Gå til innhold

KOMMENTAR: Kan et spill ødelegges av skaperen verdisyn?


Anbefalte innlegg

Men klart, akkurat som rasister sier de ikke er rasister, sier kvinnehatere at de ikke er kvinnehatere.

 

SJW'er liker jo å kalle alt og alle som de ikke liker for rasister, nazister og bokstavlig talt Hitler. Moderne feminister operer omtrent på samme måte, bare med litt andre ord - der i gården er alle som ikke er enige misogynister, kvinnehatere og nå i nyere tid fascister.

 

Begge disse kan lett settes i samme bås, som venstreekstreme autoritære grupper som ønsker å avskaffe ytringsfrihet for alle som ikke er enig i deres politiske ideologier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Men klart, akkurat som rasister sier de ikke er rasister, sier kvinnehatere at de ikke er kvinnehatere.

SJW'er liker jo å kalle alt og alle som de ikke liker for rasister, nazister og bokstavlig talt Hitler. Moderne feminister operer omtrent på samme måte, bare med litt andre ord - der i gården er alle som ikke er enige misogynister, kvinnehatere og nå i nyere tid fascister.

 

Begge disse kan lett settes i samme bås, som venstreekstreme autoritære grupper som ønsker å avskaffe ytringsfrihet for alle som ikke er enig i deres politiske ideologier.

 

 

Ganske festlig å syte over å bli satt på merkelapper i ett og samme innlegg man uironisk bruker "SJW"

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men klart, akkurat som rasister sier de ikke er rasister, sier kvinnehatere at de ikke er kvinnehatere.

SJW'er liker jo å kalle alt og alle som de ikke liker for rasister, nazister og bokstavlig talt Hitler. Moderne feminister operer omtrent på samme måte, bare med litt andre ord - der i gården er alle som ikke er enige misogynister, kvinnehatere og nå i nyere tid fascister.

 

Begge disse kan lett settes i samme bås, som venstreekstreme autoritære grupper som ønsker å avskaffe ytringsfrihet for alle som ikke er enig i deres politiske ideologier.

 

 

 

Mens de som sympatiserer med ytre høyre kaller alle som er uenig med dem for SJW, feminazis, libtards, venstreradikale, cucks, snowflakes og hva det måtte være. Kommer sikkert langt med den retorikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Så la oss ikke ta Soret som ikke kan forsvare seg, jeg er anti-feminist og har full sympati for gamergate. Hater jeg kvinner i din mening?

 

Eller er jeg heller ikke oppdatert på hva feminisme er(tør du påstå at jeg ikke har lest feminist litteratur og teori?), og har jeg ikke forstått at gamergate handlet om kvinner?

 

 

 

Ja. Men klart, akkurat som rasister sier de ikke er rasister, sier kvinnehatere at de ikke er kvinnehatere.

og feminister sier at de ikke er mannehatere

 

 

 

Vel, jeg er feminist, og jeg er mann. Jeg hater ikke meg selv eller mitt kjønn. Ønsker bare like mye muligheter for alle. Det går forøvrig begge veier, da kvinner har det lettere/bedre på enkelte områder, hvor jeg ønsker at de likestilles med menn. Men i stor grad har jeg ikke noe problem med å innrømme at sånne som meg, altså hvite, unge, rike menn har det lettest og best i verden. Vil bare dele på godene.

 

Sånn for ordens skyld, hvilket kjønn tror dere 100% av alle spillutviklere og spilljournalister som blir truet med voldtekt av Gamergate er av? At kvinnesynet i Gamergate-bevegelsen suger like mye som retorikken deres er vel ingen hemmelighet.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Så la oss ikke ta Soret som ikke kan forsvare seg, jeg er anti-feminist og har full sympati for gamergate. Hater jeg kvinner i din mening?

 

Eller er jeg heller ikke oppdatert på hva feminisme er(tør du påstå at jeg ikke har lest feminist litteratur og teori?), og har jeg ikke forstått at gamergate handlet om kvinner?

 

 

 

Ja. Men klart, akkurat som rasister sier de ikke er rasister, sier kvinnehatere at de ikke er kvinnehatere.

og feminister sier at de ikke er mannehatere

 

 

 

Vel, jeg er feminist, og jeg er mann. Jeg hater ikke meg selv eller mitt kjønn. Ønsker bare like mye muligheter for alle. Det går forøvrig begge veier, da kvinner har det lettere/bedre på enkelte områder, hvor jeg ønsker at de likestilles med menn. Men i stor grad har jeg ikke noe problem med å innrømme at sånne som meg, altså hvite, unge, rike menn har det lettest og best i verden. Vil bare dele på godene.

 

Sånn for ordens skyld, hvilket kjønn tror dere 100% av alle spillutviklere og spilljournalister som blir truet med voldtekt av Gamergate er av? At kvinnesynet i Gamergate-bevegelsen suger like mye som retorikken deres er vel ingen hemmelighet.

 

Når du skriver som om Gamergate er en person så blir det litt for dumt å prøve å ta deg seriøst. Ingen har blitt truet med voldtekter av Gamergate, og bare det å skulle skrive noe så dumt gjør nesten fysisk vondt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Så la oss ikke ta Soret som ikke kan forsvare seg, jeg er anti-feminist og har full sympati for gamergate. Hater jeg kvinner i din mening?

 

Eller er jeg heller ikke oppdatert på hva feminisme er(tør du påstå at jeg ikke har lest feminist litteratur og teori?), og har jeg ikke forstått at gamergate handlet om kvinner?

 

 

 

Ja. Men klart, akkurat som rasister sier de ikke er rasister, sier kvinnehatere at de ikke er kvinnehatere.

og feminister sier at de ikke er mannehatere

 

 

 

Vel, jeg er feminist, og jeg er mann. Jeg hater ikke meg selv eller mitt kjønn. Ønsker bare like mye muligheter for alle. Det går forøvrig begge veier, da kvinner har det lettere/bedre på enkelte områder, hvor jeg ønsker at de likestilles med menn. Men i stor grad har jeg ikke noe problem med å innrømme at sånne som meg, altså hvite, unge, rike menn har det lettest og best i verden. Vil bare dele på godene.

 

Sånn for ordens skyld, hvilket kjønn tror dere 100% av alle spillutviklere og spilljournalister som blir truet med voldtekt av Gamergate er av? At kvinnesynet i Gamergate-bevegelsen suger like mye som retorikken deres er vel ingen hemmelighet.

Hør her, vi kan diskutere likestilling, men så lenge du identifiserer deg som feminist så støtter du opp om personer som har bedt om massedrap av hvite menn, som har ment at menn skal få inndratt all sin lønn og gi alt de har opptjent til kvinner. fordøm feminismen og vi kan snakke om likestilling

 

Hvis dette høres urettferdig ut, så vit at det er slik mange gamergate tilhengere har følt det. (Fordøm gamergate så kan vi diskutere etikk i journalisme)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mens de som sympatiserer med ytre høyre kaller alle som er uenig med dem for SJW, feminazis, libtards, venstreradikale, cucks, snowflakes og hva det måtte være. Kommer sikkert langt med den retorikken.

Noen av de ordene blir vel slengt rundt litt mye, men SJW og feminister refererer til ganske konkrete kategorier av folk som i all hovedsak er ganske venstreekstreme.

Man trenger ikke å sympatisere med "ytre høyre" for å se hvor mye idiotisk oppførsel som kommer fra den kanten. (ikke at høyreekstremister er uskyldige heller... idioter finnes nok i alle fløyer - venstresiden virker bare til å ha en litt sterkere tilstedeværelse nå til dags)

Personlig befinner jeg meg nok litt lenger inn mot midten.

 

Det er også mange selverklærte "liberale" (venstreorienterte) som er like fortvilet over at deres politiske fløy offentlig drites ut av SJW og feminister. Se f.eks. Chris Ray Gun og ShoeOnHead på YouTube.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mens de som sympatiserer med ytre høyre kaller alle som er uenig med dem for SJW, feminazis, libtards, venstreradikale, cucks, snowflakes og hva det måtte være. Kommer sikkert langt med den retorikken.

Noen av de ordene blir vel slengt rundt litt mye, men SJW og feminister refererer til ganske konkrete kategorier av folk som i all hovedsak er ganske venstreekstreme.

Man trenger ikke å sympatisere med "ytre høyre" for å se hvor mye idiotisk oppførsel som kommer fra den kanten. (ikke at høyreekstremister er uskyldige heller... idioter finnes nok i alle fløyer - venstresiden virker bare til å ha en litt sterkere tilstedeværelse nå til dags)

Personlig befinner jeg meg nok litt lenger inn mot midten.

 

Det er også mange selverklærte "liberale" (venstreorienterte) som er like fortvilet over at deres politiske fløy offentlig drites ut av SJW og feminister. Se f.eks. Chris Ray Gun og ShoeOnHead på YouTube.

 

 

Rasister og kvinnehatere referer også til "ganske konkrete kategorier av folk".

 

Om du virkelig ikke klarer å se dobbeltmoralen i klage over merkelapper som blir slengt rundt, og din egen bruk av SJW, så tyder det på en i overkant god forplantet ideologi.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Så la oss ikke ta Soret som ikke kan forsvare seg, jeg er anti-feminist og har full sympati for gamergate. Hater jeg kvinner i din mening?

 

Eller er jeg heller ikke oppdatert på hva feminisme er(tør du påstå at jeg ikke har lest feminist litteratur og teori?), og har jeg ikke forstått at gamergate handlet om kvinner?

 

 

 

Ja. Men klart, akkurat som rasister sier de ikke er rasister, sier kvinnehatere at de ikke er kvinnehatere.

og feminister sier at de ikke er mannehatere

 

 

 

Vel, jeg er feminist, og jeg er mann. Jeg hater ikke meg selv eller mitt kjønn. Ønsker bare like mye muligheter for alle. Det går forøvrig begge veier, da kvinner har det lettere/bedre på enkelte områder, hvor jeg ønsker at de likestilles med menn. Men i stor grad har jeg ikke noe problem med å innrømme at sånne som meg, altså hvite, unge, rike menn har det lettest og best i verden. Vil bare dele på godene.

 

Sånn for ordens skyld, hvilket kjønn tror dere 100% av alle spillutviklere og spilljournalister som blir truet med voldtekt av Gamergate er av? At kvinnesynet i Gamergate-bevegelsen suger like mye som retorikken deres er vel ingen hemmelighet.

Hør her, vi kan diskutere likestilling, men så lenge du identifiserer deg som feminist så støtter du opp om personer som har bedt om massedrap av hvite menn, som har ment at menn skal få inndratt all sin lønn og gi alt de har opptjent til kvinner. fordøm feminismen og vi kan snakke om likestilling

 

Hvis dette høres urettferdig ut, så vit at det er slik mange gamergate tilhengere har følt det. (Fordøm gamergate så kan vi diskutere etikk i journalisme)

 

 

 

Nei, det er ikke det samme. Feminisme stammer fra en tanke om likestilling mellom kvinner og menn. Gamergate stammer fra en invasjon i privatlivet til to mennesker og spredning av deres seksuelle historie, kombinert med en haug usannheter.

 

Selvfølgelig er enkelte, mange kanskje, som identifiserer som feminister idioter, men jeg vil vel også si at alle som ikke identifiserer som feminister er idioter. Og når det gjelder Gamergate... Vel, ikke alle idioter er Gamergatere, men alle Gamergatere er idioter.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

 

Mens de som sympatiserer med ytre høyre kaller alle som er uenig med dem for SJW, feminazis, libtards, venstreradikale, cucks, snowflakes og hva det måtte være. Kommer sikkert langt med den retorikken.

Noen av de ordene blir vel slengt rundt litt mye, men SJW og feminister refererer til ganske konkrete kategorier av folk som i all hovedsak er ganske venstreekstreme.

Man trenger ikke å sympatisere med "ytre høyre" for å se hvor mye idiotisk oppførsel som kommer fra den kanten. (ikke at høyreekstremister er uskyldige heller... idioter finnes nok i alle fløyer - venstresiden virker bare til å ha en litt sterkere tilstedeværelse nå til dags)

Personlig befinner jeg meg nok litt lenger inn mot midten.

 

Det er også mange selverklærte "liberale" (venstreorienterte) som er like fortvilet over at deres politiske fløy offentlig drites ut av SJW og feminister. Se f.eks. Chris Ray Gun og ShoeOnHead på YouTube.

 

 

La oss være ærlig, SJW brukes som en fellesbetegnelse for alle som er for likestilling av kjønn, legning osv. Vil nok også påstå at det er høyresiden av politikken som er preget av sterk idioti, all den tid trickle-down økonomi, kullgraving og dokultur er blant kjernesakene deres.

 

Når det er sagt er jeg ikke uenig i at mange "liberale" i dag gjør det vanskelig for meg å identifisere som liberal. Jeg er så gammeldags at jeg mener det er to kjønn for eksempel. Jeg mener islam er en kvinneundertrykkende ideologi. Jeg mener ytringsfriheten gjelder for alle, også de man ikke vil høre på. Blitt kalt mye rart av de som egentlig skal være meningsfeller for å ha disse holdningene.

 

Mitt syn på politikk; det er som å kjøre opp en fjellvei. Uansett hvilken side du er på, er det rimelig fornuftig å holde seg nært midten.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Så la oss ikke ta Soret som ikke kan forsvare seg, jeg er anti-feminist og har full sympati for gamergate. Hater jeg kvinner i din mening?

 

Eller er jeg heller ikke oppdatert på hva feminisme er(tør du påstå at jeg ikke har lest feminist litteratur og teori?), og har jeg ikke forstått at gamergate handlet om kvinner?

 

 

 

Ja. Men klart, akkurat som rasister sier de ikke er rasister, sier kvinnehatere at de ikke er kvinnehatere.

og feminister sier at de ikke er mannehatere

 

 

 

Vel, jeg er feminist, og jeg er mann. Jeg hater ikke meg selv eller mitt kjønn. Ønsker bare like mye muligheter for alle. Det går forøvrig begge veier, da kvinner har det lettere/bedre på enkelte områder, hvor jeg ønsker at de likestilles med menn. Men i stor grad har jeg ikke noe problem med å innrømme at sånne som meg, altså hvite, unge, rike menn har det lettest og best i verden. Vil bare dele på godene.

 

Sånn for ordens skyld, hvilket kjønn tror dere 100% av alle spillutviklere og spilljournalister som blir truet med voldtekt av Gamergate er av? At kvinnesynet i Gamergate-bevegelsen suger like mye som retorikken deres er vel ingen hemmelighet.

 

Når du skriver som om Gamergate er en person så blir det litt for dumt å prøve å ta deg seriøst. Ingen har blitt truet med voldtekter av Gamergate, og bare det å skulle skrive noe så dumt gjør nesten fysisk vondt.

 

 

 

Gamergate var en løst organisert gruppe som under illusjonen av etikk i spilljournalistikk fikk utslipp for sitt enorme kvinnehat. Det er vel litt uvisst om det startet med Eron Gjoni, men det var i hvertfall etter løgnene til denne bevisst psykisk ustabile mannen at det fikk vind i seilene.

 

Etter han brettet ut om Zoe Quinn, altså hans tidligere kjæreste, begynte folk å bruke hashtagen Gamergate, og enten vitende eller uvitende, spredde de den falske informasjonen hans. Og det er her truslene om voldtekt, drap av familien hennes og mye mer kommer fra. Med tanke på at hele Gamergate-dritten ikke er organisert på noen som helst måte (utenom tråder på kvalme nettsteder som 4chan), er det jo i beste fall vanskelig å skille klinten fra hveten. Hadde dette virkelig handlet om etikk og spilljournalistikk, ville man ikke sympatisert med Gamergate. Du må vel være enig i at Gamergate er, og med god grunn, mer definert av trakassering enn etikk?

 

Når folk må forlate hjemmene sine i frykt for å bli drept og voldtatt, sier det seg selv at det ikke handler om etikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Så la oss ikke ta Soret som ikke kan forsvare seg, jeg er anti-feminist og har full sympati for gamergate. Hater jeg kvinner i din mening?

 

Eller er jeg heller ikke oppdatert på hva feminisme er(tør du påstå at jeg ikke har lest feminist litteratur og teori?), og har jeg ikke forstått at gamergate handlet om kvinner?

 

 

 

Ja. Men klart, akkurat som rasister sier de ikke er rasister, sier kvinnehatere at de ikke er kvinnehatere.

og feminister sier at de ikke er mannehatere

 

 

 

Vel, jeg er feminist, og jeg er mann. Jeg hater ikke meg selv eller mitt kjønn. Ønsker bare like mye muligheter for alle. Det går forøvrig begge veier, da kvinner har det lettere/bedre på enkelte områder, hvor jeg ønsker at de likestilles med menn. Men i stor grad har jeg ikke noe problem med å innrømme at sånne som meg, altså hvite, unge, rike menn har det lettest og best i verden. Vil bare dele på godene.

 

Sånn for ordens skyld, hvilket kjønn tror dere 100% av alle spillutviklere og spilljournalister som blir truet med voldtekt av Gamergate er av? At kvinnesynet i Gamergate-bevegelsen suger like mye som retorikken deres er vel ingen hemmelighet.

Hør her, vi kan diskutere likestilling, men så lenge du identifiserer deg som feminist så støtter du opp om personer som har bedt om massedrap av hvite menn, som har ment at menn skal få inndratt all sin lønn og gi alt de har opptjent til kvinner. fordøm feminismen og vi kan snakke om likestilling

 

Hvis dette høres urettferdig ut, så vit at det er slik mange gamergate tilhengere har følt det. (Fordøm gamergate så kan vi diskutere etikk i journalisme)

 

 

 

Nei, det er ikke det samme. Feminisme stammer fra en tanke om likestilling mellom kvinner og menn. Gamergate stammer fra en invasjon i privatlivet til to mennesker og spredning av deres seksuelle historie, kombinert med en haug usannheter.

 

Selvfølgelig er enkelte, mange kanskje, som identifiserer som feminister idioter, men jeg vil vel også si at alle som ikke identifiserer som feminister er idioter. Og når det gjelder Gamergate... Vel, ikke alle idioter er Gamergatere, men alle Gamergatere er idioter.

 

Så over 80 % av befolkningen er idioter? Spenstig. 

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner. 

http://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

Lenke til kommentar

La oss være ærlig, SJW brukes som en fellesbetegnelse for alle som er for likestilling av kjønn, legning osv.

Nei, de sakene er bare tuppen av isfjellet. Jeg er selv for likestilling både for kjønn og legning. Igjen, dette er ikke konsepter som SJW eller feminister har monopol på.

 

Det som definerer SJW-kulturen er all den andre agendaen - rape culture, microaggressions, safe spaces, cultural appropriation, innføring av tusen forskjellige nye "kjønn", og helt sikkert mye annet nissetøys som jeg ikke kommer på for øyeblikket.

 

Vil nok også påstå at det er høyresiden av politikken som er preget av sterk idioti, all den tid trickle-down økonomi, kullgraving og dokultur er blant kjernesakene deres.

Garantert. Spesielt i USA, der store deler av den ekstreme høyresiden domineres av religiøse fanatikere.

 

Når det er sagt er jeg ikke uenig i at mange "liberale" i dag gjør det vanskelig for meg å identifisere som liberal. Jeg er så gammeldags at jeg mener det er to kjønn for eksempel. Jeg mener islam er en kvinneundertrykkende ideologi. Jeg mener ytringsfriheten gjelder for alle, også de man ikke vil høre på. Blitt kalt mye rart av de som egentlig skal være meningsfeller for å ha disse holdningene

Gratulerer, da er du tilsynelatende ikke en SJW og trenger ikke å forsvare dem. Det går fint an å være på venstresiden uten å være SJW, så kjemp for fornuften og ikke la SJW-kulturen ta over.

 

Mitt syn på politikk; det er som å kjøre opp en fjellvei. Uansett hvilken side du er på, er det rimelig fornuftig å holde seg nært midten.

Det skal jeg si meg enig i.
Lenke til kommentar

" ... men jeg vil vel også si at alle som ikke identifiserer som feminister er idioter."

 

Keen - Jeg har oppriktig vansker med følge logikken i dine resonnementer. Ja, verden kan være en tøff plass, og det kan være sårt når noen går i rette med ens egne meninger. Men vær varsom med å rope ulv, en dag kan det være vi står foran en ekte despot, og hvilket adjektiv skal vi bruke da?

Lenke til kommentar

" ... men jeg vil vel også si at alle som ikke identifiserer som feminister er idioter."

 

Keen - Jeg har oppriktig vansker med følge logikken i dine resonnementer. Ja, verden kan være en tøff plass, og det kan være sårt når noen går i rette med ens egne meninger. Men vær varsom med å rope ulv, en dag kan det være vi står foran en ekte despot, og hvilket adjektiv skal vi bruke da?

 

 

Tja, hva med despot?

 

Neida, ser poenget ditt, og har sikkert godt av å moderere meg noe. Men feminisme er jo enkelt og greit å ønske likestilling mellom kjønn, og alle som ikke ønsker det er i mine øyne... Ja, du vet.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner. 

http://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

 

 

 

Det kan nok kobles direkte til at folk ikke vet hva feminisme er, og at det i moderne tid utrolig nok har blitt et stigma rundt feminisme. Det kan nok de aller argeste feministene takke seg selv for, men så skal det sies at de ikke er å regne som feminister, da de ønsker kvinnelig superioritet. Det er ikke det feminisme handler om.

 

Og sånn for ordens skyld; tja, ikke urimelig å anta at 80% av befolkningen er idioter. Eller, kanskje ikke idioter, men at de i hvertfall ikke vet så mye om hverken det ene eller andre. I et samfunn med uendelig tilgang på fakta og informasjon er jo som kjent fakta og informasjon det minst interessante for mange.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

Det kan nok kobles direkte til at folk ikke vet hva feminisme er, og at det i moderne tid utrolig nok har blitt et stigma rundt feminisme. Det kan nok de aller argeste feministene takke seg selv for, men så skal det sies at de ikke er å regne som feminister, da de ønsker kvinnelig superioritet. Det er ikke det feminisme handler om.

 

Eller kanskje det er motsatt? At 11% av befolkningen ikke vet hva dagens feminisme er og tror at den kun handler om likestilling?

 

Ja, man kan jo argumentere at det også finnes fornuftige folk som kaller seg feminister rett og slett fordi de ikke vet om (eller nekter å innrømme) det dårlige ryktet bevegelsen har fått takket være store deler av sine mest ekstreme medlemmer (militante lesber, antifa, osv). Jeg ser ærlig talt ikke poenget. Hvorfor bruke det begrepet i det hele tatt?

 

Som sagt, man kan være for likestilling uten å kalle seg feminist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...