Gå til innhold

Xbox-sjefen: – Hvorfor bryr du deg om 60 bilder per sekund?


Anbefalte innlegg

Blir feil å sammenligne film i 4K og spill i 4K. Burde ikke være nødvendig å forklare hvorfor på et forum som dette. 

 

EDIT: Det kom ut litt blærete på slutten der. Kan godt se hvorfor noen ville tro det er det samme. Så om noen vil ha det forklart så gjør jeg eller andre selvfølgelig det :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er flaut er jo at man i det hele tatt snakker om spill som ikke kjører i 60 fps, når man på PC har hatt det i over 20 år uten problemer. Sånn blir det når de som lager konsollspill kun tenker på grafikk i stedet for spillbarhet.

Det som er flaut er at spill ble populært på 70-tallet, men dette med frame-rate og oppløsing på bildet ikke ble noe "alle" skulle bry seg om før forrige generasjon konsoller. Da vi satt med PS2 og Xbox var det veldig få som brydde seg om grafikken.Så "i tyve år"? Prøv nærmere førti. Jeg ser fortsatt ikke hva problemet er. Klart noen spill på PC krever rask presisjon, og da er høy frame-rate veldig viktig. Men på konsoll? Med gamepad og aim-assist? Not so much.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det som er flaut er jo at man i det hele tatt snakker om spill som ikke kjører i 60 fps, når man på PC har hatt det i over 20 år uten problemer. Sånn blir det når de som lager konsollspill kun tenker på grafikk i stedet for spillbarhet.

Det som er flaut er at spill ble populært på 70-tallet, men dette med frame-rate og oppløsing på bildet ikke ble noe "alle" skulle bry seg om før forrige generasjon konsoller. Da vi satt med PS2 og Xbox var det veldig få som brydde seg om grafikken.Så "i tyve år"? Prøv nærmere førti. Jeg ser fortsatt ikke hva problemet er. Klart noen spill på PC krever rask presisjon, og da er høy frame-rate veldig viktig. Men på konsoll? Med gamepad og aim-assist? Not so much.

 

 

For det første, så tror jeg du har en litt rosenrød hukommelse her, folk brydde seg masse om grafikk lenge før forrige generasjon. For det andre er ikke framrate å bry seg om grafikk.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grafikk betydde også mye før i tiden, samt at spillene kjørte i enten 50 eller 60hz, PAL/NTSC. Spill kjørte i frameraten til TV-systemet, rett og slett. Noe som gjorde at NTSC-utgaven blir sett på som de beste, for det er hvordan spillene originalt skulle være.

 

Fuck, husker jo vi sto i skolegården og snakka om hvor bra grafikk Donkey Kong Country kom til å ha. Og dæven, det skuffa ikke.

Endret av Muggkaare
Lenke til kommentar

 

Det som er flaut er jo at man i det hele tatt snakker om spill som ikke kjører i 60 fps, når man på PC har hatt det i over 20 år uten problemer. Sånn blir det når de som lager konsollspill kun tenker på grafikk i stedet for spillbarhet.

Det som er flaut er at spill ble populært på 70-tallet, men dette med frame-rate og oppløsing på bildet ikke ble noe "alle" skulle bry seg om før forrige generasjon konsoller. Da vi satt med PS2 og Xbox var det veldig få som brydde seg om grafikken.Så "i tyve år"? Prøv nærmere førti. Jeg ser fortsatt ikke hva problemet er. Klart noen spill på PC krever rask presisjon, og da er høy frame-rate veldig viktig. Men på konsoll? Med gamepad og aim-assist? Not so much.

 

GBA hadde 60 fps :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...