Gå til innhold

Transvestigation - etterforskning av tvekjønn hos samfunnstopper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sjelden at man får måle noen rundt hoftene, men en viss Q-angle gjør iallfall at man kommer i tvil. Og vil måtte holde seg mer til andre kjennetegn. 

 

Her er et bilde av Storm Keating bakfra, som jeg synes er mer som å se en mann i bikini. Lang overkropp, ikke noe mer Q-angle enn hos en mann. Delikate farger, dog. 

 

path_3367.jpg

Lenke til kommentar

Det er sjelden at man får måle noen rundt hoftene,

Hvorfor har du gang på gang på gang dratt frem hoftemål som noe avgjørende da?

 

men en viss Q-angle gjør iallfall at man kommer i tvil. Og vil måtte holde seg mer til andre kjennetegn.

Forskjellen på Q-angle mellom menn og kvinner er gjennomsnitlig 3°. For folk som ikke engang ser at horisonten er over 5° lavere når man flyr så stiller jeg meg tvilende til at dette blir noe annet enn nok et mål man kan synse om. Akkurat som hoftemålet du nå plutselig ikke var forlovet med lengre.

 

Her er et bilde av Storm Keating bakfra, som jeg synes er mer som å se en mann i bikini. Lang overkropp, ikke noe mer Q-angle enn hos en mann. Delikate farger, dog.

Gitt at du tidligere har sagt at menn har kulemager og tynne bein så tas din synsing om andre med en tønne salt.

Du har jo forsåvidt også sagt at de har en synlig "V" form på magemusklene. Vanskelig mens man har kulemage vil jeg tro.

Hva du egentlig mener folk ser ut som virker mer tilfeldig enn noe annet.

 

Får jeg i samme slengen dele med deg at jeg anser det du her driver med omtrent som alkoholisme. Man kan fint drikke hver dag så lenge man er edru igjen om morgenen og man kan gå på jobb. Når man begynner å komme for sent på jobben og/eller kommer på jobben men det begynner å bli vanskelig å konsentrere seg da man er i konstant detox, eller man begynner å få en økning i sykmeldinger, osv - da må man begynne å lese faresignalene.

Etter eget utsagn har din "alkoholisme" begynt å gjøre det vanskelig for deg å gå på butikken uten å føle at du blir dømt. Du har ikke nevnt det, men jeg vil tro noe så vanlig som et fortau er en prøvelse for deg.

Hvis noen i din familie drakk så mye at vedkommende slet med å gå på butikken ville du tatt grep. Og høyst trolig for lenge siden.

Forskjellen på dette og alkoholisme ligger jo i all hovedsak i at man ikke kan skylde på eliten for at man drikker. Eller for å si det på en annen måte - det er vanskelig å ha samme nivå av ansvarsfraskrivelse når man drikker som når man ser seg forfulgt.

Men nok om det...

Lenke til kommentar

Hvorfor har du gang på gang på gang dratt frem hoftemål som noe avgjørende da?

 

 

Det er ganske lett å identifisere veldig smale hofter og veldig brede hofter. Men er det noen hofter som kommer omtrent midt imellom, er det ikke så lett å anslå om de er brede nok til å tilhøre en kvinne. 

 

Skulle vise at noen forsøker å studere folks skjeletter, og armlengden er visst en av de sikreste tingene å se etter hos ei dame. For dersom armene går for langt ned mot knærne, er det omtrent sikkert en transgender. 

 

V-form kan ha vært kragebein. Da det er nokså sjeldent at menn har kragebein i V-form. De fleste menn har kragebein rette som linjaler, en linjal som går rett ut til hver side. 

 

Jenteaktig Ronan Keating i anmarsj:

 

article-2032908-0DAA71E000000578-790_634

 

Har syntes at Ronan var relativt kjekk som dommer i X-Factor, men nå synes jeg at han og kona har blitt den rene gullgruve som eksempel på et kjønns-reversert par. Storm er både høyere og tynnere enn Ronan. Osv.

 

https://c8.alamy.com/comp/DBWDFT/singer-ronan-keating-tv-presenters-jenny-frost-and-jason-bradbury-DBWDFT.jpg

Lenke til kommentar

Det er ganske lett å identifisere veldig smale hofter og veldig brede hofter. Men er det noen hofter som kommer omtrent midt imellom, er det ikke så lett å anslå om de er brede nok til å tilhøre en kvinne.

Ikke engang dokumentasjon på at det ikke fungerer slik virker på deg, tydeligvis. Men hva betyr vel sannhet så lenge ens agenda lever videre.

 

Skulle vise at noen forsøker å studere folks skjeletter, og armlengden er visst en av de sikreste tingene å se etter hos ei dame. For dersom armene går for langt ned mot knærne, er det omtrent sikkert en transgender.

Jeg burde vel slutte å bli overrasket, men du virker altså ikke til å sjekke noe som helst av dine påstander. Armspennet (fingertupp til fingertupp med armene rett ut til siden) er i gjennomsnitt lik høyden til personen. Både for menn og kvinner. Og siden det er du så må det sikkert også spesifiseres at det er normalfordeling over dette også. Variasjoner vil forekomme da folk ikke er identiske med hverandre - akkurat som med bekkenbenene.

Den største variasjonen innen dette finner man i hovedsak mellom folkeslag, og den eneste grunnen til at menn tenderer til å ha lengre armer er fordi de også er høyere. Men forholdstallene - altså kroppsproporsjonene - er de samme.

For at du skal ha rett om dette må de fysisk transplantere armer etter at personene er utvokst til voksen størrelse.

...men det hindrer vel ikke deg i å se på slikt som et bevis på en konspirasjon.

 

PS: Tenkt litt på dette. Siden de proporsjonene er de samme, og etter din logikk skal menn ha bredere skuldre ... må ikke da menns armer i gjennomsnitt være kortere for at armspennet skal få samme proporsjoner siden skulderbredden tar opp mer av armspennet?

Det er nesten så man begynner å mistenke at transvestigation er like gjennomtenkt som flat jord.

 

For du mener at dersom armene går ned mot knærne (som du skriver) så er det på en og samme person og ikke målt mot kona som står ved siden av?

Du sammenligner jo alt annet mellom to personer så man kan aldri være for sikker når du skriver sånt. Og om du tror jeg tuller nå så må jeg ærlig innrømme at jeg vet rett og slett ikke hva du mener da en slik sammenligning er helt i tråd med den du har gjort over mange sider med hofter.

 

V-form kan ha vært kragebein. Da det er nokså sjeldent at menn har kragebein i V-form. De fleste menn har kragebein rette som linjaler, en linjal som går rett ut til hver side.

Nei. Det var magemuskler. Hvorpå jeg noe flåsete skrev at det må ha vært lenge siden sist du så en mann naken.

 

Har syntes at Ronan var relativt kjekk som dommer i X-Factor, men nå synes jeg at han og kona har blitt den rene gullgruve som eksempel på et kjønns-reversert par. Storm er både høyere og tynnere enn Ronan. Osv.

For sammenligning av kroppsproporsjoner burde alltid gjøres mellom to personer som ikke er i slekt...

Så menn kan bare finne seg en kvinnelig partner som er kortere enn ham selv. Samt har kortere armer, bredere hofter, mindre hake, tynnere ansiktshår, spedere muskler.

Klarer man ikke alt det er man et kjønnsreversert par.

Det må være en spesiell form for internettlogikk.

Lenke til kommentar

Nei. Det var magemuskler. Hvorpå jeg noe flåsete skrev at det må ha vært lenge siden sist du så en mann naken.

 

For sammenligning av kroppsproporsjoner burde alltid gjøres mellom to personer som ikke er i slekt...

Så menn kan bare finne seg en kvinnelig partner som er kortere enn ham selv. Samt har kortere armer, bredere hofter, mindre hake, tynnere ansiktshår, spedere muskler.

Klarer man ikke alt det er man et kjønnsreversert par.

Det må være en spesiell form for internettlogikk.

 

Ok, gjelder det magemuskler vil en dames mage følge hoftene, og gå litt utover nederst. En manns mage vil være helt rett på sidene. Dette gjelder jo da slanke personer, der det er mulig å se magen skikkelig. 

Og nei, det er ikke nødvendigvis sjeldent at jeg ser noe slikt som dette. 

 

Ifølge ting jeg kan observere, stemmer det ikke at høye kvinner har lengre armer. Eller at små kvinner har korte armer. 

 

Hvis ingenting stemte med det jeg kunne observere, ville jeg ikke gidde å ha noe med denne teorien å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, gjelder det magemuskler vil en dames mage følge hoftene, og gå litt utover nederst. En manns mage vil være helt rett på sidene. Dette gjelder jo da slanke personer, der det er mulig å se magen skikkelig. 

Og nei, det er ikke nødvendigvis sjeldent at jeg ser noe slikt som dette.

Det var bare en flåsete kommentar. Jeg mente ikke noe spesielt med det og jeg beklager om det ble oppfattet slik. Det var ganske klart da at du snakket om bilder du har sett hvor menn har trent magen langt over hva menn normalt ser ut som.

Problemet med slike sammenligninger er at det er ekstremtilfeller. Akkurat slik det er med kvinner som har trent like mye. Man kan ikke sammenligne muskler for menn som trener ekstremt mye med menn som ikke har trent noe, noe mer enn man kan sammenligne menn og kvinner.

 

Ifølge ting jeg kan observere, stemmer det ikke at høye kvinner har lengre armer. Eller at små kvinner har korte armer.

Vel, da tar du feil. En kvinne på 190cm har lengre armer enn en kvinne på 160cm. Noe annet ville fått hun på 190cm til å se ut som en Tyrannosaurus Rex eller hun på 160cm til å se ut som en gorilla.

De har ikke proporsjonalt lengre armer, men en høy kvinne har lengre armer enn en kort kvinne bare ved det faktum at hun er større.

Både menn og kvinner har armer som stopper med fingertuppene omtrent midt på låret.

 

Hvis ingenting stemte med det jeg kunne observere, ville jeg ikke gidde å ha noe med denne teorien å gjøre.

Poenget er ikke hva du ser eller ikke ser, men hva det du ser betyr. Sannheten er at armene for både kvinner og menn stopper omtrent midt på låret. At du da hardnakket påstår at det ikke er tilfellet kan indikere at du kanskje kan ha en misoppfattelse av hvordan kvinner og menn egentlig ser ut.

Og så ser du noen som ligger i det øvre skiktet av normalfordelingen og så tilskriver du det en konspirasjon. Problemet med slikt er at man gjerne blir blind for den andre enden av normalfordelingen. Som altså betyr at du legger merke til enkvinne med 4cm lengre armer mens en kvinne med 4cm kortere armer fortsatt er en kvinne selv om avviket er det samme. Dette bringer oss jo bare tilbake til bekkenbenene hvor de med kvinnebekken under normalen betød at de var menn mens de over normalen bare betød at de var kvinner.

 

Det eneste du virker til å utelukke er at du kan ta feil av hva målene betyr.

Lenke til kommentar

Det var bare en flåsete kommentar. Jeg mente ikke noe spesielt med det og jeg beklager om det ble oppfattet slik. Det var ganske klart da at du snakket (...)

 

Det eneste du virker til å utelukke er at du kan ta feil av hva målene betyr.

 

Når en flåsete kommentar blir gjentatt, kan det tyde på at den ikke var så betydningsløs likevel. Men en beklagelse bør bli satt pris på. Og vi raser videre... 

 

Til armene; Det er hvor langt armene går ned mot kneet, som er selve poenget. Dette er noe som jeg ikke har sett etter tidligere, men etter å ha lest det på youtube begynte jeg å se etter det. 

Altså at "palm meets crotch" hvis det er ei jente, og "palm is lower than crotch" hvis det er en gutt. Eller at det kan trekkes en linje fra håndflaten til skrittet hos ei jente, og håndflaten til en gutt vil være plassert noe lavere i forhold til skrittet. 

 

Og dessverre sees det i en mengde familier, at jentene har lengre armer enn guttene, på en helt systematisk måte. Du vil vel benekte dette også. 

Jentene har "too long femur bones" eller for lange femur-bein. 

 

Dette er absolutt en pen familie, men i denne familien er det Mary og datteren (døtrene?) som har de lange armene. Mannen og gutten har de korte.

9be89a061ab1bf9237bb11fef26c8217.jpg

 

Her ser vi at konturene er nærmest mannlige, med lange armer og solid overkropp. Her er ørene godt synlige, og de er nokså store.

SPL1638343_026.jpg

Lenke til kommentar

Fant dette diktet av Arne Garborg, Svarte-katekisma. Der det beskrives holdningene til den som skal selge sin sjel. 

 

 

«Det fyrste Krav, det er?»

— Sjaa ut som dei andre i all di Ferd.

«Det andre au du kann?»
— Banna i Hjarta Gud og Mann.

 

«Veit du mitt tridje Yrkje?»
— Gakk kvar den Sundag til Kyrkje.

«So nemne du meg det fjorde?»
— Haldt alltid med dei Store. 

«Det femte?»
— Spar ikkje den,
som i Vegen for deg stend!

«Det sette?»
— Ver eit Svin,
men utantil blank og fin.

«Det sjuande?»
— Det er Trollmanns-Sæla:
lìva stort av i Løynd aa stela.

«Det ottande?»
Beste Verja,
det er aa ljuge og sverja.

 

«Det niande?»
— Sløg du vere og snar,
naar Teften du fær av Annanmanns Gard.

«Det tiande Krav?»
— Din Granne svike,
i stort og i smaatt, du alltid maa like.

«Visdomens Grunn, fekk den du fat?»
— Aldri du gløyme det store Hât!

«Kva trur du?»
— Eg trur og i Sanning finn,
at alltid til Slutten det vonde vinn.

«Kvad bed du?»
— At aldri i all si Tid
denne vonde Verdi maa betre bli.

«Nemn meg so det du høgast vil?»
— Eige Verdi og høyre ho til.

 

«Er denne Viljen din heil og all?»
— Med Blod vil eg skrive meg deg i Vald. 

«Og sidan?»
— At denne Pakti kann staa,
vil kvart Aar eg til Alters gaa. 

                           *

Trollmanns-Emne legg seg paa Kne;
daa stig eit Glede-Rop
sterkt som Stormsus i gamle Tre
upp fraa den heile Hop.
«Han hev Trui! Han er som me! 
Inn i Flokken!»

Fanden Firkloi lyfter,
sver ved den namnlause Store:
«Fraa i Natt hev du Magti mi;
det vere her deg svori!
No eg tek deg for all di Tid
inn i Flokken!»

 

 

https://no.wikisource.org/wiki/Haugtussa/Svarte-Katekisma

 

Mon det er slik det foregår? "Hold alltid med de store". "Vær et svin, men utenpå blank og fin". Det han helst vil er å "eie verden og høre den til". Det stiger et gledesrop opp fra flokken: "Han er som oss!" "Inn i flokken!"  :hm:

Lenke til kommentar

Til armene; Det er hvor langt armene går ned mot kneet, som er selve poenget.

Som altså er at de på både kvinner og menn stopper omtrent midt på låret. Selv i det bildet av damen i svart badedrakt ser man tydelig at armene går ned til midten av låret. Akkurat slik de gjør på alle.

 

Dette er noe som jeg ikke har sett etter tidligere, men etter å ha lest det på youtube begynte jeg å se etter det. 

Altså at "palm meets crotch" hvis det er ei jente, og "palm is lower than crotch" hvis det er en gutt. Eller at det kan trekkes en linje fra håndflaten til skrittet hos ei jente, og håndflaten til en gutt vil være plassert noe lavere i forhold til skrittet.

Da jeg sjekket opp dette med armlengder fant jeg ingen slike referanser noe sted. Om du har slike referanser så vil jeg gjerne se de, for dette er helt ny informasjon for meg.

Får jeg da legge til at om noen uten nødvendig kunnskap om kroppen sier at det er slik i en video på youtube så er ikke det en referanse. Dessverre er det lite behjelpelig at jeg finner steder dette ikke står, så du må nesten stå for den biten.

 

Og dessverre sees det i en mengde familier, at jentene har lengre armer enn guttene, på en helt systematisk måte. Du vil vel benekte dette også. 

Jentene har "too long femur bones" eller for lange femur-bein.

Jeg benekter det ikke. Jeg sier det ikke betyr det du sier det betyr. Dette er altså hva du har til gode å vise enda. Du peker på helt vanlige avvik og sier det betyr noe helt annet enn at folk ikke er like.

 

Så for å understreke det: Ingen benekter at folk ser ut slik du påpeker. Derimot benektes det at det betyr de er et annet kjønn da slike beviser foreløpig glimrer med sitt fravær.

 

Dette er absolutt en pen familie, men i denne familien er det Mary og datteren (døtrene?) som har de lange armene. Mannen og gutten har de korte.

Barn har ikke proporsjoner som voksne, og på de voksne kan man ikke bestemme armlengden fra dette bildet.

 

Her ser vi at konturene er nærmest mannlige,

Uenig.

 

med lange armer

De når akkurat ned til midten av låret slik normalen er for alle.

 

og solid overkropp.

Kanskje hun er en svømmer. Badedrakten kan hinte til dette hvertfall.

 

Her er ørene godt synlige, og de er nokså store.

Alle ører når opp til øyenbrynene på toppen og bredden av øret er omtrent 2/3 av høyden. Hørselskanalen sitter i bøyningspunktet mellom hode ogh nakke slik at ørekanalen ikke flytter seg når man ser opp eller ned.

Noen ører står mer ut enn andre samt øreflippen varierer endel i størrelse. Disse er i all hovedsak hva som gir folk inntrykk av at ører er så kjempeforskjellige.

Utseende på øremuslingen (den delen av øret utenfor hodet) er regnet som perfekt usymmetri. Man snakker da om foldene i øremuslingen.

Dette er ting som er det samme for alle. Både menn og kvinner. At variasjoner i dette betyr det ene eller det andre kjønnet er hva du fremdeles ikke har vist. Du bare sier det er slik.

 

Dette er bare historien med tettsittende øyne om igjen. Andre kringliggende omstendigheter gjør at inntrykket av ørene (eller øynene) blir anderledes.

Lenke til kommentar

Fant dette diktet av Arne Garborg, Svarte-katekisma. Der det beskrives holdningene til den som skal selge sin sjel. 

 

Mon det er slik det foregår? "Hold alltid med de store". "Vær et svin, men utenpå blank og fin". Det han helst vil er å "eie verden og høre den til". Det stiger et gledesrop opp fra flokken: "Han er som oss!" "Inn i flokken!"  :hm:

Så... Kristendom?

Du må gjerne tro dette er et flåsete svar, men det er slik jeg ser på kristendom.

 

EDIT: Og da bare for å sette det litt i perspektiv: Ludvig Karlsen var en del av min familie.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Du krever som vanlig dokumentasjon som underbygger "konspirasjonsteorier". En selvsagt ting er at en mann med lang overkropp og lange armer, vil klare å kaste et spyd lengre enn en dame med kort overkropp. 

At kravene i gymnastikk er lavere for jenter, skyldes anatomiske forskjeller, proporsjoner og forskjell i styrke. 

 

 
"Kanskje hun er en svømmer. Badedrakten kan hinte til dette hvertfall."

 

Kvinnen i badedrakten er også Mary av Danmark. 

 

Fant noen bilder i en blå badedrakt, der hun er enda litt tynnere. Vil kalle det "skrekk-ferien i den blå badedrakta". 

 

crown_princess_mary_of_denmark_swimming.

 

En kan se at kroppen er rett som en planke. Skjelettet har ingen kurver. 

 

Noen på youtube tipset om at skuespilleren Christian Bale slanket seg mye før filmen Maskinisten, og at han da ble omdannet til et kvinnelig skjelett. Et veldig kurvet skjelett, med brede hofter. 

 

Arne Garborgs utseende var svært mistenkelig, i beste fall en puslete mann. I verste fall en kvinne med bart. Han var ikke kristen, men nevner kristendommen og Bibelen en del i bøkene. 

Endret av Budeia
Lenke til kommentar

Du krever som vanlig dokumentasjon som underbygger "konspirasjonsteorier".

Så langt er det eneste du har dokumentert, er at det er stor variasjon på kroppsform og utseende på mennesker.

 

Du har aldri engang forsøkt å dokumentere at disse naturlige variasjonene er noe annet enn naturlige variasjoner, du har bare påstått at noe annet ligger bak.

 

Jeg betviler ikke at det virker selvsagt i ditt hode at dette er en stor konspirasjon, men for alle normale mennesker er det eneste du gjør, å påpeke den naturlige variasjonen mellom mennesker, og tillegge det en unormal konspirasjon.

 

Før du har kommet med noe dokumentasjon på denne store konspirasjonen, er alt du kommer med meningsløst tull.

Endret av theNiceOne
Lenke til kommentar

Før du har kommet med noe dokumentasjon på denne store konspirasjonen, er alt du kommer med meningsløst tull.

 

Er ikke de store ørene noe av det som gjør at dere ser Mad-figuren som en mann? Hva er oddsen for at Mary skal ha større ører enn sin utkårede?

 

7a.jpeg

 

Nesene er omtrent på samme størrelse. Neser kan forminskes ved plastiske operasjoner. 

Lenke til kommentar

Er ikke de store ørene noe av det som gjør at dere ser Mad-figuren som en mann? Hva er oddsen for at Mary skal ha større ører enn sin utkårede?

...og så gjør du det igjen: Du presenterer nok et eksempel på at menneskelig fysikk og utseende varierer naturlig, og så påstår du, helt uten noe grunnlag, at det er bevis på din store, store konspirasjon.
Lenke til kommentar

Du krever som vanlig dokumentasjon som underbygger "konspirasjonsteorier".

La meg si det på en annen måte da. Finn noe, hva som helst, som sier at det du peker på ikke er naturlige variasjoner.

 

En selvsagt ting er at en mann med lang overkropp og lange armer, vil klare å kaste et spyd lengre enn en dame med kort overkropp.

Og en mann med lang overkropp og lange armer kaster også spydet lengre enn en kort mann med kortere overkropp og armer.

Av en eller annen usagt grunn mener du sistnevnte mann ikke kan eksistere.

 

At kravene i gymnastikk er lavere for jenter, skyldes anatomiske forskjeller, proporsjoner og forskjell i styrke.

Og..?

 

"Kanskje hun er en svømmer. Badedrakten kan hinte til dette hvertfall."

 

Kvinnen i badedrakten er også Mary av Danmark.

For Gud forby om Mary av Danmark holdt seg i form ved å svømme flere ganger i uken. Det kan bare menn gjøre.

 

En kan se at kroppen er rett som en planke. Skjelettet har ingen kurver.

Siden du tror menn har pinnerette krageben så tas din påstand om hva som er rett og kurvet med en klype salt.

 

Noen på youtube tipset om at skuespilleren Christian Bale slanket seg mye før filmen Maskinisten, og at han da ble omdannet til et kvinnelig skjelett. Et veldig kurvet skjelett, med brede hofter.

Han slanket seg og fikk bredere hofter? :hmm:

Jammen skal man høre mye rart på interwebben.

 

Er ikke de store ørene noe av det som gjør at dere ser Mad-figuren som en mann?

Nei. Overdrevne proporsjoner som holdes innen normalfordelinen (altså ikke så drøyt som en karrikatur) benyttes for å hinte til reduserte sjelsevner. Idioter, om du vil.

Du kan også se at ørene sitter for langt ned på hodet, samt at ansiktet hans er usymmetrisk i nesten alle aspekter, men igjen ikke så mye at det blir en karrikatur. Dette er høyst trolig gjort fordi mennesker har en ryggmargsrefleks på å syntes slikt ikke er pent.

 

Mad30.jpg

 

Hva er oddsen for at Mary skal ha større ører enn sin utkårede?

50%? Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Jeg har observert personer som har ørene lavt festet. Margit Sandemo er vel en slik. 

http://lib.rus.ec/files/MargitSandemo_None-6.jpg

 

Har tidligere nevnt at handyr oftest er større enn hundyr, denne linken bekrefter dette. 

 

http://www.cowboyway.com/HowTo/BoyGirlCows.htm

 

 

In mature bovines there can be, and usually is, a noticeable overall difference in the appearance between males and females. The mature males (and in particular the bulls) tend to be larger than females of the same breed, and exhibit a more muscular appearance. Mature females, on the other hand, tend to be smaller and may have a more visible bone structure due to being less heavily muscled.

The differences in appearance between male and female bovines is sometimes described as a more "masculine" or "feminine" appearance. In mature animals these differences are sometimes obvious even to casual observers. However, in younger animals these differences typically haven't developed yet and other methods for telling boys from girls (such as looking underneath the belly and/or the tail) must be used.

 

Som avbildet i den neste linken, viser tegningen av mann og dame som skulle bli sendt ut for å vise romvesener hvem vi var(?), at dama har smale skuldre og brede hofter, bl.a.

 

De nevner at det er maskulint med dyp stemme, og at det er forskjell på kantede og hjerteformede ansikter.

 

 

https://www.livescience.com/33513-men-vs-women-our-physical-differences-explained.html

 

 

Prøver her å tenke nytt, ved å finne linker om kjønnenes kjennetegn. 

 

Menn har større hoder, og lengre armer:

 

https://fairplayforwomen.com/biological-sex-differences/

Lenke til kommentar

Jeg har observert personer som har ørene lavt festet. Margit Sandemo er vel en slik.

http://lib.rus.ec/files/MargitSandemo_None-6.jpg

Linken virket ikke.

Jeg har aldri i hele mitt liv hørt om folk som ikke har øregangene i nakke/hode festepunktet, samt øvre kant av øret som når cirka opp til øyenbrynene.

Frem til et utvilsomt bilde av dette så kommer jeg til å tvile på det du sier om det.

 

Har tidligere nevnt at handyr oftest er større enn hundyr, denne linken bekrefter dette.

Ja, oftest. Men hos menneskene mener du visst de som faller utenfor denne gruppen (av de som dekkes av "oftest") har byttet kjønn.

 

Får jeg dra frem denne ene kommentaren de hadde om dette i hele artikkelen:

"The mature males (and in particular the bulls) tend to be larger than females of the same breed, and exhibit a more muscular appearance. Mature females, on the other hand, tend to be smaller and may have a more visible bone structure due to being less heavily muscled."

 

Dette gjelder alle. Noe som gjør det vanskelig å sammenligne folk fra vidt forskjellige stamtrær slik du holder på med. At de har samme hudfarge er ingen garanti for at de følger samme gjennomsnitsmål.

 

Som avbildet i den neste linken, viser tegningen av mann og dame som skulle bli sendt ut for å vise romvesener hvem vi var(?), at dama har smale skuldre og brede hofter, bl.a.

 

De nevner at det er maskulint med dyp stemme, og at det er forskjell på kantede og hjerteformede ansikter.

 

https://www.livescience.com/33513-men-vs-women-our-physical-differences-explained.html

 

Prøver her å tenke nytt, ved å finne linker om kjønnenes kjennetegn.

Ingen benekter det du skriver her. Det som benektes er at det alltid er slik og ethvert avvik betyr at man har byttet kjønn.

Artikkelen skriver om hva som er typisk. Ikke hva som er en lov. Ingen har alle disse tingene som verken fremtredende eller i flere tilfeller engang merkbart.

Og der er hvor transvestigation trår så fryktelig feil. De sitter med en lang liste av hva som er typisk for en mann/dame, og så leter de etter folk hvor en av disse tingene er vanskelig/umulig å se. Det er nok. Da slår de dommeklubba i bordet og henger vedkommende ut på internett med fullt navn og bilde.

 

Den artikkelen du linket til ga en meget god oversikt over de typiske trekkene og deres forskjeller, men det er en ganske vesens forskjell på det jeg ba om:

"Finn noe, hva som helst, som sier at det du peker på ikke er naturlige variasjoner."

...og det du finner frem som kun er hva alle er enige i, om hva som er typisk.

Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal forklare forskjellen på "typisk" og "absolutt" til en person som åpenbart kan begge ordene.

 

Menn har større hoder, og lengre armer:

 

https://fairplayforwomen.com/biological-sex-differences/

I gjennomsnitt. Det er typisk for menn og kvinner. Ikke absolutt.

 

Dersom det var absolutt ville et av tallene fra artikkelen bety at alle norske menn under 170cm er kvinner. Alle.

 

"Sources differ on comparative limb length but they all agree women have smaller, lighter heads & necks."

Når selv en feministkilde setter tvil til kildedata som går i deres favør gjør man klokt i å tvile på konklusjonen.

 

"Women have a longer torso."

Husk denne neste gang du snakker om spydkastende menn.

 

 

Det er vanskelig å lese det du lister opp her som noe annet enn at du tror noen som helst er uenig med deg i hva som er mannlige og kvinnelige trekk.

Ingen er det. Når du innser dette faktum, kanskje du da kan gå videre til å se på hva man faktisk er uenig i.

Lenke til kommentar

Ja, oftest. Men hos menneskene mener du visst de som faller utenfor denne gruppen (av de som dekkes av "oftest") har byttet kjønn.

 

 

Du har nok skjønt det, men det er faktisk det denne typen undersøkelser går ut på, å kunne vise at en konkret person har et stort antall maskuline trekk eller feminine trekk. 

 

Christian Bales hofter ble naturligvis ikke bredere i cm etter slankingen, men skjelettet ble synlig da musklene på overkroppen og fettet der forsvant. Og en kunne se hvordan skjelettet så ut. 

 

Paret i denne videoen virker ganske overbevisende som normale mennesker. Det er en reisevideo fra Finland, som muligens kan være interessant for deg. Jenta smiler seg gjennom videoene, fra start til slutt. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=_kO0ypzGayM

 

De siste bokstavene i linken er GayM, som jo virker nokså mistenkelig :-)

Lenke til kommentar

Du har nok skjønt det, men det er faktisk det denne typen undersøkelser går ut på, å kunne vise at en konkret person har et stort antall maskuline trekk eller feminine trekk.

Ja det har jeg skjønt, men det som mangler er å vise at disse trekkene er utelukkende maskuline eller feminine. At noe er typisk mannlig eller kvinnelig betyr ikke at det er utelukkende mannlig eller kvinnelig. At dette skal være så vanskelig å forstå fremstår heller snodig for meg.

 

Disse to konseptene er ganske så vidt forskjellige, men likevel virker transvestigation fundamentet til å være at disse er synonyme (eller byttet om).

Som jo er grunnen til at jeg har etterspurt slikt i langt tid nå. Men det glimrer med sitt fravær.

 

Det å vise at noe ikke er typisk mannlig betyr ikke at det er utelukkende kvinnelig. Dette er jo hele flat jord bevegelsen om igjen:

- Det ser flatt ut, derfor er det flatt.

Ingen av dere gidder (eller tør) faktisk sette seg inn i hvordan ting vil se ut på en klode.

Altså: Hvordan kan dere si at det ikke vil se flatt ut på en slik stor klode?

Det samme her: Hvordan kan dere si at det fysiske trekket ikke kan være hos en kvinne/mann?

Men det trinnet i forklaringsmodellen hopper dere over.

Og om det ikke er åpenbart hvorfor dette er viktig:

For flat jord: Dersom dere ikke kan vise at vi skulle sett en kurve på en slik stor klode, da er ikke en rett horisont et bevis for flat jord.

For transvestigation: Dersom dere ikke kan vise at et fysisk trekk ikke finnes hos en mann/kvinne kan dere heller ikke si at det ikke skal være der.

 

Christian Bales hofter ble naturligvis ikke bredere i cm etter slankingen, men skjelettet ble synlig da musklene på overkroppen og fettet der forsvant. Og en kunne se hvordan skjelettet så ut.

Så da han var kraftigere bygd så var det over alt bortsett fra hoftene slik at han så mer mannlig ut. Jeg forstår at transvestigation er bygget på selektivitet men det får da være grenser.

Her er en annen tanke: Dere tar feil på hva som er utelukkende mannlig og kvinnelig.

 

Paret i denne videoen virker ganske overbevisende som normale mennesker.

"Overbevisende som normale mennesker"? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den der. På en side er det nedsettende på svovelprestnivå og på en annen side er det ren "ipso facto".

Tross alt er normale mennesker overbevisende som normale mennesker.

Vel... Kanskje bortsett fra for transvestigation folk som har et forvrengt bilde av hva "normal" er, da.

 

For hva er mest sannsynlig:

1) En meget liten gruppe har et avvikende bilde av hva "normal" er.

2) En stor gruppe (brorparten?) utfører medisinske bragder utover hva medisin kan gjøre i den hensikt å bli berømte og mektige samtidig som de ikke vil at noen skal vite om det - og noe med djeveldyrking og omvendthet som virker enda vagere.

 

Jenta smiler seg gjennom videoene, fra start til slutt.

Ja hvordan våger hun! :hmm:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...