Gå til innhold

Den store sjakktråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holy crap!!

 

Carlsen vant med svarte brikker mot Maier i et maratonparti. Carlsen presset og presset og Maier i tidsnød bukket og gikk tom for tid.

 

Anand tapte og Carlsen leder nå med ett poeng etter sjette runde, tre runder gjenstår!

 

Carlsen er i storform!

 

Yepp, gikk veldig fort de siste trekkene fram til nr 40, hvor Magnus lå svært godt an i følge dataen, men mulig at Magnus var litt uheldig med et trekk eller to. Men etter trekk 40 ble det noen lange tenkepauser, som Magnus brukte godt. Synes det var skikkelig spennende i dag.

Lurer på om Magnus knekker motstanderne med å hele tiden må tenke på absolutt alle muligheter og blir rett og slett slitne.

Lenke til kommentar

Caruana vant også og er poenget bak, så seieren er vel ikke sikret før imorgen?

I reglene beskrives hva som skjer ved tiebreak. Først den med flest seire, flest seire med sort og så innbyrdes oppgjør.

 

Under beskrives tiebreak om førsteplassen; omspill. Men jeg skjønner ikke om det er omspill først etter fortsatt tiebreak etter den første regelen, eller uansett omspill førsteplass.

Lenke til kommentar

Carlsen er over 2870 i rating etter dagens siger.

 

Tiebreakers: 1. Number of wins, 2. Number of wins with Black, 3. Head-to-head score

 

In case of a tie for first place: 2 games with 10 min + 2 sec a move; then if needed 2 games with 5 min + 2 sec a move; finally a game with 6 min for White and 5 min for Black (in case of a draw Black wins)

Det et altså eigne reglar for delt førsteplass. I det usannsynlege tilfelle at det sto likt etter neste runde så blir det hurtigsjakk.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...