Gå til innhold

LGs nye 4K-OLED stikker knapt ut fra veggen – og blir svindyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LG OLED B6 på 55 tommer koster 17,000 kr. W7 OLED på 77 tommer koster 200,000 kr. Forskjellen på displayene er langt fra verdt verdiforskjellen på 183,000 kr. Forskjellen er i hovedsak høyere nits, bedre bildebehandlingsprosessor, større og tynnere skjerm, og ekstern høyttaler/tilkoblingsmuligheter. Tror jeg beholder B6 enn så lenge ? Bildekvaliteten er nesten like bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan dere være så vennlige å slutte med ClickBait overskrifter? 

"Så dyr blir LGs syltynne 77-tommers OLED-TV".  Hvorfor i alle verdens dager kan dere ikke skrive at 200000kr for LGs sylsynne 77-tommers OLED-TV eller tilsvarende?  Jeg betalere dere for å tilby bedre redaksjonelt stoff enn DinSide.no og tilsvarende, det her er for dårlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan dere være så vennlige å slutte med ClickBait overskrifter? 

"Så dyr blir LGs syltynne 77-tommers OLED-TV".  Hvorfor i alle verdens dager kan dere ikke skrive at 200000kr for LGs sylsynne 77-tommers OLED-TV eller tilsvarende?  Jeg betalere dere for å tilby bedre redaksjonelt stoff enn DinSide.no og tilsvarende, det her er for dårlig.

 

Kalles marked strategi. ikke clickbait.

 

Hvem har lust å klikke inn på en artikkel der svaret står i overskriften?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Kan dere være så vennlige å slutte med ClickBait overskrifter? 

"Så dyr blir LGs syltynne 77-tommers OLED-TV".  Hvorfor i alle verdens dager kan dere ikke skrive at 200000kr for LGs sylsynne 77-tommers OLED-TV eller tilsvarende?  Jeg betalere dere for å tilby bedre redaksjonelt stoff enn DinSide.no og tilsvarende, det her er for dårlig.

Kalles marked strategi. ikke clickbait.

 

Hvem har lust å klikke inn på en artikkel der svaret står i overskriften?

 

 

Det kalles clickbait. De som er interessert i å faktisk lese artikkelen klikker seg inn basert på overskriften, de øvrige lures inn ved at overskriften er vagt åte.

Endret av Sampson
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Kan dere være så vennlige å slutte med ClickBait overskrifter? 

"Så dyr blir LGs syltynne 77-tommers OLED-TV".  Hvorfor i alle verdens dager kan dere ikke skrive at 200000kr for LGs sylsynne 77-tommers OLED-TV eller tilsvarende?  Jeg betalere dere for å tilby bedre redaksjonelt stoff enn DinSide.no og tilsvarende, det her er for dårlig.

Kalles marked strategi. ikke clickbait.

 

Hvem har lust å klikke inn på en artikkel der svaret står i overskriften?

 

 

Det kalles clickbait. De som er interessert i å faktisk lese artikkelen klikker seg inn basert på overskriften, de øvrige lures inn ved at overskriften er vagt åte.

Clicbait er når overskriften ikke har noen sammenheng med artikkelen?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Kan dere være så vennlige å slutte med ClickBait overskrifter? 

"Så dyr blir LGs syltynne 77-tommers OLED-TV".  Hvorfor i alle verdens dager kan dere ikke skrive at 200000kr for LGs sylsynne 77-tommers OLED-TV eller tilsvarende?  Jeg betalere dere for å tilby bedre redaksjonelt stoff enn DinSide.no og tilsvarende, det her er for dårlig.

Kalles marked strategi. ikke clickbait.

 

Hvem har lust å klikke inn på en artikkel der svaret står i overskriften?

 

 

Det kalles clickbait. De som er interessert i å faktisk lese artikkelen klikker seg inn basert på overskriften, de øvrige lures inn ved at overskriften er vagt åte.

Clicbait er når overskriften ikke har noen sammenheng med artikkelen

 

 

Aha, hvem har satt den offisielle definisjonen av clickbait?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kan dere være så vennlige å slutte med ClickBait overskrifter? "Så dyr blir LGs syltynne 77-tommers OLED-TV".

Hvorfor i alle verdens dager kan dere ikke skrive at 200000kr for LGs sylsynne 77-tommers OLED-TV eller tilsvarende?

Jeg betalere dere for å tilby bedre redaksjonelt stoff enn DinSide.no og tilsvarende, det her er for dårlig.

 

 

 

 

Kalles marked strategi. ikke clickbait.

 

Hvem har lyst å klikke inn på en artikkel der svaret står i overskriften?

 

 

 

 

 

Det kalles clickbait.

De som er interessert i å faktisk lese artikkelen klikker seg inn basert på overskriften, de øvrige lures inn ved at overskriften er vagt åte.

 

 

 

Clicbait er når overskriften ikke har noen sammenheng med artikkelen.

 

 

 

 

Aha, hvem har satt den offisielle definisjonen av clickbait?

 

 

 

- Alle overskrifter er teknisk sett "Click Bait" basert på marked strategi.

 

Det at noen føler seg lurt, ja, det er høyst subjektivt.

 

Så lenge overskriften har noe med hoved tema å gjøre så ser ikke jeg problemet.

 

I overført betydning...

Jeg velger kaker som ser smakfulle ut.

Enten får jeg lyst på mer, eller så var det en skuffelse.

Om det ble en skuffelse så er ikke det verdens undergang for det om.

 

Jeg leser stort sett alt jeg kommer over, selv om det ikke alltid er ting jeg er så veldig interesert i.

Og hvis jeg har noe å si om saken så legger jeg igjen et innlegg i tråden på forumet.

 

Be it, om jeg føler meg enig eller uenig i det som sto/står i artikkelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

- On that note...

 

Om TV'en skal brukes til Data-Skjerm så føler jeg den blir i største laget med "UHD-4k"-oppløsning.

Da venter jeg heller til "UHD-8k"-modellen, for i så måte å i hvert fall rettferdiggjøre prisen.

 

Ikke det at jeg hadde kunnet ta meg rå til den selv om det hadde vært "UHD-8k"- modellen det var snakk om.

Men tanken frister veldig for det om.

 

Må innrømme det at jeg er en smule skeptisk til at den absolutt må være så papir-tynn.

 

En må virkelig ha tungen rett i munnen ved ut/opp-pakkningen av denne, da et lite feil trinn kan komme til å koste en dyrt.

 

Jeg grøsser bare ved tanken. (:-S)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

LG OLED B6 på 55 tommer koster 17,000 kr. W7 OLED på 77 tommer koster 200,000 kr. Forskjellen på displayene er langt fra verdt verdiforskjellen på 183,000 kr. Forskjellen er i hovedsak høyere nits, bedre bildebehandlingsprosessor, større og tynnere skjerm, og ekstern høyttaler/tilkoblingsmuligheter. Tror jeg beholder B6 enn så lenge Bildekvaliteten er nesten like bra.

Det er vel nettopp det antall nits som er hovedsvakheten til OLED, så når LG går i strupen på denne svakheten med 25% økning, synes jeg det er akkurat riktig utvikling. Men en trenger ikke investere i W7 for denne forbedringen. B7 bruker samme panel og gir samme bilde, med et annet design og dårligere lydkvalitet i selve TV-apparatet (som jo ingen med respekt for seg selv har). :)

Lenke til kommentar

Fikk set på W7 i 65" fredagen utrolig stilig tv. Helt utrolig hvor tynn han er i virkeligheten.

Lydplanken virker kurant med Dolby Atmos demo loopen som ble spilt av, ingen kino Atmos effekt men en bred åpen front stage som faktisk ikke var så ille.

Lenke til kommentar

- On that note...

 

Om TV'en skal brukes til Data-Skjerm så føler jeg den blir i største laget med "UHD-4k"-oppløsning.

Da venter jeg heller til "UHD-8k"-modellen, for i så måte å i hvert fall rettferdiggjøre prisen.

 

Ikke det at jeg hadde kunnet ta meg rå til den selv om det hadde vært "UHD-8k"- modellen det var snakk om.

Men tanken frister veldig for det om.

 

Må innrømme det at jeg er en smule skeptisk til at den absolutt må være så papir-tynn.

 

En må virkelig ha tungen rett i munnen ved ut/opp-pakkningen av denne, da et lite feil trinn kan komme til å koste en dyrt.

 

Jeg grøsser bare ved tanken. (:-S)

 

Når du bestiller en W7, så er teknikere for å montere opp TVen for deg, inkludert i prisen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...