du også helt fint bruke på Vaporsharken når den kommer.

:)

 

Edit: Mysticon: Hadde helt glemt spørsmålet du stilte meg. Ut fra mine erfaringer så langt vil jeg si at Vaporsharken er moden jeg foretrekker. Det er eneste moden som fyrer på Aspire nautilus, Kanger Mega og Delta uten problemer.

Har opplevd flere ganger på for eksempel. Provari E1 feil på Kanger tanken, men den bare damper på Vaporsharken uten noen problemer. Sigelei 30w er også en veldig bra mod, men i forhold til sharken blir den slått på størrelse, fleksibilitet og menyen. Jeg opplevde tre ganger å måtte justere senterpinnen på Sigeleien, siden den justerte seg nedover ved tankbytte. Merket dette spesielt på Kanger og Delta. Det er bare å glede seg til den kommer.

 

Trenger du en god tank til Vaporharken anbefaler jeg varmt Delta. Det er gode grunner at det er mange gode reviews ute om denne tanken. Noen har også sammenliknet den med Kayfun. Den har jeg selv aldri prøvd, så det skal jeg ikke utale meg om. NB litt negativt er coil prisen, den er fortsatt rimelig høy kontra andre tanker på markedet.

 

 

Takker for svar, men tror jeg bør slutte å høre på dine råd en liten stund (vertfall til neste lønning :p ) Har en Kayfun lite + v3 og en Magma på vei.

 

Hvor lang tid tok det med deg før de sendte Vaporsharken? Ja, bestilte rdna. Liker ikke tanken på ikke kunne bytte batteri så var et lett valg.

 

edit: hva betyr det når en pakke er : Pre-Shipment Info Sent to USPS. Har den blitt sendt eller ikke? Har stått slik siden den 28.08

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Hehe :) Du har nok bestilt bedre tanker enn Delta uansett.

Det tok 4 dager så fikk jeg min. Merk at jeg valgte ekspress grunnet sporingsnummer.

 

Siden du valgte USPS ser det ut som at pakken din fortsatt er i USA selv om det ikke er tilfelle.

Av en eller annen grunn greier ikke Posten Norge å koble opp sporinger fra det Amerikanske postvesen.

Det samme skjedde meg ved bestilling fra Mig Cigs når jeg brukte USPS. Trodde pakken min aldri forlot Miami, men en dag dukket kravet om forenklet fortolling opp i postkassa. Du har mest sannsynlig fått et nytt sporingsnummer av Posten Norge, problemet er at du ikke får informasjon om det, dem bare forventer at slikt skal alle skjønne.

 

Her er det litt mere erfaringer rundt USPS: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1436176

Lenke til kommentar

Hehe :) Du har nok bestilt bedre tanker enn Delta uansett.

Det tok 4 dager så fikk jeg min. Merk at jeg valgte ekspress grunnet sporingsnummer.

 

Siden du valgte USPS ser det ut som at pakken din fortsatt er i USA selv om det ikke er tilfelle.

Av en eller annen grunn greier ikke Posten Norge å koble opp sporinger fra det Amerikanske postvesen.

Det samme skjedde meg ved bestilling fra Mig Cigs når jeg brukte USPS. Trodde pakken min aldri forlot Miami, men en dag dukket kravet om forenklet fortolling opp i postkassa. Du har mest sannsynlig fått et nytt sporingsnummer av Posten Norge, problemet er at du ikke får informasjon om det, dem bare forventer at slikt skal alle skjønne.

 

Her er det litt mere erfaringer rundt USPS: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1436176

 

Den usps var en annen pakke. Vaporsharken har enda status som backorder/Processing :(

 

edit: tror jeg har gått på en liten smell. Kjøpte Vulcan RDA da kayfun og magma ikke en gang er sendt enda. Men Vulcan er vel en dual coil only RDA. Er vel ikke mulig å få 1,2++ ohm med twisted 27g wire ?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Hvor lang tid tok det med deg før de sendte Vaporsharken?

Her er litt info fra mitt sporingsnr om det er av interesse (brukte det billigste frakt alternativet, Priority Mail International Parcels).

Fra USPS:

August 26, 2014 , 7:10 am

Customs clearance processing complete

NORWAY

August 25, 2014 , 7:45 pm

Processed Through Sort Facility

NORWAY

August 25, 2014 , 7:45 pm

Customs Clearance

NORWAY

August 19, 2014 , 11:57 pm

Processed Through Sort Facility

ISC MIAMI FL (USPS)

August 19, 2014 , 11:57 pm

Arrived at Sort Facility

ISC MIAMI FL (USPS)

August 18, 2014 , 4:24 pm

Arrived at USPS Origin Facility

MIAMI, FL 33112

August 14, 2014 , 6:48 pm

Departed Post Office

MIAMI, FL 33155

August 14, 2014 , 5:16 pm

Picked up by Request

MIAMI, FL 33155

 

Fra posten:

Sendingen er ankommet "butikk"

27.08.2014 15:44

Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt

27.08.2014 11:41 4606 KRISTIANSAND S

Under transport til terminal.

26.08.2014 16:22 0024 OSLO

Sendingen er sortert og videresendt

26.08.2014 07:24 0024 OSLO

Sendingen er tollbehandlet og sendes til mottaker.

26.08.2014 07:10 0024 OSLO

Sendingen er under importbehandling

25.08.2014 19:45 OSLO PARCEL CENTRE

Sendingen er ankommet mottakerlandet

25.08.2014 19:45 OSLO PARCEL CENTRE

Sendingen er sendt fra avsenderland

20.08.2014 00:01 ISC MIAMI FL (USPS), USA

Sendingen er sendt fra avsenderland

19.08.2014 23:57 ISC MIAMI FL (USPS), USA

Sendingen er ankommet eksportterminal

19.08.2014 23:57 ISC MIAMI FL (USPS), USA

Sendingen er innhentet

14.08.2014 17:16 33155 Miami, USA

 

 

Er veeeeeeeldig fornøyd med rDNA'en min. Mye mer nøyaktig enn MvP v2'en jeg erstatta med. Er også nevneverdig mindre/kortere med nautilus tank på, spesielt med drip tipsa jeg også kjøpte fra VS (http://www.vaporshark.com/accessories/mouthpieces/vs-nano-drip-tip).

i5ae5y.jpg

Endret av rekk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...