Gå til innhold

TEST: Garmin Fenix 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukt min i litt over en måned nå. Klart, den er litt knotete i begynnelsen, men etter et par dager så går det meste av seg selv. Knall klokke, og jeg syns faktisk klokken er verdt prisen, særlig for meg som spiller golf i tillegg :)

 

Helt enig. Var litt krøkkete i starten, men tok meg noen dager å sette den opp, så føles det meste veldig naturlig. Har hatt min i over en måned og har aldri vært så fornøyd med en wearable device som denne!

Lenke til kommentar

Brukt min i litt over en måned nå. Klart, den er litt knotete i begynnelsen, men etter et par dager så går det meste av seg selv. Knall klokke, og jeg syns faktisk klokken er verdt prisen, særlig for meg som spiller golf i tillegg :)

 

Hvis du kun bruker den som klokke, hvor lenge kan det da gå før du må lade den?

Lenke til kommentar

Det å måtte lade en slik klokke hver natt er faktisk ikke et stort problem. Har for eksempel en Apple Watch som går to dager på en lading, men lader den hver natt da jeg ikke liker å sove med klokke. 

 

Flott test, savnet dog litt mer informasjon rundt løpebiten av klokka, men det finner jeg nok mer om på nett. 

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Det å måtte lade en slik klokke hver natt er faktisk ikke et stort problem, som jeg føler mange gjør det til. Har for eksempel en Apple Watch som går to dager på en lading, men lader den hver natt da jeg ikke liker å sove med klokke. 

 

Flott test, savnet dog litt mer informasjon rundt løpebiten av klokka, men det finner jeg nok mer om på nett.

 

Helt enig. Kristoffer Møllevik bør umiddelbart dra ut å løpe minst en mil i full galopp, komme tilbake å skrive om artikkelen. Hepp hepp...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vet ikke om kinesisk, men 4 er shi på japansk, som kan bety død.

 

Fire på kinesisk uttales veldig likt/identisk med "død", og er antageligvis opphavet til en slik likhet på Japansk siden en del i deres (skrift)språk er "lånt" fra kinesisk - i følge kinesere jeg har kjent.

Japansk består av tre alfabetet, et for japanske ord, ett for lånte vestlige ord (som ligner på det første) og så et med omtrent 2000 kinesiske tegn, om jeg ikke husker helt feil...
Lenke til kommentar

 

Brukt min i litt over en måned nå. Klart, den er litt knotete i begynnelsen, men etter et par dager så går det meste av seg selv. Knall klokke, og jeg syns faktisk klokken er verdt prisen, særlig for meg som spiller golf i tillegg :)

 

Hvis du kun bruker den som klokke, hvor lenge kan det da gå før du må lade den?

Eg har Fenix Sapphire 3HR, den varer ca 2 veker utan trening. Med ca 2 timars treningsøkter kvar dag med GPS aktivert varer den ca 5 dagar. Då er den tilkopla telefonen via BT kontinuerleg og måling av puls døgnet rundt. Meget fornøgd med min 3HR! :) Har lyst på 5X men er for lite oppgradering til at eg vel å bytte. Kansje neste modell?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis jeg bruker GPS ca annenhverdag til 45min joggetur, så var klokka i ca 10 dager. Om jeg bare bruker den i klokkemodus (dette inkluderer også trening uten GPS, da HR er på hele tiden uansett) så får jeg, som Torgeir sier, ca 14 dager.
Nå er jeg offshore. Ladet klokka på tirsdag 20. juni og har 39% igjen :)

EDIT: Kan også si at den fungerer helt ypperlig sammen med mitt Polar H7-pulsbelte, noe som er bra, for er det én ting denne klokka ikke kan, så er det å registrere pulsen under styrketrening. Med mindre jeg har 90 i puls etter 3 sett av 5 markløft da :p Dette gjelder i Crossfit også, der henger den ikke med. Men løping, der du ikke får fæle pulsspikes - helt ypperlig. Også syns jeg det er artig å følge litt med på hvilepuls og pulsen når jeg sover

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å måtte lade en slik klokke hver natt er faktisk ikke et stort problem. Har for eksempel en Apple Watch som går to dager på en lading, men lader den hver natt da jeg ikke liker å sove med klokke. 

 

Flott test, savnet dog litt mer informasjon rundt løpebiten av klokka, men det finner jeg nok mer om på nett. 

 

Hei Woods, takk for tilbakemelding. Vi jobber med en samletest av flere slike som kommer iløpet av sommeren. Kan du si mer spesifikt av hva du savner rundt løpebiten? Så skal jeg se om det er noe som er verdt å ta opp i samletesten :-)

Lenke til kommentar

Kjøpte selv en fenix 3 HR med safirglass nylig, og er storfornøyd. Jeg sjekket også ut fenix 5X før jeg bestemte meg, men det var for lite ekstra funksjoner og ting til at jeg syns nesten 4000,- ekstra var verdt det.

 

Bra batteritid har den også, en uke med blandet trening (ute/gps) er ikke noe problem.

 

Største ulempen er kanskje vekta og tykkelsen, men det blir en vanesak som det meste annet.

 

Ellers syncer den perfekt opp mot Runkeeper og viktigst av alt, det finnes en "beer counter"-app!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da tenker jeg 5S eller 5 er for deg, siden de er mye mindre enn 3ern :)

5S er "damemodellen", og markedsføres vel litt som det, men jeg synes ikke den ser damete ut. Den har bare rett og slett en enklere utforming, i forhold tid det mer sportspregede designet på 5 og 5X.

 

Prisen er dog meget stiv, men det er en klokke som nok kan vare lenge (selv om det alltid kommer noe nytt...).

Lenke til kommentar

CD, 5S markedsføres som en unisex-klokke, null stress å bruke denne som mann, kjør på med svart safirmodell. Litt mindre batteri på denne, det skal sies

 

Jeg har den vanlige 5ern og veldig små håndledd egentlig, ca 18-19cm. Den er stor, men ikke noe "wow, sjekk han har for stor klokke a - lolz". Faktisk så er det mange som spør om klokka, den er jo veldig fin

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Brukt min i litt over en måned nå. Klart, den er litt knotete i begynnelsen, men etter et par dager så går det meste av seg selv. Knall klokke, og jeg syns faktisk klokken er verdt prisen, særlig for meg som spiller golf i tillegg :)

 

Hvis du kun bruker den som klokke, hvor lenge kan det da gå før du må lade den?

Jeg har en Garmin forerunner 735, og den varer i 10-14 dager ved kun klokke (ingen bt-kobling, eller ingen trening). Jeg har hatt en Sony Smartwatch 3 tidligere, og den varte kun i 2 døgn på flymodus (kun klokkefunksjon).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...