Gå til innhold

Dette er trolig de vanligste mobiltelefonene i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer til huawei, Sony og HTC samt også Motorla som ikke blir nevn.

 

Kan forstå iphone\Samsung er de mest populære, men det er likegyldig.

Greit å ha en mobil som ikke skiller seg spessielt ut.

 

Tror også Chess\Ice net ser det samme.

Før var nokia\Sony erikson polulært men ganske mange år siden det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Neste gang: lag ei  liste der Apple og Samsung er holdt utenfor. Og for å gjøre det riktig spennende: oppgi hvor mange WP-telefoner dere har registrert.

Lenke til kommentar

Siden både Telenor og Apple er mest for de som liker å betale for mye, så blir det feil å anta at dette er representativt for det norske markedet.

 

Tallene gjelder for aktive terminaler i Telenor sitt mobilnett. Det er temmelig mange, utover Telenor selv som benytter dette nettet. Ganske så mange av lavpristilbyderne benytter også Telenor sitt mobilnett og Telenor henter jo da naturligvis inn statistikk fra disse brukerne også. Så dette er jo i aller høyeste grad representativt, ser ikke helt hvorfor du tror noe annet?

Lenke til kommentar

Globalt har Android ca 82% av markedet, og iOS rundt 18% iht Statista.

En kan jo ut fra dette høvelig beregne markedsandelen på Windows phone som har vært fallende de siste årene.

 

Samsung stikker av med ca 18% av Android-markedet, så det blir 67% som da ikke kjører Samsung eller Apple, en ganske så stor bit av markedet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Nå sammenligner du jo globale tall med nasjonale tall, da blir det fort veldig skjevt. Vi har veldig solid privatøkonomi Norge, og det er vel ingen land i verden som har like billig elektronikk som her i landet sett opp imot gjennomsnittslønn osv.. Så tradisjonelt så ligger Norge langt over gjennomsnittet hva gjelder prisnivået på mobiltelefon og det er jo liten tvil om at det er nettopp Apple som selger flest "høypris" mobiltelefoner på markedet, med nettopp Samsung som en god nummer to og disse to er så vidt meg bekjent et godt stykke foran "alle andre".

 

Så det at vi i Norge vil se ganske så andre tall enn du ser globalt er jo å forvente sånn sett. Norge har jo også tradisjonelt vært et land hvor "ukjente" mobilprodusenter ikke selger så alt for bra. Vi har alltid vært "merkelojale" og holdt oss stortsett til utelukkende Sony Ericsson og Nokia tidligere, mens i disse dager så er det Apple og Samsung det går i.

 

 

Globale tall vil jo også bli veldig farget av at noen av de største markedene i verden som Kina, India osv har ganske så dårlig privatøkonomi og dette er land hvor aktører som Xiamoi, Huawei osv gjør det langt sterkere enn de gjør det ellers i verden.

Lenke til kommentar

Har du gode og uavhengige tall for Norge ?

 

Veldig enig ang. hvordan du tenker. Det jeg tror er at de internasjonale trendene også brer seg i Norge i større grad enn før p.g.a globaliseringen, om enn noe begrenset, spesielt for den eldre garde. Unge folk er mer kjernemarkedet.

Lenke til kommentar

Optimaliseringer av business rundt kjøpekraft ligger jo i senter av ethvert kapitalistisk foretak med produktutvikling. Kvalitet, spesielt på mobiltelefoner som produsentene gjerne beregner relativt lav eietid p.g.a konsumvaner/motefaktor styres jo nødvendigvis til et lønnsomt godt nok punkt gitt konsumentvanene og lengden man forventer at en telefon skal vare. Dette i kontrast til et langtidsprodukt som f.eks en fryseboks er. I et konkurransepreget god synliggjort marked som på mobiltelefoner stiller man jo sterkere jo mer en har et godt nok produkt gitt trendene, ikke nødvendigvis dem som satser på best mulig kvalitet. De fleste forventer jo å få en viss valuta for pengene. I dag er det jo relativt overfladiske verdier som styrer produktvalg. Mange kjøper basert på "følelser på boks" og rasjonaliserer senere på praktiske ting. Markedsføring og ingeniør-logikk er to ulike verdener.

Lenke til kommentar

Det er det jeg skal finne ut en gang for alle. ;)

 

Hahaha! Microsofts evangelister og fans brukte rene jihad-metoder for å fortelle hvordan Windows Phone ville bli et produkt for folk flest. Bare neste modell kommer blir alt fremgang og vekst, ble det evangelister.

 

Microsoft-krigeren Stephen Elop feilet fullstendig med bare å produsere Windows Phone i Nokia. Det feile fullstendig, og Microsoft-fansen gav Nokia skylda selv om Linux-telefonene de solgte, gjorde det bra. Så overtok Microsoft telefonproduksjonen til Nokia, og de feilet enda mer.

 

Men det stopper ikke der. Brukerandelen til Windows på skrivebordet er nå under 20 prosent for folk under 44. Markedsandelen er under 14 prosent. Folk avvikler Windows raskere enn Kodak tapte for digitalkamera.

 

Microsoft er på vei til å fases ut som ledende aktør. Microsoft-krigeren Stephen Elop måtte slutte. Nå er det Linux som Microsoft promoterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...