Gå til innhold

Terrorangrep i London


Anbefalte innlegg

Noen må gå fram med gode eksempler. Muslimske ledere må gå i bresjen for å samle muslimene om å gjøre noe for å kunne få bli. For en eller annen dag, så kommer rasehatet til å bli så mye sterkere, dersom ting fortsetter.

 

At Norge valgte å se på ABB som en isolert tulling, betyr ikke at Norge neste gang kommer til å se på muslimer på samme måte. Og spesiellt ikke dersom man tror at det er i organisert form som IS.

 

Muslimske enkelt-INDIVIDER kan forvente seg å bli svartmalet selv om de er aldri så uskyldige. Så noen av dem må stå fram for å forbedre ting, er ikke noe annet bedre de kan gjøre. Enn å reise i fra Europa da, så blir noen misanthrope'r og geita_'r såre fornøyde :wee:

 

Muslimer har en hudfarge som stikker seg litt ekstra ut. Så når den late eller ledige eller den som sitter i asylsøkersaks/-fella står på gatehjørnet med likesinnede, så samler det rasehat. Folk observer slikt som et avskum man må sende ut av landet.

 

Og den merkelappen passer kanskje på enkelte av den kriminelle typen, men det står garantert en og annen i en asylsøkerfelle fordi den norske stat aldri klarer å gjøre seg ferdig med vedtakene.

Et utfyllende svar: https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/media/greenslade/2015/nov/24/why-its-wrong-to-demand-that-muslims-condemn-isis

 

Anbefaler at alle som konstant trekker frem islam og muslimer i terrorsammenheng faktisk leser hele denne.

Endret av Sir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vesten må stenge grensene mot den islamske verden, kaste ut så mange som mulig, og holde øye på medlemmene av denne ekstreme kulten som utviser mistenkelig oppførsel.

Hvorfor skal Vesten stenge grensene? er ikke det Vesten som har skapt denne krigen i Midtøsten? er det ikke Vesten som har invitert flyktningene til Europa? Da må Vesten ta ansvaret, hvor skal de uskyldige flyktningene ellers etablere seg? Det er derimot Østen (Øst-Europa) som burde stenge grensene sine, for de ønsker ikke flyktningene, men påtvinges av Vesten å ta imot. Og ikke vær naiv og tro at dersom Norge stenger grensene sine ved å melde seg ut av EØS, at ting vil bli bedre. Norge ville uansett tatt i mot en betydelig mengde flyktninger, det er bare å se til Sveits som står utenfor EU, men tar fortsatt imot nest mest flyktninger i Europa regnet per innbygger. På en annen side så er jeg delvis enig med deg, man bør i hvert fall forsøke å begrense antall flyktninger som tas imot og man bør sette seg med alle aktørene i Syria og finne en løsning for denne konflikten så de kan reise hjem snarest og bygge opp landet sitt igjen. Vi må huske på at mange av disse flyktningene har jo ikke noe å gjøre med disse taperne, men blir likevel diskriminert og sett annerledes på som følge av disse tapernes handlinger.

 

Men det er en ting jeg ikke skjønner med dagens politikere og det er hvem de egentlig representerer? det landet de blir valgt i eller Verden? Og hvor går grensen? altså hvor mange av sine egne innbyggere er man villig til å ofre mot å hjelpe andre (hvis man ikke tar i mot flyktninger så betyr det ikke nødvendigvis at de dør)? det er jo en trade-off situasjon her? Man kan jo regne seg frem her, er det greit at vi tar i mot 20 000 flyktninger mot at det bidrar til at 100 jenter voldtas og 5 innbyggere drepes årlig? er det greit at våre egne innbyggere føler seg utrygge? et bevis på sistenvnte er jo denne nylige hendelsen i Torino hvor det ble avfyrt fyrverkeri som medørte til at folk løp i panikk, for de tenkte på det verste. Det hadde ikke skjedd  for 10 år siden.

 

Og ikke kom med påstander om at det var mer terror før, for det er direkte uriktig, i hvert fall mtp. hyppiheten/frekvensen. Har dere tenkt på hvor mye ressurser det brukes til å avverge terror i dag kontra noen år tilbake? har dere tenkt på at samarbeidet mellom de vestlige land mtp. terror har også økt betydelig? men likevel så skjer dette ofte...

17. mai feiringen i Bergen f.eks. var i hvert fall et steg tilbake for friheten, jeg var alltid bevisst på at noe kunne skje pga. tilsteværelsen av store og bevæpnede politistyrker samt. veiblokader osv., dette har jeg aldri opplevd før.

Og ikke kom med påstander om at det dør flere mennesker i bilulykker, for her må man evne å skille mellom tilsiktede og utilsiktede handlinger. 

Lenke til kommentar

Vesten må stenge grensene mot den islamske verden, kaste ut så mange som mulig, og holde øye på medlemmene av denne ekstreme kulten som utviser mistenkelig oppførsel.

Hvorfor skal Vesten stenge grensene? er ikke det Vesten som har skapt denne krigen i Midtøsten? er det ikke Vesten som har invitert flyktningene til Europa? Da må Vesten ta ansvaret, hvor skal de uskyldige flyktningene ellers etablere seg?

 

Du vet at stenging av grensene ikke er synonymt med å ikke ta imot flyktninger og hjelpe de som trenger det?

 

At "vi" har hjulpet til med å starte krigen er irrelevant da det ikke vil gjøre flyktningene noe godt at det ender med kaos her også. Forresten så er det ikke Europa som startet bråket eller som har bidratt mest, hvis vi skal bruke "vi startet så vi får ta de imot" argumentet så kan vi fylle opp USA.

Lenke til kommentar

 

Vesten må stenge grensene mot den islamske verden, kaste ut så mange som mulig, og holde øye på medlemmene av denne ekstreme kulten som utviser mistenkelig oppførsel.

Hvorfor skal Vesten stenge grensene? er ikke det Vesten som har skapt denne krigen i Midtøsten? er det ikke Vesten som har invitert flyktningene til Europa? Da må Vesten ta ansvaret

 

Nope.

 

Få dem ut.

Lenke til kommentar

Savner at de muslimske miljøene i disse tar mer tak, og faktisk forteller politiet om radikaliseringen som skjer hos disse menneskene, også må vi på en eller annen måte effektivt klare å stanse de før det skjer. Felles for mange av angriperne er at de allerede er kjenninger, og et hele nettverket deres rulles opp etter de har forlatt et titalls mennesker døde i gatene. 

 

Garantert sitter det mennesker å ser på at de radikaliseres, men lojaliteten til egen kultur er større enn til landet sitt. Islam er fellesnevneren for disse angrepene, og vi må slutte å late som at det de gjør bryter med den muslimske kulturen. Muslimer er fremdeles for selvhøytidelige til å ta et oppgjør med egen religion, og tåle at andre også gjør det. Så lenge man ikke tåler at noen tegner profeten, så er det noe galt.

Lenke til kommentar

Et utfyllende svar: https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/media/greenslade/2015/nov/24/why-its-wrong-to-demand-that-muslims-condemn-isis

 

Anbefaler at alle som konstant trekker frem islam og muslimer i terrorsammenheng faktisk leser hele denne.

 

Jeg kan ikke si at jeg er enig, fordi årsaken til at vi ikke ber kristne om å fordøme Breivik er fordi han gjorde det av helt andre grunner, og kristne fanatikere pleier ikke å utføre terroristangrep. Muslimer har et stort problem med islamsk radikalisme, og da bør muslimske ledere prøve å gjøre noe med det.

 

The Guardian er også en dårlig kilde for et slikt standpunkt, fordi Guardian har sagt at britter bør fordømme koloniseringen. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Et utfyllende svar: https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/media/greenslade/2015/nov/24/why-its-wrong-to-demand-that-muslims-condemn-isis

 

Anbefaler at alle som konstant trekker frem islam og muslimer i terrorsammenheng faktisk leser hele denne.

 

Jeg kan ikke si at jeg er enig, fordi årsaken til at vi ikke ber kristne om å fordøme Breivik er fordi han gjorde det av helt andre grunner, og kristne fanatikere pleier ikke å utføre terroristangrep. Muslimer har et stort problem med islamsk radikalisme, og da bør muslimske ledere prøve å gjøre noe med det.

 

Hvor har du fått informasjonen om Breivik? Jeg leste det meste av dagboka hans og det var mer eller mindre identiske grunner som muslimske terrorister. Kristne fanatikere utfører terrorangrep, men i det siste har det vært stille. Må også huske på land i denne sammenhengen, ikke bare grupperinger. Vi må også huske hva terror betyr, skape frykt i en befolkning eller gruppe mennesker. Krigingen som blir utført av "oss" kan ofte defineres som terror. Kristendom og gudstro er også noe mange politikere drar stemmer på.

 

Med andre ord så er ikke islam og muslimer unike på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorangrepet-ved-london-bridge/terror-i-london-meide-ned-fotgjengere-og-angrep-folk-med-kniv/a/24021478/

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorangrepet-ved-london-bridge/flere-personer-knivstukket-utenfor-populaer-london-restaurant-vitner-forteller-om-blodige-scener/a/24021498/

 

  • Varebil meide ned folk på London Bridge - igjen.
  • Deretter kom tre menn i falske bombevester ut med store kniver og begynte å stikke ned folk.
  • Det tok politiet åtte minutter å rykke ut.
  • Alle tre gjerningsmenn ble skutt og drept.
  • Minst 54 mennesker ble knivstukket eller kjørt på, 6 er døde så langt

     

 

Londons borgermester har sagt at dette er noe vi må bli vant til. Men er det det? Eller bør vi forby dødskulten hans og kaste ut så mange som mulig, og stenge grensene for fler?

Relevant meme

https://www.youtube.com/watch?v=ocW3fBqPQkU

Hva man legger i meme'et kan jo variere og diskuteres. Men det er åpenbart all muslimsk innvandring til Europa bør opphøre.

Endret av Oppvasksvamp
Lenke til kommentar

Hvor har du fått informasjonen om Breivik? Jeg leste det meste av dagboka hans og det var mer eller mindre identiske grunner som muslimske terrorister.

 

Jeg har lest deler av dagboken han også, og kristenfanatikere pleier å refere til bibelvers hele tiden noe Breivik ikke gjorde. Jeg vet godt forskjellen mellom kristenfanatikere og høyreekstremister. Breivik hadde mye mer til felles med høyreekstremister enn han hadde med kistenfanatikere.

 

Må også huske på land i denne sammenhengen, ikke bare grupperinger. Vi må også huske hva terror betyr, skape frykt i en befolkning eller gruppe mennesker. Krigingen som blir utført av "oss" kan ofte defineres som terror. Kristendom og gudstro er også noe mange politikere drar stemmer på.

 

 

Ja, noen mener at vesten er de virkelige terroristene. Men så lenger vi ikke mener det, så er det heller ikke våres jobb å fordømme handlingene. Det er ingen som ber ISIS fodømme sine egne handlinger, fordi vi vet at de støtter handlingene.

Lenke til kommentar

Et utfyllende svar: https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/media/greenslade/2015/nov/24/why-its-wrong-to-demand-that-muslims-condemn-isis

Anbefaler at alle som konstant trekker frem islam og muslimer i terrorsammenheng faktisk leser hele denne.

 

Mohammed karikaturene samlet 3000 personer til demonstrasjon i Oslo, rundt 6000 demonstrerte i forbindelse med filmen "Innosence of Muslims" og det var demonstrasjoner i kjølevannet av Salman Rushdie sin bok "Satanistiske vers." Som en kuriositet kan jeg nevne overskriften "800 000 i karikatur-demonstrasjon" fra Tsjetsjenia. 

 

Ovennevnte er reaksjoner på tegninger, bøker og filmer. Når jeg forsøkte å finne demonstrasjoner mot IS holdt i Norge fant jeg en mot islamsk ekstremisme i 2014. En demonstrasjoner med mellom 1500 og 2000 deltakere.

 

Det er flere demonstrasjoner mot Israel, karikaturer og brenning av Koranen enn det er mot IS, Al-Quaida, Boko Haram og så videre i den muslimske verden. Reaksjonene er ikke proposjonale. Ville det uansett ikke vært i muslimers interesse å vise avsky mot grusomhetene? Særlig siden flere i Vesten ser på dem med argusøyne. 

 

Artikkelen din forsøker uansett å blande religion med etnisitet samt tåkelegge diskursen. 

Endret av På den andre siden.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Dette angrepet viser vel hvor desperat Al-Qaeda har blitt. Samtidig viser det også hvor effektiv politiets virkemidler har blitt over hele Europa. Det er nå svært vanskelig for ISIS og Al-Qaeda å kjøpe materiale til bomber og det er hindringer for dem over alt. Den kjappe responstiden er noe annet å legge merke til. 

 

At tre fullvoksne menn som skal utføre et terrorangrep kun kommer opp noe så simpelt som varebil langs en gate etter lang tid med planlegging viser også at deres rekrutter ikke er i den beste standen. Hvis vi husker de terrorangrepene (som Bataclan og mange andre) som ble planlagt i Rakka, så var det en helt annet kvalitet (om man kan si det) på utførelsen, planleggingen og brutaliteten på dem. 

Ble vel tatt på sparket bare med minimal planlegging......

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

Noen må gå fram med gode eksempler. Muslimske ledere må gå i bresjen for å samle muslimene om å gjøre noe for å kunne få bli. For en eller annen dag, så kommer rasehatet til å bli så mye sterkere, dersom ting fortsetter.

 

At Norge valgte å se på ABB som en isolert tulling, betyr ikke at Norge neste gang kommer til å se på muslimer på samme måte. Og spesiellt ikke dersom man tror at det er i organisert form som IS.

 

Muslimske enkelt-INDIVIDER kan forvente seg å bli svartmalet selv om de er aldri så uskyldige. Så noen av dem må stå fram for å forbedre ting, er ikke noe annet bedre de kan gjøre. Enn å reise i fra Europa da, så blir noen misanthrope'r og geita_'r såre fornøyde :wee:

 

Muslimer har en hudfarge som stikker seg litt ekstra ut. Så når den late eller ledige eller den som sitter i asylsøkersaks/-fella står på gatehjørnet med likesinnede, så samler det rasehat. Folk observer slikt som et avskum man må sende ut av landet.

 

Og den merkelappen passer kanskje på enkelte av den kriminelle typen, men det står garantert en og annen i en asylsøkerfelle fordi den norske stat aldri klarer å gjøre seg ferdig med vedtakene.

Et utfyllende svar: https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/media/greenslade/2015/nov/24/why-its-wrong-to-demand-that-muslims-condemn-isis

 

Anbefaler at alle som konstant trekker frem islam og muslimer i terrorsammenheng faktisk leser hele denne.

 

 

Leste den med "skum om munnen". Tøyser, skumleste den.

 

Det burde komme uoppfordret. Men muslimske ledere og muslimer er to forskjellige ting. En leder må jo forstå hva som er godt for de han (kanskje en sjelden hun) representerer.

Lenke til kommentar

 

Vesten må stenge grensene mot den islamske verden, kaste ut så mange som mulig, og holde øye på medlemmene av denne ekstreme kulten som utviser mistenkelig oppførsel.

Hvorfor skal Vesten stenge grensene? er ikke det Vesten som har skapt denne krigen i Midtøsten? er det ikke Vesten som har invitert flyktningene til Europa? Da må Vesten ta ansvaret, hvor skal de uskyldige flyktningene ellers etablere seg?

 

Du vet at stenging av grensene ikke er synonymt med å ikke ta imot flyktninger og hjelpe de som trenger det?

 

At "vi" har hjulpet til med å starte krigen er irrelevant da det ikke vil gjøre flyktningene noe godt at det ender med kaos her også. Forresten så er det ikke Europa som startet bråket eller som har bidratt mest, hvis vi skal bruke "vi startet så vi får ta de imot" argumentet så kan vi fylle opp USA.

 

 

Og det tror du europeiske politikere har baller eller guts til?

 

Og hvor hadde de da havnet, Guantanamo?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Et utfyllende svar: https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/media/greenslade/2015/nov/24/why-its-wrong-to-demand-that-muslims-condemn-isis

Anbefaler at alle som konstant trekker frem islam og muslimer i terrorsammenheng faktisk leser hele denne.

Mohammed karikaturene samlet 3000 personer til demonstrasjon i Oslo, rundt 6000 demonstrerte i forbindelse med filmen "Innosence of Muslims" og det var demonstrasjoner i kjølevannet av Salman Rushdie sin bok "Satanistiske vers." Som en kuriositet kan jeg nevne overskriften "800 000 i karikatur-demonstrasjon" fra Tsjetsjenia.

 

Ovennevnte er reaksjoner på tegninger, bøker og filmer. Når jeg forsøkte å finne demonstrasjoner mot IS holdt i Norge fant jeg en mot islamsk ekstremisme i 2014. En demonstrasjoner med mellom 1500 og 2000 deltakere.

 

Det er flere demonstrasjoner mot Israel, karikaturer og brenning av Koranen enn det er mot IS, Al-Quaida, Boko Haram og så videre i den muslimske verden. Reaksjonene er ikke proposjonale. Ville det uansett ikke vært i muslimers interesse å vise avsky mot grusomhetene? Særlig siden flere i Vesten ser på dem med argusøyne.

 

Artikkelen din forsøker uansett å blande religion med etnisitet samt tåkelegge diskursen.

Så fordi en del muslimer overreagerer på karikaturer må det forventes at de også demonstrerer på samme måte hver gang en muslim utfører et terrorangrep?

 

https://www.nrk.no/norge/slik-sag-det-ut-da-bondene-marsjerte-i-hovudstaden-1.13528895

 

Jeg har ikke sett noe til at de samme bøndene har demonstrert mot asylmottakbrannene i Sverige. De er vel tilhengere av brannene. Er det for mye forlangt å kreve at hvite skandinaver marsjerer i hopetall mot dette?

Endret av Sir
Lenke til kommentar

Eller bør vi forby dødskulten hans og kaste ut så mange som mulig, og stenge grensene for fler?

 

Vi bør nok stenge grensene for innvandring fra visse land, og kaste ut de som er her. Vi er ikke tjent med denne migrantbølgen. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

 

 

Et utfyllende svar: https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/media/greenslade/2015/nov/24/why-its-wrong-to-demand-that-muslims-condemn-isis

Anbefaler at alle som konstant trekker frem islam og muslimer i terrorsammenheng faktisk leser hele denne.

Mohammed karikaturene samlet 3000 personer til demonstrasjon i Oslo, rundt 6000 demonstrerte i forbindelse med filmen "Innosence of Muslims" og det var demonstrasjoner i kjølevannet av Salman Rushdie sin bok "Satanistiske vers." Som en kuriositet kan jeg nevne overskriften "800 000 i karikatur-demonstrasjon" fra Tsjetsjenia.

 

Ovennevnte er reaksjoner på tegninger, bøker og filmer. Når jeg forsøkte å finne demonstrasjoner mot IS holdt i Norge fant jeg en mot islamsk ekstremisme i 2014. En demonstrasjoner med mellom 1500 og 2000 deltakere.

 

Det er flere demonstrasjoner mot Israel, karikaturer og brenning av Koranen enn det er mot IS, Al-Quaida, Boko Haram og så videre i den muslimske verden. Reaksjonene er ikke proposjonale. Ville det uansett ikke vært i muslimers interesse å vise avsky mot grusomhetene? Særlig siden flere i Vesten ser på dem med argusøyne.

 

Artikkelen din forsøker uansett å blande religion med etnisitet samt tåkelegge diskursen.

Så fordi en del muslimer overreagerer på karikaturer må det forventes at de også demonstrerer på samme måte hver gang en muslim utfører et terrorangrep?

 

https://www.nrk.no/norge/slik-sag-det-ut-da-bondene-marsjerte-i-hovudstaden-1.13528895

 

Jeg har ikke sett noe til at de samme bøndene har demonstrert mot asylmottakbrannene i Sverige. De er vel tilhengere av brannene. Er det for mye forlangt å kreve at hvite skandinaver marsjerer i hopetall mot dette?

 

 

Du blander selv religion og etnisitet. Ingen har sagt at personer med brun hudfarge fra Midt-Østen skal marsjere.

 

Videre er sammenligningen dårlig. Hadde du derimot brukt en landbruksorganisasjon som brente, halshugget, drepte og forfulgte hadde sammenligningen vært bedre. 

 

Forventningen er ikke et tog hver gang. Men jeg savner at muslimer tar avstand. Som nevnt i innlegget mitt ville det vært i deres interesse.  Du forstår kanskje selv hvordan det ser ut når tusenvis marsjerer mot tegninger og nesten ingen marsjerer mot terrorisme. En ting er terrorismen i Europa, men all volden som utøves lokalt i Midt-Østen er den mest bestialske. 

Lenke til kommentar

Men blir en ikke nummen når folk protesterer for ofte. F.eks. i London så er det vel hyppige kjekling på gaten mellom isralitter og palestinere. Hører aldri om disse protestene her på berget, fordi det ikke er sensasjonellt nok med slik simpel kjekling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...