Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Delid og relid er vel ikke noe DI skal tilby?

 

Kommer ikke til å kjøpe delid mate X, men satser på at jeg får lånt et eksemplar.

Ser ut som de har planer om det

 

 

Står "fjerning av IHS og reapply pasta". De limer vel IHS godt på også da? Lurer på hvilken kjølepasta de kommer til å bruke også. Hvis de gjør den jobben skikkelig, så betaler jeg gledelig de 1000 kronene de skal ha for det :)

Lenke til kommentar

 

Står ikke noe om at må reapply etter et år på silikon lottery.

Men bruker de LM da eller vanlig? Uansett hva som er sant, så kan det være kjekt å få vite helt sikkert før man delidder en CPU til 10+ lapper...
Ifølge siden dems bruker de "Thermal Grizzly Conductonaut liquid"

 

"There is no need to replace the liquid metal over time. We've been selling delidded processors for three years without any reports of thermal degradation."

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Håper DI gjør det samme. Vil også se at de fjerner gamle limet på IHS og PCB samtidig som de setter på ny silikon. Det gjør de på SL, for en langt lavere pris også (ca 350-400,-).

 

Men DI er lokalt. Men blir litt dumt å betale 2.5x så mye for en jobb som potensielt er dårligere. 

 

Men kanskje **DP** kan fortelle litt mer om den servicen de skal tilby?

Lenke til kommentar

Noen av dere som vurderer å bestille CPU fra SL? Ser at 4.8 Ghz utgaven av 7900X selges for 1550 dollar...! Stiv pris for de extra Mhz'sa og lavere temp man får. Sånn sett er vel 4.5 Ghz utgaven den man bør gå for vel. Eller skal jeg vente på Coffee Lake 8700K tro... Litt vinglepetter her nå :p

Lenke til kommentar

De fjernet Vinglepetter tittelen min :((

 

Jeg ville kjørt på med X299, men det er nå meg.

 

Ja, men jeg gidder ikke oppgradere fra 5960X til 7800X eller 7820X. Da blir det 7900X eller 7920X (enda mer galskap). Eneste grunnen til at jeg vurderer Coffee Lake er bittelitt bedre IPC og OC mulighet enn det Skylake-X har.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Noen av dere som vurderer å bestille CPU fra SL? Ser at 4.8 Ghz utgaven av 7900X selges for 1550 dollar...! Stiv pris for de extra Mhz'sa og lavere temp man får. Sånn sett er vel 4.5 Ghz utgaven den man bør gå for vel. Eller skal jeg vente på Coffee Lake 8700K tro... Litt vinglepetter her nå :p

Tja, 12000kr + frakt moms og toll, det blir dyrt, men så er man jo garantert 4.8Ghz så klart.

 

Dnb deal på power frister mer da, om de kjører 7900x på en slik deal..

 

Hva er typisk klokk på disse da? Har ikke Nizzen 2 stk?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

Noen av dere som vurderer å bestille CPU fra SL? Ser at 4.8 Ghz utgaven av 7900X selges for 1550 dollar...! Stiv pris for de extra Mhz'sa og lavere temp man får. Sånn sett er vel 4.5 Ghz utgaven den man bør gå for vel. Eller skal jeg vente på Coffee Lake 8700K tro... Litt vinglepetter her nå :p

Tja, 12000kr + frakt moms og toll, det blir dyrt, men så er man jo garantert 4.8Ghz så klart.

 

Dnb deal på power frister mer da, om de kjører 7900x på en slik deal..

 

Hva er typisk klokk på disse da? Har ikke Nizzen 2 stk?

 

Har 2 stk. Begge overklokker greitt til 4,8ghz på vann . Hvis det blir stille en stund fra meg, er det fordi jeg holder på å fikle med Asus x299 Apex og 7900x  :green:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De fjernet Vinglepetter tittelen min :((

 

Jeg ville kjørt på med X299, men det er nå meg.

 

Ja, men jeg gidder ikke oppgradere fra 5960X til 7800X eller 7820X. Da blir det 7900X eller 7920X (enda mer galskap). Eneste grunnen til at jeg vurderer Coffee Lake er bittelitt bedre IPC og OC mulighet enn det Skylake-X har.

 

 

 

Ville ventet til CL. Tipper 8700k vil gruse Skylake-X i gaming, spesielt med en god overklokk. 

Lenke til kommentar

 

 

De fjernet Vinglepetter tittelen min :((

 

Jeg ville kjørt på med X299, men det er nå meg.

 

Ja, men jeg gidder ikke oppgradere fra 5960X til 7800X eller 7820X. Da blir det 7900X eller 7920X (enda mer galskap). Eneste grunnen til at jeg vurderer Coffee Lake er bittelitt bedre IPC og OC mulighet enn det Skylake-X har.

 

 

Ville ventet til CL. Tipper 8700k vil gruse Skylake-X i gaming, spesielt med en god overklokk. 

 

Ikkje helt sikkert, spesielt ikkje mot skylake x modellene med 10core + som har masse cache. Størrelsen på cachen virker å ha god invirkning på noen cpuintensive spill :)

 

Så merkbart det på 7800x og 7900x i Farcry Primal f.eks .

 

CL mot 7800x vil nok vinne i de fleste tilfeller med 5% (kvalifisert gjetning) :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...